آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 14:35   |   کد مطلب: 28332
گزارشی از مطالبات اسدآباد از رئیس جمهور از زبان فرماندار
تأمین اعتبار برای پروژه های عمرانی نیمه تمام در اولویت قرار گیرد
فرماندار اسدآباد سفر رئیس جمهور به همدان فرصتی طلایی برای بازگویی مشکلات شهرستان‌ها دانست و گفت: درخواست‌های این شهرستان بیشتر در زمینه تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های شهرستانی است.

به گزارش آوای سیدجمال، دوم شهریورماه امسال همزمان با آغاز هفته دولت بیست و دومین سفر استانی رئیس جمهور انجام خواهد شد.
این سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان است که در مرکز استان دیدار عمومی مردمی انجام خواهد شد و برخی از وزرای این دولت در شهرستانها حضور خواهند یافت.
در این بین از سوی شهرستان‌ها درخواست‌های از رئیس جمهور وجود دارد که از جمله این درخواست‌ها توجه به پروزه های نیمه تمام چندین ساله است.
در این زمینه فرماندار شهرستان اسدآباد در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، می‌گوید: این اولین سفر رئیس جمهور به استان همدان است که فرصتی مغتنم برای انعکاس درخواستهای مردم از رئیس جمهور خواهد بود.
مسعود بکائی ادامه می‌دهد که روستاهای کمتر از 20 خانوار از خدمات زیر بنائی کمتری برخوردار هستند و لازم است به منظور پایداری روستائیان، محدودیت خدمات رسانی به این روستاها حدف می شود.
وی گفت: با در نظر گرفتن افزایش تردد و تصادفات در جاده ها بخصوص در مسیر اسدآباد –سنقر و اسدآباد –داشبلاغ تامین و تخصیص اعتبار کافی برای تعریض و روکش آسفالت مورد درخواست می باشد.
فرماندار اسدآباد خاطرنشان کرد: محدودیت منابع اعتباری باعث شده که تعداد زیادی از پروژه های عمرانی نیمه تمام و بدون اعتار رها شده و دچار فرسودگی شوند.مثل (استخر آزادی با 17 سال ،استخر آموزشی 4 سال،استخر بانوان 7 سال،کانون فرهنگی 6 سال،دبیرستان شهر 6 سال و ...)که نیمه تمام باقی مانده است.
وی تخصیص اعتبار ویژه به پروژه های مهم شهرستان به شرح ذیل اعلام می کند:
سد نعمت‌آباد، کنار گذر، مجموعه ورزشی بانوان، استخر آموزشی مدارس، تکمیل و تجهیز دبیرستان شهر،
استخر مجموعه ورزشی آزادی، توسعه بیمارستان قائم، احداث مرکز درمانی شماره یک (مرکز بهداشت)،

احداث کتابخانه استاندارد، توسعه کتابخانه عمومی شهر (شهید رجایی)، تکمیل و تجهیز کانون فرهنگی و تربیتی،
 تکمیل و تجهیز آموزشکده فنی ، بهسازی و آسفالت محور اسدآباد، سنقر و کنگاور، تعریض و آسفالت محور اسدآباد-قروه   

انتقال پساب تصفیه خانه و  بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان، احداث کانال آبرسانی کشاورزی، احداث مجتمع آبرسانی روستایی النجه، گنجه و جنت اباد

بکائی یاداور شد: این شهرستان دارای شش دانشگاه با حدود چهار هزار و 500 نفر دانشجو است، که متأسفانه فاقد فضای آموزشی مناسب است و حتی برخی از این دانشگاه‌ها ساختمان‌های استیجاری نامطولب استفاده می‌کنند.
وی افزود: مشکلات ناشی از بحران آب شرب شهری و روستایی و تأمین اعتبار اصلاح شبکه و ایجاد تأسیسات جدید آبرسانی، حمایت دولت از کشاورزان با توجه به معوقات بانکی آنان از طریق بند د تبصره 11 قانون بودجه، عدم آنتن دهی تلفن همراه در بعضی از نقاط شهرستان، احداث پارک تفریحی برای استفاده بانوان اسدآبادی، تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهرهای آجین و اسدآباد، تصویب تبدیل دهستان چهاردولی به بخش مستقل و ابلاغ مصوبه شهر شدن روستاهای جنت‌آباد و مزرعه‌بید به عنوان شهر پالیز را از دیگر درخواستها از رئیس جمهور برشمرد.
فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به وجود شخصیت برجسته بین‌المللی سید جمال‌الدین اسدآبادی در این شهرستان، گفت: در سال 89 ایجاد بنیاد سیدجمال در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده که تاکنون هیأت امنای آن تشکیل نشده است.
وی یکی از معضلات اسدآباد را نبود صنایع تبدیلی، کارخانجات و فرآوری محصولات کشاورزی منطقه خواند و گفت: نبود این نوع کارخانجات در شهرستان موجب شده که همه ساله کشاورزان و دامداران محصولات‌شان به سمت کارخانجات دیگر روانه شود و سود آن به جیب واسطه برود.
بکائی ادامه داد:با توجه به نیاز مبرم شهر از دولت می‌خواهیم که در ایجاد صنایع تبدیلی شهرستان را کمک کنند تا هم در زمینه ایجاد اشتغال هم بهینه‌سازی اتولیدات کشاورزی و دامی اقدام شود.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal