آخرین اخبار

9. مهر 1402 - 10:58   |   کد مطلب: 46189
سه‌شنبه این هفته سالروز میلاد پیامبراکرم(ص) است و هنوز به جزء چند هیأت در اسدآباد که خودجوش برنامه جشن در نظر گرفته‌اند، خبری از مراسمی شاخص و در خور و شأن نیست!

به گزارش آوای سیدجمال، 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد ختمی مرتبه، حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر رحمت است که شیعیان این روز را جشن می‌گیرند و به انجام کار خیر و خیرخواهانه و شاد کردن دل‌های مؤمنین می‌پردازند.

 

درحالی وهابیت، جشن در‌ این روز میلاد بزرگ را بدعت دانسته و درصدد بوده و هستند که در این ایام جشنی برپا نشود، این درحالی است که چه در تاریخ شیعیان و چه اهل سنت که 12 ربیع‌الاول را روز ولادت پیامبر اسلام می‌دانند، با دادن هدیه و اطعام فقرا این روز را جشن می‌گیرند.

 

تا روز میلاد پیامبر(ص) تنها دو روز باقی است و در شهرستان اسدآباد که هنوز مهم‌ترین دستگاه فرهنگی آن، رئیس ندارد، چندان خبری از برنامه جشن در این روز نیست.

 

البته برخی هیأت‌های مذهبی و خانگی به صورت خودجوش اقدام به برنامه‌ریزی برگزاری جشن در سالروز میلاد داشته‌اند اما هنوز این شهر یک برنامه شاخص و وحدت‌آفرین و یکپارچه ندارد.

 

هرچند دیگر دستگاه‌های فرهنگی و حتی مسئولان ارشد در این شهر باید برای برگزاری جشن در چنین مناسبتی اقدام کنند که گویا تاکنون از برنامه‌ریزی آنان هم خبری نیست.

 

از جمله برنامه‌ای که به دست این رسانه رسیده، جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در شب دوشنبه 10 مهر ساعت 21 در شهرک فرهنگیان، حسینیه مسجد امام موسی ابن جعفر(ع) و همزمان در همان ساعت در خیابان 15 خرداد، خیابان شهید فهلی، کوچه اول سمت راست کوچه ارغوان، منزل کربلایی مهدی ملکی است.

 

حال با توجه به اینکه شهر اسدآباد به لحاظ حضور مردم در مراسمات دارای ظرفیت خوبی است و البته مردمان این دیار هم تشنه کار فرهنگی هستند، انتظار می‌رود به مراسمات جشن در روز میلاد پیامبراسلام(ص) بیش از پیش توجه شود.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal