آخرین اخبار

23. بهمن 1394 - 14:21   |   کد مطلب: 30193
تبلیغات کاندیداها پیش از شروع زمان تعیین شده غیر قانونی است اما متاسفانه بعضی از کسانی که خود را می خواهند در جایگاه قانونگذاری قرار دهند به قانون عمل نمی کنند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماده 56  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بیست و چهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.تبلیغ انتخاباتی کاندیداها پیش از شروع زمان تعیین شده غیر قانونی است اما متاسفانه بعضی از کسانی که خود را می خواهند در جایگاه قانونگذاری  قرار دهند به قانون عمل نمی کنند "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات و قوانین است، اظهار داشت: اگر در جایی برای ما مسجل شود که تبلیغات زودهنگام انجام می‌گیرد، حتما جزو موارد تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و به صورت جدی به آن رسیدگی خواهد شد.

در ادامه تعدادی از این قانون شکنی ها از سوی کاندیداهای احتمای آمده است.

 

تبلیغات انتخاباتی به سبک یک پزشک/ ویزیت رایگان بیمار برای جذب رای!

 

یکی از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در همدان در اقدامی غیر منتظره، ویزیت خود را رایگان کرد!

این کاندیدا که دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی بوده و کلینیک سلامت روان دارد با تهیه بنر و نصب در مناطق مختلف شهر همدان از معاینه رایگان مراجعه کنندگان خبر داده است.

 

وی، پیش از این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر همدان بوده و از چندین روز پیش تبلیغات خود را آغاز کرده است.

این درحالیست که بر اساس قانون، نامزدهای انتخاباتی مجازند تبلیغات خود را در زمان تعیین شده و یک هفته پیش از انتخابات آغاز کنند.

 

پرداخت وام ازدواج به شرط حمایت از کاندیدای خاص!

این روزها برخی کاندیداها علاوه بر سابقه ریخت و پاش‌های آنچنانی از جمله توزیع تراول در مجالس سخنرانی با ترفندهای عجیب سعی در جلب آراء مردم دارند از جمله اینکه در شهرستان مشگین‌شهر برخی بانکداران حامی کاندیدای خاص، پرداخت وام ازداوج را هم به دادن رای به کاندیدای مورد نظرشان منوط کرده اند این در حالی است که بیش از این نیز جوانان برای گرفتن وام ازدواج باید هفت خوان رستم را طی می کردند.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه های نمازجمعه 16 بهمن ماه، با اظهار تاسف از شیوه برخی کاندیداها برای جلب رای بیشتر در مورد "رای بده وام ازداواج بگیر برخی کاندیداها "در این شهر گفته است: جوانان شهرستان مشکین شهر برای دریافت وام ازدواج برای سر و سامان دادن به زندگی خود در بانک ها اسیر هستند اما موفق نمی‌شوند این در حالی است که برخی از بانک‌ها به نفع کاندیدای خاص و برای کسب آرای مردم وام ازدواج پرداخت می‌کنند که این امر جای تاسف برای بانک‌هاست.

 

به گفته وی برخی از کاندیداها در این شهرستان پست‌های کلیدی را بین افراد خود تقسیم می‌کنند تا برای این کاندیدا رأی جمع اوری کند در حالی که مردم این شهرستان به چنین کاندیدایی رأی نخواهند داد و بعد از انتخابات نیز آن پست ها را قبول نخواهند کرد.

 

امام جمعه مشکین شهر با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفته است: تقوا و معنویت اولین ویژگی کاندیدای اصلح است چرا که زیربنای تمام ارزش هاست لذا کاندیدایی که اهل تقوا باشد قطعاً اهل سودجویی نخواهد بود.

وی تاکید دارد کاندیداهایی که در رقابت انتخاباتی شرکت کرده اند نباید دارای فساد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و ... داشته باشد چرا که چنین افرادی برای کسب آرای مردم چک های میلیونی به مردم پیشنهاد می‌کنند که این افراد نالایق لیاقت نمایندگی مردم این شهرستان را ندارد به طوری که چنین کاندیدایی با این اقدام غیر اخلاقی عزت مردم را زیر سوال می‌برند.

 

شام و نهار انتخاباتی ، فریب افکار عمومی در خرمشهر

همه روزه اخباری به گوش مردم می‌رسد که فلان کاندیدا در فلان منطقه در خرمشهر به تعدادی از اهالی شام یا ناهار می‌دهد که برخی از این هزینه‌ها را حامیان آن‌ها می‌پردازند و برخی هم از جیب

مبارکشان پرداخت می‌نمایند.

بنابراین گزارش شماری از داوطلبان ، سفره خود را در محله‌های حاشیه نشین و روستاها پهن می‌کنند تا باوجود بالا بودن شمار رأی‌دهندگان در پایین‌شهر، آنان را با خود همراه سازند.

این طیف از داوطلبان با حضور در منزل افراد بانفوذ مناطق حاشیه‌ای هزینه‌هایی را از قبل به آنان می‌پردازند تا او زمینه ضیافت را مهیا سازد.

کاندیداهای محترمی هم هستند که فقط  برنامه‌های خودشان را تبیین می‌کنند و نه شام و ناهاری می‌دهند و نه به اطرافیان اجازه هزینه کردن می‌دهند اما سؤال اینجاست آن‌هایی که خود را وام‌دار اطرافیان خود می‌کنند چگونه می‌خواهند پس از نماینده شدن جبران نمایند؟

آیا نماینده شدن برای پر کردن جیب دوستانی است که قبلاً برایمان هزینه کرده‌اند یا خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی؟به نظر می‌آید برخی از این کاندیداها نمی‌خواهند رویه خود را اصلاح کنند و گوششان از این مطالب پرشده است.

بنا بر مشاهدات عینی و گزارش‌ها ارسالی برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها نیز این روزها به شام ختم می‌شود به‌گونه‌ای که داوطلب با فراهم کردن مقدمات انجام یک کار فرهنگی در ادامه ضمن توزیع غذا، هدایایی در قالب بسته‌های فرهنگی بین مهمانان توزیع می‌کنند که در بیشتر موارد اقلامی منقش به اسم و تصاویر نمایندگان میان بسته‌های اهدایی مشاهده می‌شود.

 

همچنین روش‌های نامناسبی که تنها به تدارک مهمانی و ناهار و شام ختم نمی‌شود بلکه توزیع جیره خشک به بهانه کمک به نیازمندان، توزیع پارچه چادری در روستاها، ارائه لوح‌های تقدیر و ساخت مسجد و دیگر طرح‌های عمرانی روستاها ازجمله دیگر مؤلفه‌هایی است که این روزها در مناطق مختلف مشاهده می‌شود.

 

البته نباید فراموش کرد که رأی قاطبه مردم تحت تأثیر چنین اقداماتی قرار نمی‌گیرد و مردم این‌گونه شیوه‌های تبلیغ را بیشتر نشان از توان پایین داوطلب می‌دانند و او را به‌عنوان یک نخبه توانمند، متخصص و مردمی برای حضور به‌عنوان وکیل مردم در خانه ملت نمی‌پذیرند.

 

تبدیل یک روستا به شهرستان و تبدیل چند روستای دیگر به عنوان یکی از بخش های شهرستان خیالی

 

در بازار داغ تبلیغات کاندیداها برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی وعده های عجیبی به مردم داده می شود که تحقق آن غیرممکن و از حوزه اختیارات یک نماینده مجلس خارج است.

چند روز پیش یکی از کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد که پایگاه رای چندانی هم ندارد، در یکی از جلسات خود از عزمش برای تبدیل یک روستا به شهرستان و تبدیل چند روستای دیگر به عنوان یکی از بخش های شهرستان خیالی خبر داد. در حالی که این روستاها شرایط اولیه و تبدیل شدن به بخش که نه، حتی به یک دهستان را ندارند!

رهبر انقلاب در این باره می فرمایند: «من به نامزدهای گوناگون عرض می کنم جوری حرف بزنید که اگر سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید.

 
توزیع متادون و سیگار در بین معتادان توسط یک کاندیدا
 
کاش به قول بچه‌ها به‌جای اینکه همدیگر را گول بزنیم با افکارمان چاره‌ای برای حل جوانان پرشماری که در کمپ‌های ترک اعتیاد جوانی به‌دنبال رسیدن به شرایط عادی هستند و بازیافتن جوانی‌شان، کمک کنیم.
به گزارش بلاغ، ساعت شنی انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌سرعت در حال حرکت است و در این بین تلاش‌های جالبی از سوی کسانی که رویای بهارستان را در سر می‌پرورانند از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.
 
سرکشی‌ها دیگر شبانه‌روز نمی‌شناسد و قبلاً رسم بر این بود که نمایندگان کاندیداها و یا خودشان جمع دانشجویان و دانش‌آموزان واجد شرایط رأی دادن، مساجد، حسینیه‌ها و عیادت از بیماران و یا احیاناً دست به جیب کردن برای شرکت در کار عام‌المنفعه را نیز از دست نمی‌دهند.
 
تا اینجای کار شاید تکرار مکررات باشند هر چند باز هم غیرعادی است اما چون تکراری شده است، کمتر خودنمایی می‌کند و مردم با آن نیز همراه شدند.
 
سرکشی از مراکز کمپ ترک اعتیاد نیز اقدامی بود که از سوی یکی از داوطلبان انتخابات در مازندران انجام شد شاید تا اینجای کار نیز شاید عادی باشد چون کسی که قرار است روی کرسی ملت بنشیند، باید از مشکلات همه افراد جامعه آگاهی داشته باشند و این آگاهی نیز ظاهراً فقط در زمان تبلیغات انتخابات به‌دست می‌آید تا با پوشیدن کفش‌های آهنین گام‌های سنگینی را برای حل مشکلات خود که نه، بلکه جامعه بردارند.
 
اما در این بازدید که ظاهراً به بازدید عادی ختم نشد و جناب نامزد دست پر به سرکشی رفت، توزیع متادون و سیگار آنچه که برای کسی که قرار است اعتیاد را ترک کند، داشتن آن آرزو هست مثل داوطلبانی که قرار است به دانشگاه بروند با نگاه کردن به اسکناس که سر درب دانشگاه تهران بر روی آن نقش بسته است نیز آرزویی است که آنها را به رویاها‌ی‌شان نزدیک می‌کند؛ اینجا هم داوطلب انتخابات مجلس که ظاهراً رد شدن آنها از فیلتر شورای نگهبان موجب شد نفس راحتی بکشند و با جیب پر از سیگار و متادون به دیدار کسانی بروند که به تعبیر خودشان وقتی از آنها پرسیده شد چرا اینجا؛ با بادی در گلو عنوان کرد از یک رأی هم نمی‌شود گذشت و هدف من راه‌یابی به مجلس است.
 
کاش به قول بچه‌ها به‌جای اینکه همدیگر را گول بزنیم با افکارمان چاره‌ای برای حل جوانان پرشماری که در کمپ‌های ترک اعتیاد جوانی به‌دنبال رسیدن به شرایط عادی هستند و بازیافتن جوانی‌شان، کمک کنیم.

 

 

در ادامه نیز دو تصویر عجیب از تبلیغات کاندیدای مجلس نیز در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب های بسیاری داشت که باعث تعجب بسیاری از مخاطبان شد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal