آخرین اخبار

13. خرداد 1403 - 8:54   |   کد مطلب: 47896
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در یادداشتی بزرگ‌ترین علل تداوم موفقیت امام(ره) را ظهور شخصیت امام خامنه‌ای دانست و نوشت: امروزه به واسطه وجود رهبری نه تنها محور مقاومت شکل گرفت بلکه صهیونیسم‌ستیزی به یک گفتمان برتر منطقه غرب آسیا تبدیل و تمام وجدان‌ها بیدار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،

صادق خزل‌پور در یادداشتی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) نوشت: بدون تردید، امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین شخصیت قرن بیستم و تاثیرگذارترین مصلح جهان معاصر به شمار می‌آید که توانست تغییرات بزرگ و ریشه‌ای را در جهان و به خصوص دنیای اسلام ایجاد نماید‌.

چنانچه ایشان ارزش‌های اسلام ناب محمدی را زنده کرد و در طول حیات خویش همواره انتشار دهنده اسلام راستین بود.

این امر به علت شخصیت چند بُعدی امام خمینی(ره) است؛ آن‌چنان‌که فیلسوف، عارف، فقیه بودن و جامعیت علمی امام(ره) باعث ایجاد تحولات عمیقی در قرن معاصر شده است.

امام خمینی(ره)  یک شخصیت انقلابی، ضد استبداد و ضد استکبار و استعمار بود و بر اساس آموزه‌های دینی با ظلم و ستم مبارزه می‌کرد.

ایشان موازنه قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع مظلومان و مستضعفان تغییر داد، راهبردهای ضد استعماری و ضد استکباری‌اش، خیزش و رنسانس بزرگی در جهان اسلام پدید آورد.

جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای امام خمینی(ره) شعار یاری مظلومان را محور و مبنای سیاست خارجی‌اش قرار داد.

در این میان، یکی از ماندگارترین اقدامات امام خمینی(ره)، احیای مسئله فلسطین بود.

امام راحل از ابتدا مسلمانان جهان را به حمایت از فلسطین فرا خواندند و با تعیین روز جهانی قدس حمایت از فلسطین را جهانی کرد.

یکی از بزرگ‌ترین علل تداوم موفقیت‌های امام(ره)، ظهور شخصیتی همچون امام خامنه‌ای است که به شکلی عالی و ممتاز به ماموریت‌شان برای ادامه مسیر امام خمینی(ره) عمل کرده‌اند و توانست با تشکیل محور مقاومت، استعمارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی را به گفتمان مسلط و برتر منطقه غرب آسیا تبدیل نماید.

با راهبری و برنامه‌ریزی جامع و دقیق امام خامنه ای(مدظله‌العالی)، مواضع ضداستکباری امام خمینی(ره) و مقابله با دشمنان نتیجه داده و موجب پایداری سربلندی و عزت جهان اسلام شده است.

افزون بر این، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، جغرافیای مقاومت را به تمام جهان گسترش داده است. چنان‌چه از شام تا عراق، از لبنان تا یمن، از فلسطین تا نیجریه به صحنه مقاومت و بیداری اسلامی تبدیل شده است.

همچنین امروزه به واسطه رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تمام آزادی‌خواهان و وجدان‌های بیدار جهانی علیه استعمار و استکبار و به خصوص جنایت‌های رژیم گرگ‌صفت و پلید صهیونیستی به نوعی همبستگی رسیده‌اند.

تظاهرات پایتخت‌های جهانی علیه نسل‌کشی رژیم منفور صهیونیستی و مبارزات آزادی‌خواهانه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، مصداق بارز این امر است.

به تعبیر زیبای حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا، «شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است، ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولت‌تان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

انتهای خبر

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal