آخرین اخبار

9. مهر 1399 - 14:59   |   کد مطلب: 36985
در راستای اجرای پروژه پردیس سینما در اسدآباد، تفاهنامه ای بین وزارت ارشاد و شهرداری اسدآباد انعقاد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، پیش از ظهر امروز به منظور احداث سینما در شهر اسدآباد تفاهنامه ای بین مسئولان ارشاد با شهردار این شهر منعقد شد.

 

در این نشست مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به باید کارهای فرهنگی در شهر اسدآباد تقویت شود، اظهار کرد: باید برای اجرای کار فرهنگی زیرساختها فراهم شود که می‌توان با احداث یک سینما به عنوان یک اقدام منحصر به فرد عمل کرد.

 

 

دو زمین برای احداث سینما از سوی شهرداری مکان یابی شده
وی با بیان اینکه اولین پردیس سینمایی امید در استان همدان در شهر اسدآباد با امضا تفاهمنامه و انعقاد قراردادی بین شهرداری و ارشاد انجام می‌شود، گفت: در راستای اجرای این پروژه دو زمین به ما معرفی کردند و قرار بر این است که یکی از این زمینه با مشورت مسئولان و اعضای شورا و شهردار اقدام به ساخت سینما شود.

 

 

وی با بیان اینکه در شهر اسدآباد ظرفیت کارهای بزرگ فرهنگی فراهم است، گفت: یکی از ملزومات کار فرهنگی وجود اتحاد و همدلی و وحدت بین مسئولان است که در این شهر این مهم مشاهده می شود.

 

 

اسدآباد به لحاظ مدیریت امور شهری پیشرفتی ندارد
فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب و تبدیل اسدآباد از بخشداری به شهرستان، متأسفانه از نظر مدیریت شهری چندان پیشرفتی نداشته، گفت: امروز یکی از مطالبات مردم این منطقه ایجاد سینما است که می تواند در سرگرمی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کمک کند.

 

 

مجید درویشی با اشاره به وجود ۵ دانشگاه و تحصیل ۷ هزار دانشجو در این شهرستان، گفت: ایجاد زیرساخت سینمایی برای شهرستان یکی از لازمه های امور فرهنگی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه وجود سیدجمال‌الدین اسدآبادی در این شهرستان نعمت بزرگ مورد غفلت قرار گرفته، گفت: یادمانی برای این شخصیت برجسته و بین المللی ایجاد شده که  ۹۰ درصد پیشرفت دارد و سه منزل مسکونی در اطراف آن یادمان برای تکمیل می‌بایست تملک می‌شد که در این زمینه سال گذشته علی‌رغم کمبود اعتبارات یک میلیارد تومان به شهرداری کمک کردیم‌.

 

اسدآباد خلع فرهنگی دارد
شهردار اسدآباد هم با اشاره به اینکه این شهر به لحاظ فرهنگی خلع های زیادی دارد، گفت: فرهنگ و اقتصاد دو بال پیشرفت یک جامعه است که اگر به فرهنگ توجهی شود، قطعا" در اقتصاد هم با مشکل مواجه خواهیم بود.

 

علیرضا فعله گری گفت:  برای انجام کار فرهنگی نیاز به حمایت معنوی و مادی داریم.

 

وقتی پروژه پردیس سینمایی امید در نهاوند اجرا شد، اقدام به جابه جایی پروژه کردیم
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم توجه به فرهنگ را اولویت هر شهری دانست و اظهار کرد: ما برای اجرای طرح پردیس سینمایی امید ابتدا در شهر نهاوند که با دیدن شور و اشتیاق مسئولان اقدام کردیم، مذاکرات اولیه انجام و حتی تفاهم نامه هم منعقد شد؛ اما چندی نگذشت که آن  شور و اشتیاق در آن شهر ایجاد نشد و کار عملی صورت نگرفت؛ تصمیم گرفتیم در استان همدان جابه جایی پروژه را داشته باشیم.

 

رمضانعلی حیدری خلیلی با بیان اینکه گزینه بعدی ایجاد پردیس سینمایی شهرستان اسدآباد بود که به دنبال اتاقی که در نهاوند افتاد سعی کردیم با یک حساسیت های ویژه این تفاهمنامه در اسدآباد اجرا شود،

 

سینما در اسدآباد بازار بالقوه ای دارد
وی گفت:  با توجه به سرانه جمعیتی و وجود 25 هزار نفر دانش آموز و دانشجو به نظر می رسد که  احداث سینما در این شهر بازار بالقوه ای به لحاظ اکران فیلمهای روز داشته و بتواند روی پای خود بایستد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزارت ارشاد با اشاره به مفاد تفاهمنامه و فرآیند اجرای آن، گفت: این سینما باید در زمینی به میزان ۷۰۰ الی هزار متر ساخته و دارای سه سالن سینما شود.

 

انعقاد قرارداد احداث پردیس سینمایی امید در 26 شهر کشور
وی با بیان اینکه تاکنون تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید در ۲۶ شهر منتخب امضا شده، تصریح کرد: این پروژه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اراده ما این است که تا پایان این دولت به بهره برداری برسد.
حیدری با بیان اینکه با اجرای پروژه پردیس سینمایی امید به مجموع دارایی شهرداری اضافه می شود، گفت: باورمان این است شهری که به فرهنگ اهمیت و بها دهد، قطعا پیشرفت خواهد داشت.

 

زیرساختهای فرهنگی در اسدآباد مهیاست
وی با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد به لحاظ زیرساختهای فرهنگی وضعیت نگران کننده نیست، افزود: اما نباید به آن قانع باشیم و ان را توسعه دهیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض به شهرداری برای ساخت سینما اشاره کرد و گفت:  از این میزان ۷۰۰ برای ساخت و ۵۰ میلیون برای نقشه انجام می‌شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal