آخرین اخبار

8. دى 1402 - 10:34   |   کد مطلب: 46994
در آستانه روز بصیرت و میثاق با ولایت، جمعیتی عظیم از مردم شهرستان اسدآباد در جوار پیکر پاک لاله‌ای از دوران دفاع مقدس ندبه انتظار را با هم نجوا کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه حبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، صبح امروز جمعه هشتم دی‌ماه، در آستانه روز بصیرت و میثاق با ولایت جمعیت کثیری از مردم شهرستان اسدآباد با گرد آمدن در مسجد جامع این شهر فرازهای دعای ندبه انتظار را در جوار پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس نجوا کردند.

در این مراسم معنوی که بیشتر جمعیت را اقشار مردم عادی و بانوان شکل می‌دادند، حضور خانواده‌های معظم شهدا، کودک و نوجوان، پیر و جوان، مسئول و غیر مسئول، چهاره‌های سیاسی و فرهنگی، جامعه دانشگاهی و روحانیت، آموزشی و اداری نمودی دیگر داشت.

 

ندبه‌‌خوانان با نجوای فراز «أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقامَهِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ» فریاد زدند: کجاست آنکه چشم براهش هستند برای اصلاح نادرستی‌ها و کجی‌ها» و ادامه دادند: « أَیْنَ الْمُرْتَجى لِإِزالَهِ الْجَورِ وَالْعُدْوانِ»، کجاست آن مایه امید برای زودن ستم و تجاوز و در فراز دیگری فریاد زدند: «فَأَغِثْ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ» فریاد رسی کن ای فریاد رس درماندگان.

 

در این مراسم معنوی، ندبه‌خوانان صبحانه‌ای با طعم نذری شهدایی صرف کرده و سپس در شکوهی خاص شهید گمنام 24 ساله تازه تفحص شده در شهر مهران را از مسیر مسجد جامع تا پارک ملت این شهر تشییع کرده و در پارک ملت این شهر در همجواری مسجدی به خاک سپردند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal