آخرین اخبار

20. خرداد 1402 - 12:34   |   کد مطلب: 45226
برای آنکه بتوانیم از مسومیت رسانه‌ای در امان باشیم نیازمند واکسنی قوی هستیم که سواد رسانه‌ای نام دارد، داشتن سواد رسانه‌ای به ما کمک می کند تا به راحتی تحت‌تاثیر پیام و تبلیغات رسانه‌های مختلف قرار نگیریم؛ قطعا با اندکی تفکر در خصوص اثرات زیان‌بار رسانه‌ها به این نتیجه می‌رسید که امروزه کسب سوادرسانه‌ای به اندازه تلاش برای رفاه بیشتر در زندگی اهمیت دارد پس تا دیر نشده است برای واکسینه شدن در برابر اثرات مخرب رسانه‌ها اقدام کنید

به گزارش آوای سیدجمال، دنیای امروز دنیایی رسانه‌ای شده است، رسانه‌ها تا حدی در زندگی ما جا‌خوش کرده‌اند که حتی باعث می شوند اعضای یک خانواده ساعت‌ها درکنار یکدیگر باشند بدون اینکه صحبتی با یکدیگر کنند.

بدون‌شک وقتی یک وسیله به این شدت در زندگی ما نقش دارد اثرات منفی و مثبتی‌ هم بر زندگی ما می‌گذارد؛ در چنین شرایطی نحوه استفاده صحیح از این وسیله کمک می‌کند تا اثرات مثبت آن بیشتر از اثرات منفی در زندگی ما ظاهر شود.

در فضای‌مجازی و دنیای‌فوق‌رسانه‌ای کنونی شاهد هزاران اخبار و پیام متفاوت هستیم که اغلب اوقات توسط غول‌های رسانه‌ای دنیا برای مخاطبان ساخته و منتشر می‌شوند، جالب است بدانید این غول‌های رسانه‌ای در راستای پیشبرد اهداف خود که بیشتر برای سود اقتصادی است فعالیت می‌کنند.

اگر بخواهیم سرعت و عمق نفوذ انواع رسانه‌ها را بررسی کنیم باید بدانیم که تاثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بسیار زیاد است در نتیجه بیشتر مسمومیت‌های رسانه‌ای نیز توسط این سه رسانه انجام می‌شود.

برای آنکه بتوانیم از مسومیت رسانه‌ای در امان باشیم نیازمند واکسنی قوی هستیم که سواد رسانه‌ای نام دارد؛ داشتن سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند تا به راحتی تحت تاثیر پیام و تبلیغات رسانه‌های مختلف قرار نگیریم.

اساتید سواد رسانه‌ای در دنیا مراحل کسب سواد رسانه‌ای را شامل پنج مرحله اصلاح رژیم مصرف رسانه‌ای، داشتن نگاه انتقادی به رسانه‌ها، یادگیری تکنیک‌ها،روش ها و شیوه های اقناع، تجزیه و تحلیل پیام و جریان‌های رسانه‌ای و در نهایت تولید محتوای سالم رسانه‌ای جذاب و هدفمند است عنوان کرده‌اند.

اگر فردی بتواند این پنج مرحله را به خوبی یاد بگیرد می‌توان گفت فرد دارای سواد رسانه‌ای است و می‌تواند از هجمه رسانه‌ها در امان بماند. قطعا با اندکی تفکر در خصوص اثرات زیان‌بار رسانه‌ها به این نتیجه می‌رسید که امروزه کسب سوادرسانه‌ای به اندازه تلاش برای رفاه بیشتر در زندگی اهمیت دارد پس تا دیر نشده است برای واکسینه شدن در برابر اثرات مخرب رسانه‌ها اقدام کنید.

عصرهمدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal