آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1395 - 14:29   |   کد مطلب: 31216
جوانان روستای چنارسفلی اسدآباد با داشتن استعدادهای درخشانی در رشته ورزشی والیبال، از عدم وجود سالنی برای این رشته ابراز نارضایتی می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال؛ روستای چنارسفلی؛ یکی از روستاهای بزرگ اسدآباد است که هزار و 32 خانوار با جمعیت 4 هزار و 500 نفری در آن ساکن هستند.

 

در این روستا با وجودی که بیشترین جمعیت جوان را در خود دارد، اما از لحاظ امکانات تفریحی، رفاهی و ورزشی در مضیغه هستند.

 

در روستای چنارسفلی علیرغم جمعیت قشر جوان استعدادهای ناشناخته‌ای در آن وجود دارد و البته برای شکوفا شدن این استعدادها نیاز به همت بلند مسئولان در حوزه‌های مختلف دارد.

 

متأسفانه معضل بزرگ اعتیاد در این روستا نسبت به دیگر روستاهای شهرستان بیشتر بوده و  قطعا" خطر آلودگی جوانان پاک این روستا هم به مواد مخدر بیشتر خواهد بود.

 

حال یکی از نیازهای ضروری در این روستا وجود امکانات ورزشی است که افراد با استعداد در زمینه ورزشی شناخته شده و به این امر بپردازند.

 

یکی از استعدادهایی که در این روستای بزرگ نهفته، علاقه‌مندی جوانان آن به رشته والیبال است که استعدادهای درخشانی در آن هنوز ناشناخته مانده است.

 

با وجود علاقه‌مندی جوانان این روستا به رشته والیبال و استعدادهای درخشان در آن متأسفانه از وجود یک سالن والیبال مناسب بی بهره اند.

 

جوانان این روستا هم اکنون برای گذراندن اوقات فراغت و انجام ورزش والیبال در زمینی که نامناسب است، فعالیت میکنند و در این زمین تنها یک تور والیبال نصب شده و حتی از لحاظ داشتن سقف و یا چمن هم محروم است.

 

البته سالن چند منظوره‌ای در این روستا ساخته شده که متأسفانه به دلیل مسیر نامناسب و فاصله زیاد این سالن با روستا جوانان از این سالن کمتر استقبال می‌کند.

 

 

یکی از روستانشینان جوان این روستا که علاقه‌مند به رشته ورزشی والیبال است، می‌گوید: متأسفانه مسئولان توجهی به امر ورزش در روستای چنارسفلی نداشتند و این در حالی است که افراد با استعدادی در زمینه ورزش در این روستا زندگی می‌کنند.

 

 امید اشرفیان با بیان اینکه روستای چنارسفلی در زمینه ورزش والیبال استعاد درخشان در سطح عالی دارد، گفت: کسب مقام‌های مختلفی در این زمینه گویای این است که این استعدادها وجود دارد و ناشناخته مانده است.

 

وی گفت: تقدیر از ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی میتواند افراد دیگر روستا را هم به امر ورزش شویق و ترغیب کند که متأسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

 

در این زمینه گفت‌وگویی با رئیس هیأت ورزش روستایی شهرستان اسدآباد داشتیم.

 

یوسف ولی‌زاده با اشاره به اینکه روستای چنارسفلی یکی از روستاهای با استعدادهای درخشان  در تمام رشته‌های ورزشی است، اظهار کرد: در رشته‌های مختلف ورزشی میتوان گفت که این روستا در رشته والیبال به صورت ذاتی استعدادهای خوبی را دارا است.

 

وی با بیان اینکه ورزشکاران در رشته والیبال مقام‌های خوبی را در مسابقات مختلف داشتند، گفت: این روستا در مسابقات دهه فجر و جام نوروزی سال‌های 93 و 94 به ترتیب مقام‌های اول و دوم را در سطح استان کسب کرده است.

 

رئیس هیأت ورزش روستایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ساخت سالن‌ها و امکانات ورزشی باید در روستاها به ترتیب اولویت و به صورت تخصصی انجام بگیرد، گفت: باید با شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های مناسب در روستاها موجب ایجاد امکانات ورزشی شویم که علیرغم استعداد درخشان در روستای چنارسفلی در زمینه والیبال هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: متأسفانه به صورت سلیقه‌ای به ایجاد امکانات ورزشی در روستاها پرداخته شده و بیشتر استعدادهای روستایی مغفول مانده است و باید مسئولان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

 

ولی‌زاده از پیشنهاد طرحی به بخشداری و فرمانداری در زمینه ایجاد زمین ورزشی روباز در روستاها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح قطعا" می‌توان افراد ورزشکار را به امر ورزش تشویق کرد.

 

وی گفت: باید دهیاران و شوراها با همکاری و تعامل بیشتری در زمینه معرفی اراضی مناسب برای ایجاد زمین ورزشی اقدام کنند که تاکنون این امر عملی نشده است.

 

این مسئول به زمین ورزشی در روستای چنارسفلی اشاره کرد و گفت: زمینی که جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را در آن می‌گذارنند و به فعالیت ورزشی والیبال می‌پردازند، مناسب نیست و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

 

لازم به ذکر است در گفت‌وگوی تلفنی با بخشدار مرکزی اسدآباد داشتیم، ایشان از نشستی با اعضای شورای و دهیار روستای چنارسفلی پیرامون موضوع ورزش و ایجاد امکانات ورزشی خبر داد که بعداز برگزاری نشست نتیجه را از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی خواهند داد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه‌ها

ما به این سقف ندیدن دگر عادت داریم آسمان صاف را بگو که غارت نکنند از هجوم تازیانه دگرم نیست هراس ترسم این است که بر سواری عادت بکنند ...

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal