آخرین اخبار

26. آذر 1394 - 9:58   |   کد مطلب: 29651
خانه پینگ پنگ اسدآباد در سال 82 ساخته شده و از آن زمان تاکنون کمتر فعالیت ورزشی در آن انجام می‌گرفته و در یک سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه یک دانشجو و اجرای برنامه‌های مدون و آموزشی به یک خانه گرم تبدیل شد.

به گزارش آوای سیدجمال، یک توپ، میز و راکت رشته ورزشی به نام «پینگ پنگ» را شکل می‌دهند و از آن به عنوان ورزش تنس روی میز هم یاد می‌شود.

 

این رشته ورزشی سرعت عمل زياد، دقت، چابكي و واكنش سريع را به همراه دارد و برخی از جوانان برای رفع خستگی و كسب آرامش خاطر به آن پرداخته و لذت می‌برند .

این رشته ورزشی یکی از رشته‌هایی است که به صورت انفرادی انجام می‌شود و  در سطوح قهرمانی به توانایی‌های بالا و دقیق تکنیکی، عمل و عکس‌العمل‌های سریع، قدرت و سرعت، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و چابکی نیاز دارد.

 

در واقع تنیس روی میز یا پینگ پنگ به طور معمول در مكان‌های سرپوشيده انجام می‌شود و بايد هماهنگی كاملی بين مغز و عضلات برقرار باشد تا چشم بتواند با تيزبينی بسيار مسيز توپ و شدت ضربه را تعقيب و محاسبه كند و این یکی از دلايل استقبال از این رشته ورزشی است.

 

این رشته ورزشی یکی از رشته‌های ورزشی است که اخیرا" در شهرستان اسدآباد استقبال خوبی از آن شده و جز رشته‌هایی است که دارای سالن مجزا است و اگر چه نمای بیرونی این سالن ورزشی مناسب نیست، اما فضای فیزیکی داخل آن قابل تحمل است.

 

شاهین سمیعی دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد است که با 19 سال سن در طی یک سال اخیر قبل از رئیس جدید هئیت پینگ پنگ ریاست این هیئت را برعهده داشت و امروز به عنوان یکی از مربیان و مقام آوران این رشته ورزشی فعالیت دارد.

 

پای صحبت‌های دردمندانه‌ این مربی فعال و جدی اسدآبادی که قبلا" مسئولیت هیئت ورزشی رشته پینگ پنگ را داشت، نشستیم.

شاهین سمیعی گفت: بنده تنها رئیس هیئت نبودم و خانه ای که گرد و غبار آن موجب دل آزردگی هر شهروند می‌شد، با بالا  زدن آستینم آن را  نظافت کردم.

 

وی یکی از دلایل انصرفم از ریاست این هیئت ورزشی بی‌توجهی مسئولان برای اختصاص اعتبارات و تهیه بودجه برای انجام فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات بود.

 

این مربی فعال رشته پینگ پنگ می‌گفت که بنده به مدت 2 سال به عنوان دبیر هیئت و حدود یک سال رئیس هیئت و 4 سال مربی بودم که در این مدت مسابقات و همایش‌های متعددی را مانند کارگاه‌های اموزشی دانشجویان، دوره‌های مختلف اصول مربیگری دبیران ورزش و دانشجویان، کارگاه‌های آموزشی داوری، مسابقات چند جانبه شهرستان‌ها، مسابقات بین مدارس و کارمندان دولت و نیز چندین دوره مسابقات جام رمضان را برگزار کرده‌ام.

 

وی گفت: من سن و سال چندانی ندارم و در مسئولیت تنها روابط است که بهتر عمل می‌کند تا ضوابط، به همین خاطر از این مسئولیت کنار کشیدم تا یکی از مسئولان شهر عهده‌دار مسئولیت شود و بی اعتباری و بی توجهی به این رشته را ببیند

 

این مربی فعال رشته پینگ پنگ به زمان مربیگری خود و آموزش شاگردانی در رشته پینگ پنگ اشاره کرد و گفت: در بین شاگردانم محمد نوری پسر بچه 9 ساله ای که هم اکنون 11 ساله است، در بخش خردسالان و نونهالان استان انتخاب شد و به مسابقات قهرمانی دسته برتر کشور راه یافته و بنده به عنوان مربی و سرپرست تیم خردسالان استان راهی تبریز شده و از بین 48 بازیکن برتر ایران تیم همدان از نتیجه رضایتمندی برخوردار شد.

 

وی با بیان اینکه مقام چهارم مسابقات دهه فجر استان را در چندین دوره کسب کرده ام، افزود: چندین مقام اول، دوم، سوم مسابقات هفتگی هئیت استان که تا 8 نفر اول لیگ نوجوان استان راه یافتم، مقام سوم مسابقات اموزشگاهی استان، مقام اول چندین دوره مسابقات جام رمضان، کارمندان و اموزشگاهی؛

 

سمیعی یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات در سطح شهرستان در بخش‌های دانشجویی، دانش اموزی، کارمندان دولت، مدارس، بسیجیان و جام روستاها انجام داده‌ام.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون مربیگری کارگاه‌های آموزشی در سطح دانشگاه‌ها را برعهده دارم، گفت: کم‌توجهی اداراتی چون دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش  در بحث استعدادیابی  یکی از مشکلات فراروی این رشته ورزشی است.

این مربی جدی و پرتلاش به کمبود نیروی انسانی به عنوان مربی در این رشته در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه دبیران ورزش در مدارس به رشته ورزشی پینگ پنگ توجهی نکرده اند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در واحدهای درسی رشته تربیت بدنی دانشگاه‌ها توجهی به رشته ورزشی پینگ پنگ نمی‌شود، افزود: این برنامه نیاز به استادان کاردان و متخصص در زمینه آموزش دارد.

 

سمیعی با بیان اینکه رشته پینگ پنگ متأسفانه اسپانسری برای حمایت ندارد، گفت: تجهیزاتی مانند 50 عدد پارتیشن، 2 عدد میز استاندارد مسابقات، مقداری توپ و راکت برای تکمیل سالن که به وضعیت مطلوب و استانداردسازی سالن خانه پینگ پنگ نیاز است.

 

وی بیمه  کردن مربیان رشته های ورزشی را مهم‌ترین انگیزه برای آنان خواند و افزود: قطعا" این امر انگیزه ای برای مربیان است.

 

سمیعی با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی نوجوانان و جوانان شهرستان برای شرکت در آموزش‌های رشته پینگ پنگ شده، گفت:  سن استاندارد جهانی برای آموزش افراد در این رشته 6 سال  است و باید خوانواده‌ها  و ارگان‌های مانند اموزش و پرورش و اداره ورزش در خصوص جذب این سنین فعالیت انجام داده تا به نتیجه ای مطلوب رسیده شود تا بتوان در استان و حتی کشور و مراتب بالاتر حرف برای گفتن داشت.

 

همچنین در این زمینه گفت‌وگویی با رئیس جدید هیئت ورزشی پینگ پنگ شهرستان اسدآباد داشتیم.

حمدالله مرادی اظهار کرد: رشته پینگ پنگ یکی از بهترین و سریع‌ترین رشته ورزشی است که در بهبود کارکرد، به فاکتورهای مؤثری چون سرعت واکنش توجه و روی آن‌ها کار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در زمان تحویل  هیئت ورزشی پینگ پنگ شهرستان تنها 30 نفر عضو داشت، گفت: با اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان با برگزاری مسابقات ورزشی در این رشته هم اکنون 70 نفر عضو فعالیت دارند.

 

رئیس هیئت ورزشی پینگ پنگ شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه سالن ورزشی پینگ پنگ تنها سالن مجزا برای رشته ورزشی است، گفت: در این سالن یک سرویس حمام ایجاد کرده‌ایم که بعد از انجام فعالیت ورزشی ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

وی با اشاره به بدهکاری خانه پینگ پنگ شهرستان به ادارات خدمات‌رسان، گفت: این خانه ورزشی نیاز به حمایت و کمک‌های مسئولان برای اجرای برنامه‌‌های مختلف دارد.

 

مرادی به برگزاری چندین مسابقات و همچنین المپیاد ورزشی پینگ پنگ در سطح مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد  و گفت: برای استعدادیابی و پرداختن به این رزش باید افراد را در سنین پایین تشویق و ترغیب کرد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده در سطح شهر هم اکنون استقبال خوبی از این رشته شده، گفت: ادارات هم تعامل خوبی برای برگزاری مسابقات رشته ورزشی پینگ پنگ داشتند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه‌ها

سلام و عرض خسته نباشید تشکر از تلاش های فراوان آقای سمیعی ک باعث شناخته شده این رشته و پایداری آن در سطح شهرستان اسداباد شده است
سلام و عرض خسته نباشید تشکر از تلاش های فراوان آقای سمیعی ک باعث شناخته شده این رشته و پایداری آن در سطح شهرستان اسداباد شده است
سلام خسته نباشید حتما باید از همچین جوانانی تقدیر و تشکر کرد ک حداقل با این شرایط ک حامی نداشته اند ولی ورزش را رها نکن متاسفانه مسئولین ما نسبت ب همچین کسانی بی اهمیت هستند امیدوارم قدر همچین ورزشکارانی من جمله آقای سمیعی ک ب تنهایی و اراده ای مصمم توانسته رشته ی پینگ پنگ را در سطح شهرستان ارتقا دهند،بدانند با علی
سلام واقعا جای تقدیر و تشکر داره خداقوت آقای شاهین سمیعی
باتشکرازهیئت پینگ پنگ ومربی پرتلاشم آقای سمیعی من امسال از این ک اموزش و پرورش برایما هیچ مسابقه ای پینگ پنگی درشهرستان برگزار نکرده و جهت اعزام ب استان اعلام امادگی نکرده به همین خاطر من از شرکت درمسابقات جا ماندم محمدنوری ازاسداباد

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal