آخرین اخبار

21. آذر 1397 - 14:16   |   کد مطلب: 31710
با ابتکار جوان نخبه همدانی
رایگان آموزش ببینید
سازنده بازی‌های اندرویدی «شهید صانعی »، «مدافعان» و «آرش کمانگیر» همه روزه در نمایشگاه کودک و نوجوان همدان، کودکان را با اصول اولیه بازی‌سازی آشنا می‌کند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کودک و نوجوان از 19 آذرماه آغاز به کار کرده و بازدید پر هیاهوکودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان روح تازه‌ای به نمایشگاه داده است. نمایشگاهی که مختص بچه‌ها بوده و شاید بزرگتر‌ها را هم برای دقایقی به دوران کودکی خود می‌برد.

 نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده و در میان غرفه‌های رنگارنگ اسباب‌بازی و لوازم کمک آموزشی کودک و نوجوان چند غرفه به‌روز و متناسب با نیاز کودک امروز نیز دایر شده است که یکی از این غرفه‌ها، غرفه جوان مبتکر و خلاقی است که با تبلیغ «رایگان بازی کنید» کودکان را به سمت خود جذب می‌کند.

به سراغ این جوان نخبه رفته و با او به گفت‌و‌گو نشستیم:

عرفان صالحی جوان 21 ساله‌ای که در بخش ریاضیات مسابقات واترلوی کانادا شرکت کرده و در آن مسابقات به عنوان عضو بنیاد نخبگان جوان پذیرفته شده است.

 وی چند بازی دیجیتالی ایرانی- اسلامی به نام‌های «شهید صانعی »، «مدافعان» و «آرش کمانگیر» را ساخته و همراه با تیم استان همدان در اولین «جشنواره ملی تولیدات دیجیتال سازمان بسیج» رتبه چهارم را کسب کرده است.

 این جوان نخبه در نمایشگاه کودک و نوجوان همدان با برگزاری کلاس برای کودکان سعی دارد آنها را با اصول اولیه بازی‌سازی آشنا کند.

صالحی در غرفه «فروغ اندیشه نو» که غرفه‌ای فرهنگی است با هدف سوق دادن کودکان به سمت بازی‌های بومی ایرانی- اسلامی و علاقمند کردن آنها به بازی‌سازی، هر روز در نمایشگاه با کودکان بازی کرده و آنها را آموزش می‌دهد.

هر کودکی باید خود تولیدکننده بازی‌های دیجیتالی باشد

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع اظهار کرد: هدف من کنجکاو کردن کودکان نسبت به نحوه ساخت بازی و علاقمند کردن آنها به این رشته است.

صالحی افزود: باید کودکان علاقمند به اینگونه بازی‌ها را به سمت بازی‌های بومی خود سوق دهیم و به جای  مصرف‌کنندگان صرف به یک تولیدکننده بازی دیجیتالی تبدیل و تربیت کنیم.

این جوان نخبه همدانی ادامه داد: هر روز کودکان زیادی به غرفه ما مراجعه می‌کنند و ما در بدو ورود به  آنها اجازه می‌دهیم به صورت رایگان با کنسول بازی کنند و سپس از آنها می‌خواهیم درکلاس آموزشی ما شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کودکان وقتی متوجه می‌شوند که ساخت بازی کار دشواری نیست و می‌توانند یک تولیدکننده باشند بسیار خوشحال شده و مشتاق برای ادامه آموزش هستند، گفت: در دو روز اول کار نمایشگاه علاوه بر کودکان، جوانانی نیز به غرفه مراجعه کرده و در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کردند و آنقدر بازی‌سازی برایشان جذاب بود که تصمیم گرفتند این شاخه را با جدیت دنبال کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان ایران از هوش و خلاقیت بالایی برخوردارند و اگر در مسیر درستی قرار بگیرند و اوقات زندگی آنها با برنامه‌های درست و اصولی مدیریت شود قطعاً  شاهد بروز ایده‌های خلاقانه زیادی خواهیم بود.

هجدهمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، اسباب بازی، سیسمونی، سرگرمی، تفریحی، ورزشی، لوازم و تجهیزات آموزشی با حضور 70 مشارکت‌کننده در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان از 19 تا 24 آذر ماه دایر شده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal