آخرین اخبار

17. دى 1402 - 8:00   |   کد مطلب: 47040
حاج قاسم برای حضور مردم در انتخابات چه توصیه‌ کرد؛
جامعه صالح نیازمند افراد صالح
یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی که این روزها نمود بیشتری دارد، حضور میلیونی در انتخابات برای انتخاب افراد صالحی است تا در جامعه حاکم شوند؛ حال در آستانه روزی سرنوشت‌ساز که نیازمند جامعه صالح هستیم، باید پای صندوق‌های رأی حاضر باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،  برای حفظ و پایداری انقلابی که با درایت امام(ره) و به پشتوانه مردم و وجودولایت فقیه شکل گرفت، چند هزار شهید در دوران مختلف تقدیم آن شد که شاید به جرأت بتوان گفت تنها یک شهید بیش از همه شهدا در دل‌های مردم جا گرفت و او کسی نیست جزء شهید حاج قاسم سلیمانی.

 

 و اما چه شد که او نه تنها سردار دل‌‌های ایرنیان بلکه در دل بسیاری از مسلمانان جهان جا گرفت و نام و یادش برای همیشه در تاریخ ماندگار شد؟.

 

برای پاسخ به این سؤال قرآن کریم را ورق می‌زنیم و به آیه ۹۶ سوره مریم می‌رسیم که آمده است: «قطعاً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، به زودی خداوند رحمان برای آنان در دل‌ها محبتی قرار خواهد داد».

 

براساس این آیه قرآنی می‌توان پی برد که خداوند رحمان نه تنها محبت خود را در دل حاج قاسم بلکه محبت او را هم در دل‌های ایرانیان بلکه در وجود بسیاری از ملت‌های مسلمان جهان نهاد تا امروز او سردار دل‌ها باشد و همچنان خدمات و یاد او در ذهن ماندگار و تداعی شود.

 

و سؤال اینجاست که چه شد این محبت او در دل‌ها ریشه کرد و وقتی نامش بر زبان جاری می‌شود، یک آن صورت معصوم و نگاه پر از لبخند و با جسارت او در اذهان مجسم شود.

 

کمی به عقب می‌گردیم تاریخ را ورق می‌زنیم، رفتار و گفتار و منش او را می‌بینیم که در مدار ایمان و عمل صالح در حرکت بوده است.

 

آنجا که شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف از جبهه فرهنگی تا مقاومت گرفته تا جبهه‌های کمک به مردم سیل‌زده و زلزله‌زده گام برداشته است، همیشه در خط مقدم بوده و شاید بتوان گفت این دو موضوع مهم‌ترین رمز موفقیت او است.

 

و اما یکی از مهم‌ترین توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی که در وصیتش هم بر آن تأکید شده، آن است که «بدانیم جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند»؛

 

حال برای ماندن این حرم، باید در کنار پشتیبانی از ولایت فقیه، افراد مسئول صالح بر آن حاکم شوند و این روزها که بحث انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان داغ است، می‌توان گفت این سخن حاج قاسم بیشتر نمود دارد؛ آنچنان که گفته بود: مرا می‌شناسید، کاری به خط و خطوط ندارم، اما اینجا خط و خطوط نیست بلکه دین است، آن چیزی که در انتخابات مهم است، حضور مردم است و مشتی بر دهان دشمنان این انقلاب خواهد بود.

 

او از مردم خواسته بود که با خیال راحت و با فکر و بدون آنکه تابع جو قرار بگیرند، رأی خود را آزادانه بدهند.

 

حال در آستانه این مسئله سرنوشت‌ساز در کشور که تمام تلاش دشمن با توطئه‌چینی و اهداف شوم برای پایین آوردن مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی است، می‌طلبد به وصیت شهیدی که او را سردار دل می‌نامیم و جایگاهی خاص در بین جامعه دارد، عمل کنیم و یکبار دیگر در 11 اسفندماه پای صندوق‌های رأی حضور یابیم و به قول حاج قاسم مشتی بر دهان دشمن انقلاب باشیم.

البته مردم همیشه در همه صحنه‌ها ثابت کرده‌اند که پای آرمان انقلاب ایستاده و آن را تنها نخواهند گذاشت.

 

11 اسفند امسال انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در سراسرکشور به تبع در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.
هوشنگ نادری

کارشناس مسائل سیاسی
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal