آخرین اخبار

8. خرداد 1398 - 13:34   |   کد مطلب: 32619
رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تنها 30 الی 40 درصد از کامیونهای اسدآباد نواست و مابقی فرسوده و از نوع ماک با لاستیک ۱۲/۲۴ است، گفت: بالای ده نامه به فرمانداری، صنعت و معدن و راهداری زده ایم و به جای افزایش سهمیه حتی کمتر هم شده است.

به گزارش آوای سیدجمال،  چند وقتی است که کامیونداران شهرستان اسدآباد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند؛ از گرانی لاستیک گرفته تا قطعات و روغن و غیره...

 

یکی از مطالبات کامیونداران در بحث نبود لاستیک به نرخ دولتی است چرا که به اذعان برخی از آنان امروز لاستیک را به نرخ آزاد و مبلغ 6 الی 7 میلیون تومان خریداری میکنند، این در حالی است که قیمت لاستیک سهمیه ای 3 میلیون تومان است.

 

شهرستان اسدآباد بنابه گفته رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد دارای 3 الی 4 هزار و 500 دستگاه کامیون سنگین و نیمه است که آمار آن به احتساب راهداری 800 کامیون است و اینگونه سهمیه لاستیک شهرستان را کم می‌دهند

 

البته یکی از مشکلات عدیده کامیونداران بحث لاستیک با سایز ۱۲/۲۴است که این روزها در اسدآباد نایاب شده و البته قیمت آزاد آن هم بالاست.

 

علی هاتفی  رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار نافع در این زمینه ؛ با اشاره به نارضایتی کامیونداران اسدآباد نسبت به نبود و گرانی لاستیک ، اظهار کرد: اسدآباد با کمبود لاستیک مواجه است و سهمیه آن در سایز لاستیک ۱۲/۲۴خیلی کم است.

 

وی با بیان اینکه کامیون 18 چرخ لاستیک دارد و در طول یک سال به آن 12 لاستیک داده ایم؛ افزود: البته در داشتن لاستیک با سایز 80/315 بی نیاز هستیم چرا که کامیون داریم 5 جفت هم دریافت کرده است.

 

*کامیون 18 چرخ دارد و ما حواله یک جفت لاستیک می‌دهیم
رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد گفت: البته سهمیه استان همدان سایز لاستیک ۱۲/۲۴ کم است و این درحالی است که استانهای همجوار ما یعنی کرمانشاه از این نوع لاستیک زیاد دارند و درنوع دیگر با کمبود مواجه اند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین کامیونهای موجود در اسدآباد از نوع ماک است که نیاز به لاستیک ۱۲/۲۴دارند اما کسی پاسخگوی این نیاز کامیونداران نیست؛ افزود: بالای ده نامه به فرمانداری، صنعت و معدن و راهداری زده ایم و به جای افزایش سهمیه حتی کمتر هم شده است.

 

هاتفی که معترض است سهمیه اسدآباد را به خود اسدآباد نمی‌دهند، افزود: اگر دو سه لاستیک فروشی که در شهر وجود دارد سهمیه را به اسدآباد بدهند، کامیوندارن نه تنها می‌توانند 18 چرخ خود را نو کنند بلکه یک جفت هم به طور زاپاس در منزل نگهداری کنند.

 

*سهمیه لاستیک اسدآباد به خود اسدآباد داده نمیشود!
وی با بیان اینکه از تعداد لاستیک فروشهای اسدآباد تنها دو لاستیک فروش سهمیه دارند، افزود: به طور مثال این لاسیتک فروشها 200 حلقه لاستیک می آورند و تنها 20 حلقه را به اسدآباد می دهند.

 

رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه حواله های لاستیک سهمیه ای که وارد شهرستان می‌شود، یکی در دست لاستیک فروش و دیگری در سایت سازمان صنعت معدن ثبت می‌شود، افزود: اگر لاستیک فروش‌ها 10 حلقه لاستیک می آورند باید 50 حواله تحویل صنعت و معدن دهند اما سؤال اینجاست که آیا صنعت و معدن نظارتی بر حواله ها  دارد؟ اگر نظارتی نباشد ممکن است که آزاد هم به فروش برسد.

 

وی با بیان اینکه تنها 30 الی 40 درصد از کامیونهای اسدآباد نواست و مابقی فرسوده و از نوع ماک با لاستیک ۱۲/۲۴ است، گفت: 4 هزار و 500 دستگاه کامیون سنگین و نیمه سنگین در این شهرستان وجود دارد که البته ممکن است بیشتر هم شده باشد.

 

*صدای کامیوندار به گوش مسئولان نمی‌رسد
هاتفی با ابراز گلایه از صنعت و معدن و راهداری گفت: ای هوار که ما لاستیک ۱۲/۲۴ کام اریم و صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد چرا که پاسخگوی نامه های ما نیستند.

 

وی تصریح کرد: مشکل کامیونداران یکی دوتا نیست و اینگونه نیست که حواله یک جفت لاستیک را هم بگیرند و سریعا آن را در اختیارشان قرار بگیرد بلکه باید در نوبت قرار بگیرند و اینجاست که هزار درد دارند.

 

رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد گفت: متولی توزیع لاستیک صنعت و معدن است  و امروز یک راننده و دو راننده نیست که ناراضی باشد بلکه همه کامیونداران رضایتی در این خصوص ندارند.

 

*متولی توزیع لاستیک صنعت، معدن است
وی خاطرنشان کرد: استانهای همجواری ما با مشکل کمبود لاستیک با سایز مواجه اند و ما با سایز لاستیک ۱۲/۲۴؛ تهران به کامیونداران 3 الی 4 جفت لاستیک می‌دهد در حالی که ما قادر به دادن یک جفت لاستیک هم نیستیم.
هاتفی اذعان داشت: اسدآباد 3.5 الی 4 هزار کامیون دارد و این درحالی است که سازمان راهداری تعداد کامیون‌های این شهرستان را 800 ماشین اعلام کرده است و اینجاست که ما برای دریافت سهمیه لاستیک هم با مشکل روبرو می‌شویم.

 

وی گفت: بنده خود کامیوندارم و به رانندگان می گویم که من مسئول از این وضعیت لاستیک اشکم درآمده است وای به حال شما؛ قطعه ای که 200 هزار تومان بوده امروز 2 میلیون و 400 هزار خریداری کرده ام.

 

*آمار کامیونهای اسدآباد را 800 دستگاه اعلام کرده اند درحالی که 4500 دستگاه سنگین و نیمه سنگین دارد
رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد افزود: پارسال همین لاستیک سهمیه 2 میلیون و 300 هزار تومان بود که به یکباره مبلغ 700 هزار تومان روی آن رفته و در حال حاضر نیز به قیمت 3500 به فروش میرسد .

 

وی با بیان اینکه نحوه توزیع لاستیک و نیاز استانها درست نیست، اذعان داشت: چطور برای کرمانشاه لاستیک ۱۲/۲۴ وجود دارد اما برای اسدآباد که نیاز کامیونداران است، سایز دیگری می آید.

 

هاتفی یادآور شد: صنعت معدن و تجارت 15 درصد از سهمیه به شهرداری  وسایل نقلیه خدمات شهری داده می‌شود و 85 درصد نیز به سازمان راهداری که آنهم بین استان تقسیم می‌شود.

 

*صنعت و معدن و راهداری نمیخواهند پاسخگو باشند
وی افزود: نمیدانم صنعت و معدن در این زمینه چکاره است که ما باید جوابگوی نیاز کامیونداران برای لاستیک باشیم مگر سود لاستیک را لاستیک فروش نمی‌برد پس گناه ما انجمن کامیونداران چیست؟! اگر نمیخواهند پاسخگو باشند توزیع لاستیک را به ما دهند تا پاسخگو هم باشیم.

 

رئیس انجمن کامیونداران شهرستان اسدآباد از خبرنگاران خواست که یکبار در دفتر انجمن کامیونداران حاضر شوند و ببینند که روزانه چند نفر راننده برای لاسیتک مراجعه می‌کند و بسیاری از آن به دلیل نداشتن لاستیک می‌خوابد.

منبع: نافع

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal