آخرین اخبار

12. مهر 1399 - 8:17   |   کد مطلب: 37007
شهید یونس توکلی صالح یکی از شهدای دوران دفاع مقدس بود که در 12 شهریور به شهادت رسید، در این گزارش به معرفی وی پرداختیم.

به گزارش آوای سیدجمال، شهید یونس توکلی صالح فرزند علی هاشم متولد ۱۳۴۶ از دهستان خاکریز و دریک خانواده مذهبی و مقید به شئونات اسلامی و انسانی متولد شد .

 

این شهید عزیز از همان دوران کودکی با رفتار و حرکات خود نشان داد تفاوتهایی با دیگران دارد و بخاطر هوش بسیار بالا و علاقه به دانش و معرفت و آنچه انسان باید بداند خواندن و نوشتن را در کودکی یاد گرفت.

 

یونس بخاطر روح لطیف و خلق و خوی قابل تحسین و رفتار متعهدانه با دوستان و اقوام از همان کودکی در بین همه آشنایان محبوبیت خوبی پیدا کرد.

 

یکی از ویژگیهای بارز این شهید عزیز انجام فریضه مهم صله رحم بین اقوام و دوستان بود و اینکار ایشان با تواضع و ادب کامل و احترام به اقوام انجام می شد که او را در این زمینه برجسته کرده بود. شهید توکلی صالح در آغاز انقلاب برهبری امام خمینی با خانواده از خاکریز به شهرستان اسدآباد عزیمت نمود که مصادف با نو جوانی وی بود و در همین سن نوجوانی علاقه زیادی به روحانیت و انقلاب پیدا کرده بود و با اینکه نوجوانی بیش نبود در ساخت مسجد محله که تازه احداث می شد تا نهایت توان بطور رایگان کار و کمک می کرد.

 

 شهید توکلی صالح از همان دوران نو جوانی انسانی متعهد به وظایف اسلامی ، انسانی ، اجتماعی و خانوادگی بود و علاوه بر تعهد به انجام واجبات دینی و کمک به دیگران در امور دینی و اجتماعی و انقلابی در کنار دیگر اعضای خانواده و برادران در کار کشاورزی هم فعال بود.

 

 شهید توکلی صالح از خانواده ای بود که نسبت به اسلام و عزت کشور متعهد بودند و در بحبوحه دفاع مقدس گاها همزمان سه برادر از این خانواده در جبهه ها حضور پیدا می کردند و شهید یونس علی را در این راه الهی بعد از ۲۲ ماه خدمت عاشقانه سربازی در جبهه هاو نیروهای مسلح برای امنیت و عزت و حفظ نظام اسلامی تقدیم کردند و یونس علی در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۶۶ در جبهه های ابوغریب به درجه والای شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت و روح عاشق و مشتاقش به رضوان الهی پرواز کرد روحش شاد و یادش در دلها گرامی و جاودان باد

 

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal