آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1399 - 8:33   |   کد مطلب: 35621
گزارشی از هیأتی در روزهایی کرونا هم تعطیل نبود؛
شاگردانی که در مکتب شهید حاج قاسم درس پس می‌دهند
گروه جهادی هیأت رزمندگان اسلام در اسدآباد در این روزهای کرونازده کمر همت را بر تولید ماسک بسته اند و این بار در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ایفای نقش کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، در این روزهایی کرونایی که این هیئات و مساجد به تعطیلی کشانده شدند، سؤالی مطرح است که آیا هیئات، مساجد و به کل اماکن و مجامع مذهبی فقط در سوگواری‌ها و مراسماتی از این قبیل فعالیت دارند؟!

 

در پاسخ باید گفت شاید، اما نه قطعاً تعداد بالایی بر این باورند که این دسته از تجمعات فقط در مناسبت‌هایی خاص و خصوصاً سوگواری‌ها در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و فعالیت دارند اما با ارتباط گیری با افرادی که در اینگونه موارد در فعالیت هستند خواهیم دانست که مجامعی از این قبیل گویی برای خود برنامه تراشی می‌کنند تا از کار جا نمانند و با هر مناسبتی دست به کار هستند چرا که افرادی مشغول به فعالیت هستند که تنها برای رضای خدا و دل خود وارد چنین جمع هایی شده و چشم داشتی به چیزی ندارند.

 

هیئت مذهبی رزمندگان اسلام شهرستان اسدآباد یکی از بی نهایت مواردی است که هنر خود را در سختی‌های این روزهای کرونایی با مردم سهیم شده و پای کار آمده است.

این هیئت  باتوجه به لغو تجمعات و مراسمات فرهنگی و مذهبی که برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته، فرصت را غنیمت شمرده و بیکار ننشسته است و خادمین خود را مشغول به کار کرده.

 

در ادامه سری به کارگاه تولید ماسک واقع در مسجد جامع شهر زدیم، ۱۵ نفری مستقیم و غیر مستقیم در حال فعالیت بودند ، چند نفری مشغول دوخت ماسک بودند و مابقی بسته بندی را به عهده داشتند.

 

بهمن بداغی مسئول گروه جهادی هیئت رزمندگان اسلام در اسدآباد که از کودکی پایش به مسجد و هیأت باز شده، در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ از فعالیت مذهبی و فرهنگی و حتی سیاسی هیأت رزمندگان اسلام در شهرستان اسدآباد می گوید: این هیأت سالهاست که با خادمانی که از اقشار مختلف جامعه و مشاغل هستند، فعالیتش را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، خادمان این هیأت بیکار ننشستند و در مقابله با این ویروس اقداماتی چون گندزدایی و سمپاشی شهر را انجام دادند، افزود: امروز هم با تهیه چند چرخ خیاطی تولید ماسک را آغاز کرده اند.

 

این مسئول هیأت با بیان اینکه این خادمان از ساعتی بعداز افطار تا 12 شب به حسینیه مسجد جامع می آیند و ماسک تولید و بسته بندی می کنند، افزود: این حسینیه را هر روز غروب ضدعفونی و گندزدایی می کنیم تا بتوانیم ماسک بهداشتی دست مردم بدهیم.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۲هزار ماسک آماده تولید است، گفت: مواد اولیه با کمک 4 میلیونی اداره اوقاف و بخشی از کمک های مردمی جمع آوری شده بوده است و ماسک ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

بداغی یادآور شد: در حال حاضر مقدار زیادی از ماسک ها تولید و در محلات مختلف، بانک مسکن، شهرداری ، آموزش و پرورش توزیع شده است و البته این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه تا زمانی که این ویروس از جامعه برچیده شود، این گروه جهادی و هیأت کارش را ادامه می دهد، افزود: البته کار هیأت تعطیلی ندارد و امروز با شیوع این ویروس منحوس تغییر کار داده است.

این فعال هیأتی در پایان گفت: اگر تمام ماسک ها حتی جان یک نفر را نجات دهد برای کل این تیم کافیست.

 

یداله موسی پور یکی از خیاط های خادم در هیئت بود و از شکست بیماری می‌گفت: ما اینجا هستیم تا بتوانیم این بیماری راشکست بدهیم .

 

وی همچنین گفت: شغلم آزاد است و تا ۸ عصر مشغول به کار و مابقی وقت خود را تا ۱۲ شب در کار جهادی  به دوخت ماسک سپری می‌کنم.

این فعال هیأتی همچنین با تاکید بر کار جهادی گفت: بنده به عشق حاج قاسم در هیئت مشغول هستم و همه باید بدانند که راه حاج قاسم باید با چنین کارهایی ادامه پیداکند.

 

سیف که معلم بازنشسته است دیگر خادم هیئتی است که این روزهای بازنشستگی خود را در کارگاه تولید ماسک مشغول بسته بندی است و معتقد است حضور در چنین کارگاه ها در این روزهای سخت نوعی مقاومت و جهادو جبهه رفتن است.

 

محمد شمسی نیز که خیاط است و در کارگاه این هیئت خدمت رسانی می‌کند، می‌گوید: پیش از این  شغل آزاد داشته و در این روزها که کار تعطیل است وقت خود را در هیئت و خدمت به خلق الله می‌گذرانم تا بتوانیم همگی با هم کرونا را شکست بدهیم.

شمسی با تاکید بر کار فرهنگی اضافه کرد: هدف از حضور در هیئت و انجام کار فرهنگی آرامش روحیه با خدمت رسانی است که اینکار تا ۱۲ شب ادامه دارد.

 

تعداد بیشتری مشغول به کار بودند اما حاضر به مصاحبه نشدند و خواستار گمنام ماندن در کار خود بودند.

اهداف و نیت هایشان از حضور در هیئت بسیار دلنشین بود آنجا که با تکیه بر امام زمان دعای فرجش را برای نابودی ویروس کرونا در بسته های ماسک می‌گذاشتند تا با خواندن آن بهای بسته را پرداخته باشند .

لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal