آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1399 - 10:12   |   کد مطلب: 35668
گزارشی از شاگردی مکتب شهیدحاج قاسم که زن و مرد ندارد!
از کار با عشق برای شهید حاج قاسم تا دل پر درد از مسئول
این روزها بانوان و دختران هیئت رزمندگان اسلام و طلاب در حسینیه مسجد جامع اسدآباد برای مقابله با ویروس کرونا، مشغول تولید ماسک هستند و اینگونه شاگردی مکتب شهید حاج قاسم می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، چه چیزی سختی و دشواری‌ها را کم می‌کند و یا چه چیزی سختی‌ها را ریشه کن و از میان می‌برد؟!

 

جواب این سوال شاید در همین نزدیکی‌ها باشد، با نگاهی به دوروبرمان، تأمل و اندیشه در افکار و اهداف آدم‌ها و کلیت زندگی و بقا درمی‌یابیم امید و داشتن هدفی مشخص تنها دلیل برای از بین بردن سختی‌هاست که متأسفانه نوع نگرش و تفکرها این مهم را کمرنگ کرده و همین سبب بی‌رمقی و پوچی افراد و خانواده بزرگ یعنی جامعه می‌شود.

 

کووید ۱۹ ویروس منحوسی که چرخه دنیا را به نابودی کشانده، سومین ماه حضورش را در بین مردم می‌گذراند و گویی دست بردار نیست که نیست و مردم تنها باید عاقلانه و با داشتن آگاهی با آن برخورد کنند تا رخت تن کند و برود به ناکجا آباد و برنگردد؛

اما لازمه مقابله با این بیماری و گذراندن روزهای سخت کرونایی تنها امید و داشتن هدفی بزرگ یعنی شکست است. اندیشه ای که در دایره اهداف هیئت رزمندگان اسلام واحد عترت خواهران شهرستان اسدآباد و طلاب مدرسه الراضیه حسابی موج می‌زند.

 

به راستی مصداق این ضرب المثل معروف و پرکاربرد “آدم‌ها را باید در سختی شناخت” را در این هیئت باید دید و بس! چراکه هیچگاه یادمان نمی‌رود در بهبه نبود امکانات بهداشتی چه از خدا بی‌خبرهایی که احتکار کردند و یا پول چندین برابر به جیب زدند.

 

اما خب همان امیدی که از آن یاد کردیم، یعنی همین کار هئیتی‌ها و طلبه‌ها که با کمبود امکانات جهادگرانه پا به میدان کمک گذاشتند و این بهترین دلیل برای جا نزدن و انگیزه‌ ادامه راه است.

تعدادی طلبه که امروز مدرسه‌شان را حسینیه مسجد جامع انتخاب کردند، هم درس جهادی می‌خوانند و هم جهادی عمل می‌کنند با همت تعدادی از خادمین هیئت رزمندگان اسلام واحد عترت خواهران شهرستان اسدآباد روزها پشت چرخ خیاطی می نشینند و مشغول تهیه ماسک برای مردم هستند.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام واحد عترت خواهران اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تغییر فعالیت های هیئت در این ایام، اظهار کرد: این هیئت در گذشته در مناسبتهای مختلف مذهبی و اعیاد برنامه های متنوعی داشت که امروز با وجود این ویروس و تعطیلی مساجدو حسینیه ها، ما خادمان این هیئت تصمیم گرفتیم که هیئت را تعطیل نکنیم بلکه نوع فعالیت را تغییر دهیم.

معصومه سحری گفت: امروز خادمان این هیئت به همت تعدادی از طلاب خواهر در مدرسه الراضیه دور هم جمع شدیم و از هنر خود در تولید ماسک بهره بردیم.

 

وی با ابراز گلایه‌مندی از مسئولان شهرستان، گفت: این هیئت کارهای بزرگی را در راستای خدمت به مردم انجام داده که متأسفانه تا به این ساعت مسئولی از ما نه تقدیر کرده و نه بازدید! البته ما نیاز به این کار نداریم و کار را برای رضای خدا انجام می‌دهیم اما بازدید آنان می‌توانست مایه دلگرمی باشد.

 

روحیه فی سبیل اللهی طلاب را به این هیئت و حسینیه کشانده تا برای رفاه حال مردم ماسک تولید کنند و به چرخه سلامتی و مقابله و شکست کرونا بپیوندند.

 

مسئول بسیج طلاب مدرسه حوزه علمیه الراضیه اسدآباد هم در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، از حال هوایی جهادی اساتید و طلاب و بسیجیان همیشه در صحنه گفت که به ندای رهبرشان امام خامنه ای لبیک گفتند و آتش به اختیار پای در میدان نبرد با کرونا نهادند.

 

زهره مرادرستمی با اشاره به آیه ای از قرآن که خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند، گفت: ابتدایی ترین و سخت ترین جهاد، جهاد با نفس است و این تداد از طلاب پا به عرصه جهاد گذاشتند و با وجودی که در معرض خطر بودند، اما از جان خود گذشتند.

 

وی با اشاره به اینکه روزی سوریه خط مقدم جبهه مقاومت می شود، افزود: امروز یک ویروس جهان را به یک نظم عمومی فرا می خواند و جامعه طلاب و بسیجیان جان برکف را برای مواجه با حجم بالایی از مبتلایان امتحان می کند.

مسئول بسیج طلاب مدرسه حوزه علمیه الراضیه اسدآباد تصریح کرد: امروز پشت جبهه مقابله با کرونا، این ویروس بدیمن، همدلی، گذشت، همکاری و شور و شوق موج می زند.

 

 

وی با بیان اینکه بسیجیان به کار بی مزد عادت دارند، افزود: امروز این طلاب در کنار خادمان هیأتی حاضر شدند تا با جهادشان بدون منت از جان مردم دفاع کنند و قطعا” مزدشان را از خداوند می گیرند.

 

به گزارش آوای سیدجمال ؛ قطعاً هیچ حرف و حدیثی کار جهادی این دوستان آن هم در روزهای بدین دشواری که هرکس تنها به فکر جان خودش است را توصیف نخواهد کرد و هیچ جمله ای قدردان زحماتشان نیست اما این پایگاه خبری به رسم احترام و تشکر سپاسگزار این عزیزان جان برکف هست و کمال تشکر را دارد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal