آخرین اخبار

29. مهر 1394 - 12:40   |   کد مطلب: 29083
اتحادیه انجمن دانش‌آموزی اسدآباد با وجود 640 دانش‌آموز عضو و بیشترین فعالیت در سطح کشور و استان از کمترین امکانات و تجهیزات بهره‌مند است و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، برای ايجاد وحدت و هماهنگی بين دانش‌آموزان‌ و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 اتحادیه  با عنوان انجمن دانش‌آموزی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

 

این اتحادیه همانند درختی تنومند و پرثمر برای  پاسداری و محافظت از دستاوردهای ارزش‌های انقلاب اسلامی در مدارس راه‌اندازی شد.

 

اتحادیه انجمن دانش‌آموزی که زیر نظر رهبری فعالیت دارد و به دنبال تربیت نیروهای مخلص دانش‌آموزی و حضور آن‌ها در صحنه‌های انقلابی بوده است.

 

یکی از این اتحادیه‌های انجمن دانش آموزی در شهرستان اسدآباد فعالیت دارد که در سال 59 تشکیل شده است.

 

در این اتحادیه 640 عضو دانش آموز فعالیت‌های گسترده  فرهنگی، هنری، مذهبی، معنوی و ادبی را انجام می‌دهند که نیمی از این دانش آموزان را دختران و نیمی دیگر را پسران تشکیل می‌دهند.

 

این اتحادیه در محلی سازمانی قدیمی با امکاناتی فرسوده ایجاد شده که با وجود گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری متأسفانه ناشناخته مانده و از کمترین امکانات و تجهیزات برخوردار است.

در زمینه فعالیت‌ها  برنامه‌های این اتحادیه با مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسداباد در سال 59 مشغول فعالیت شده است، اظهار داشت: در این اتحادیه دانش آموزان عضو به سه دسته هیئت مرکزی، فعال وعادی تقسیم می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در اسدآباد در تمام مقاطع تحصیلی عضو داریم، تصریح کرد: در این اتحادیه 460 نفر دانش آموز عضو فعال وجود دارد که حدود نیمی از این اعضا پسر و نیمی دخترمی‌باشند.

 

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسدآباد  خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی از 32 مدرسه در شهرعضو دارد که در بحث‌های تشکیلاتی مقطع متوسطه اول و دوم یعنی راهنمایی و دبیرستان ولی برنامه های دیگر برای همه مقاطع تحصیلی می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه در قرارگاه مسائل تشکیلاتی و معرفتی بحث می‌شود، افزود: در کلاسها نیز برنامه های حفظ قران روخوانی، روانخوانی قران، تجوید، صوت، احکام، عقاید وعربی بحث و گفت‌وگو می‌شود.

 

عباسی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این اتحادیه دوره هایی با موضوعات عفاف و حجاب، سبک زندگی، روباتیک و خبرنگاری برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: برنامه های ورزشی هم به صورت دائمی می‌باشد و چندین اردو استانی و خارج از استان داشتیم که در طی شش ماهه هر سال برگزار میشود.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسدآباد  از کسب موفقیت‌های مختلفی در طول سال اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان برتر قرآنی که رتبه های کشوری و استانی را کسب می‌کنند، معمولا" در این اتحادیه عضویت دارند و این یک افتخار برای شهرستان و اتحادیه است.

 

وی بابیان اینکه یکی از نخبههای دانشآموزی به نام سبحان سلیمی که به عنوان کاپیتان رباتیک غرب کشور مطرح است،  در اتحادیه انجمن دانش آموزی عضوی فعال است، افزود: این دانش آموز که میخواست در برنامه ای در سطح کشور شکت کند، به دلیل مشکل نتوانست و ما هم به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم از این دانش‌آموز حمایت مالی کنیم و این یک درد بزرگ است.

 

عباسی با اشاره به اجرای برنامه غدیریه در سطح ادارات و مدارس شهرستان، گفت: برنامه هایی را هم در طول سال در چند مرحله انجام دادیم که یک مورد از آنها برنامه غدیر بوده که برای همه سنین اعم از دانش اموزان، کارمندان ادارات، بسیجی های سطح روستاها، مساجد، و هیئتهای مذهبی انجام دادیم.

 

وی از حضور حداقل 25 نفر در هر کلاس اشاره کرد و گفت: استقبال از این برنامه بی نظیر بود و همه شرکت کننده ها از این برنامه رضایت داتشند.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسدآباد از ایجاد کلاس‌های قرآنی به صورت رایگان در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اسدآباد خبر داد و گفت: این قرآن آموزی در سطح حفظ قرآن انجام میشود که اکثریت از قشر ضعیف جامعه در این برنامه شرکت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی اسدآباد در مکانی قدیمی و با امکاناتی فرسوده به فعالیت‌های گسترده هنری، دینی، مذهبی و اعتقادی می‌پردازد، گفت: برای رشد فکری و توجه به دانش‌آموزان فعال نیاز است که مسئولان نگاه مثبت و توجه بیشتری را به این قشر از جامعه به خحصوص فعالان اتحادیه انجمن اسلامی داشته باشند.

عباسی خواستار شد: انتظار می‌رود که مسئولان با حمایت‌های ویژه اعم از مالی و امکانات فعالیت‌های تأثیرگذار اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزان را کمک کنند و باعث دلگرمی کارکنان مجاهد و دانش اموزان انجمنی شوند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal