آخرین اخبار

12. دى 1401 - 14:40   |   کد مطلب: 44035
پیشنهادی به مادران باردار برای انتخاب نام فرزند پسر؛
قاسم نامی شیرین و ماندگار برای فرزندان دلبند به یاد حاج قاسم
اسم قاسم یکی از اسامی پسرانه به عنوان صفت فعلی خداوند به معنای تقسیم کننده معیشت و روزی است که پیشنهاد می‌شود مادران باردار به نیت داشتن مرد قهرمانی چون حاج قاسم، اسم فرزندشان را قاسم نام بنهند.

به گزارش آوای سیدجمال، قاسم، نامی پسرانه‌ای است که این روزها با وجود شهیدی چون سلیمانی بیشتر و زیباتر از قبل بر زبان‌ها جاری می‌شود.

 

اگرچه متأسفانه براساس بررسی‌ها از ثبت احوال در طی سال گذشته تاکنون خانواده های ایرانی کمتر اسم قاسم را بر فرزندان خود نام ‌نهاده‌اند، اما مردم عاشقانه حاج قاسم را دوست دارند و با نامش عشق می‌کنند و با آنکه او را تنها هرزگاهی در قاب تلویزیون دیده و کمتر شناختی از او داشتند، در لحظه شنیدن خبر شهادتش بغض گلویشان فشرد و بی‌تاب نبودش شدند. و حال بعداز گذشت سه سال از رفتنش هنوز وجود او را حس می‌کنند.

 

درواقع قاسم به معنای قسمت کننده است و به عنوان صفت فعلی خداوند به معنای تقسیم کننده معیشت و روزی است، البته نام فرزند امام حسین(ع) که در واقعه کربلا شهید شد و یکی از فرزندان پیغمبر اکرم(ص) هم با همین اسم نامگذاری شده است.

 

پیشنهاد ما به مادران باردار این است که چه خوب می‌شود که اگر خداوند فرزندی به آنان ‌بخشید، او را در مکتب حاج قاسم پروراند و چه خوب‌تر هم که بر او نام قاسم بنهند.   

 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal