آخرین اخبار

24. بهمن 1394 - 23:44   |   کد مطلب: 30208
این روزها بازار شایعه و حرف های باورنکردنی از سوی حامیان برخی کاندیدها به ویژه آنانی که رد صلاحیت شده اند، داغ داغ است، به طوری که برخی که تا دیروز از هر کوششی برای زمین زدن رقیب دریغ نمی کردند، امروز با چهره ای عوام فریبانه، به فکر زیرسوال بردن شعور مردم هستند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از رودآور، پس از اعلام تأیید صلاحیت شده های کاندیداتوری مجلس از سوی مراجع ذی صلاح و با وجود آن که تا قطعی شدن همه موارد تا تا روز 27 بهمن ماه جاری باید منتظر ماند، شنیده شده برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده که علت رد صلاحیشان به آنان اعلام شده است و عمدتا حامیان آنان، به فکر جریان سازی خاص و شاید تنش زایی در بین همشهریان هستند تا با بزرگ نمایی و بعضا زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان از تکمین به قانون دوری کنند.

نکته جالب توجه اینکه طرفداران برخی از این کاندیدهای خاص در روزهای قبل از اعلام اولیه اسای تأیید صلاحیت شده ها از سوی شورای نگهبان، کاندیداهای دیگر را تخریب می کردند و امروز پس از در جریان قرار گرفتن رد صلاحیت کاندیدای مورد نظرشان با عوام فریبی دست به حمایت از همان کاندیدا می زنند و به قول خودشان قرار است ائتلافی در حمایت از یک کاندیدای خاص تأیید صلاحیت شده به راه بیاندارند! و به قولی روغن ریخته شده را نذر امامزاده کنند!، برای همشهریان این سوال ایجاد شده است که چرا تا دیروز حرف، حرف تخریب بود و برای نجات شهرستان ائتلافی در کار نبود حالا همه شدند دایه مهربانتر از مادر و شاید کاسه داغتر از آشی برای فریب دادن مردم.

سوالی که اذهان عموم را به خود مشغول کرده این است، چگونه همین افراد این روزها رنگ عوض کرده و حرف از حمایت از برخی کاندیدهای خاص می زنند در حالی که در هفته های قبل به ویژه در شبکه های مجازی برای جا نماندن از گردونه بداخلاقی های انتخاباتی، یکدیگر را تخریب می کردند، آیا حامیان این کاندیداها بی توجه به کاندیدای مورد نظر خودشان تغییر موضوع داده اند و یا با دستور همان کاندیدای رد صلاحیت شده چنین اقداماتی انجام می دهند، چرا قبل از آنکه روغنشان بر روی زمین بریزد به فکر مردم شهر نبودند و آن روزها تنها منم منم می کردند؟! و حال آیا با این اقدامات شعور مردم را زیر سوال نمی برند؟!

از این موارد که بگذریم تهمت ها و تهدیدهای بی پایه و اساس حامیان برخی کاندیداها هم که قوز بالاقوزی شده و حتی با الفاظ زننده دست به تخریب برخی خبرنگاران می زنند تا جلوی انتشار اخبار حقیقی گرفته شود.

گاهی هم در گروه های فضای مجازی مطلب و تصاویری منتشر می شود که جای سوال دارد و زمانی که از کاندیداهای مورد نظر که حتی تأیید شده هم است سوال پرسیده می شود، چرا حامیان شما این گونه بداخلاقی هایی به راه انداخته اند و گرد و خاک به پا کرده اند تنها جوابشان این است که ما مطلع و یا در جریان نبودیم و در نهایت می گویند ما فلان حامی را نمی شناسیم؟!

از دیکر مواردی که این روزها شنیده شده، آن است که یکی از کاندیدهایی که تصمیم به حضور در حوزه انتخابیه تویسرکان را داشته بود و رد صلاحیت شده، با امضاء طوماری مثلا بلند با و حداکثر یک هزار تا دو هزار امضاء از مردم تویسرکان و ارسال طومار به شورای نگهبان، به دنبال جلب نظر شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت خود است، اینکه چگونه افرادی همانند این داوطلب رد صلاحیت شده تصور می کنند که می توانند  ساز و کار قانونی شورای نگهبان را با نامه هایی این چنینی برهم زند بسی جای سوال دارد. 
 

و شنیده هایی در خور تأمل دیگر اینکه یکی از کاندیدهایی که برای حضور در حوزه انتخابیه همدان ثبت نام کرده و تأیید صلاحیت شده است، برای کسب آراء در انتخابات دست به تبلیغ در روستاهای منطقه خرمرود تویسرکان زده است، اینجاست که می طلب مردم تویسرکان و همدان و به ویژه مسئولان هوشیار باشند تا در حق انتخاب مردم هیچ شائبه ای نفوذ نکند.
 

امید آنکه متولیان برگزاری انتخابات با نظارت بیش از پیش جامعتری به تمامی این شایعات و بداخلاقی های انتخاباتی پایان دهند که البته این گونه بوده است و شنیده شده اقدامات درخور توجهی در برخورد با برخی این بداخلاقی ها تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/ ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal