آخرین اخبار

15. مهر 1399 - 13:37   |   کد مطلب: 37044
سردار رفیعی با بیان اینکه همدانی‌ها فرمانده میدانی جبهه مقاومت هستند، گفت: تا تاریخ، تاریخ است و همدانی‌ها با این عزت و وجود پرافتخار شهید همدانی در تاریخ می درخشد.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار رفیعی فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید همدانی و یادواره 403 شهید شهرستان اسدآباد که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه همدانی‌ها برای همه ایران هستند و نقش مهمی در انقلاب، دفاع مقدس و البته جبهه مقاومت ایفا کردند، گفت: آنان بنیانگذار تیپ 27 حضرت رسول اکرم(ص) و تیپ 16 قدس با محوریت شهید حسین همدانی هستند.

 

حضور شهید همدانی را در جبهه مقاومت شهید حاج قاسم به رهبری پیشنهاد داد
وی با بیان اینکه همدانی‌ها فرمانده میدانی جبهه مقاومت هستند، اظهار کرد: آن روزی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از محضر رهبر انقلاب برای فرماندهی جبهه مقاومت در سوریه کسب تکلیف می کند، پیشنهاد شهید همدانی را می‌دهد.

 

فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز با اشاره به اینکه شهید همدانی بنیانگذار لشکرهای متفاوت از دنیای اسلام در سوریه است، گفت: او مردی است که از اسلام دور نماند و در دفاع از اسلام مقابل دشمن ایستاد.

 

حضور خانواده شهید همدانی در دل محاصره سوریه
وی گفت: روزی که 12 استان سوریه در تسخیر و محاصره داعش و النصره بود، حسین همدانی با خانواده اش در دل محاصره شهر دمشق زندگی می‌کرد .

 

رفیعی ادامه داد: رئیس جمهور سوریه به شهید همدانی گفت که اینجا جنگ است چرا خانم و فرزندانت را به میدان جنگ آورده ای؟ در پاسخ گفت ما پیروان امامی هستیم که برای اسلام همه دارایی اش را برده و من کاری نکردم.

 

پاسخ شهید همدانی به رئیس جمهور سوریه این بود که اسلام حد و مرز جغرافیایی ندارد
وی گفت: این سخن شهید همدانی به همه تاریخ است که اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و ما شریک همه مظلومان عالم هستیم، وقتی گفتیم حیات انسانی کرامت دارد، برای آن جان می‌دهیم.

 

رفیعی تأکید کرد: اگر قرار است برای سیدالشهدا، حرم حضرت زینب(س) قربانی شویم، ملاحظه هیچ محدوده سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای را نخواهیم کرد.

 

شهید همدانی چون معلمی فداکار و متعهد به کار بود
وی با بیان اینکه شهید همدانی همچون معلمی بود که با رفتار و کردارش درس ایثار، وفای به عهد، و از خود گذشتگی می‌داد، افزود: او راه امام حسین ع را ادامه داد و امروز باید همه ادامه دهنده را او و حسین ع باشیم.
فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز با بین اینکه غوغای محرم 94 را همدانی‌ها به پا کردند، گفت: تا تاریخ تاریخ است و همدانی‌ها با این عزت و وجود پرافتخار شهید همدانی در تاریخ می درخشد.

 

اسدآباد پر از جهادگرانی چون شهید قهاری و رضایی‌ها
وی با اشاره به وجود شهید محمدرسول رضایی و شهید قهاری سعید، گفت: اسدآباد در تاریخ مقابله ایستادگی در برابر دشمن خوش درخشیده و امثال محمدرسول ها و قهاری‌های جهادگر در این شهرستان کم نیست.

 

رفیعی با تأکید بر اینکه در مراسم یادواره تنها به روایت خاطره از شهدا اکتفا نکنیم، گفت: اگر تنها به فکر بیان تاریخ شناسنامه ای شهدا و یا خاطره گویی از شهدا باشیم، شهیدان را با فهم نادرست از ما می‌گیرند، شما نگذارید.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که اربعین رسانه سیدالشهداست،افزود: در اربعین حرفهای امام حسین ع گفته می‌شود.

 

اسلام حقیقتی است که شهیدان آن را با اهدای خون خود از دل تاریخ بیرون کشیدند
فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز اولین حقیقتی که شهیدان با اهدای خون خود آن از فهم نادرست تاریخ بیرون کشیدند، را اسلام حقیقی خواند و گفت: شهیدان ما مدافعان سلام بودند و برای اسلام ناب محمدی جان دادند.

 

وی با اشاره به اینکه در وصیتنامه شهدا پی می‌بریم که آنان برای دفاع از اسلام جان دادند، گفت: اجازه ندهید فهم دانایی شما را با اسلام آمریکایی دامن بزنند.

 

رفیعی با بیان اینکه شهیدان برای دفاع از مظلوم رفتند، یادآور شد: کرامت انسانی حقیقتی بود که شهدا آن را احیا کردند و کسی جرأت تعرض به ایرانی را ندارد.

 

انقلاب با همه شعارش زنده است
وی با بیان اینکه امروز انقلاب با شعارهایش زنده است، افزود: گذشت زمانی که مستشار آمریکایی در آبدارخانه کار کند و مثل زباله بیرونشان کردیم.

 

فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز با اشاره به انهدام پایگاه عین الاسد و پهباد آمریکایی، گفت: ما با زدن این پایگاه و پهباد آنان خار و دیوانه و مسخره شان کردیم.

 

وی تأکید کرد: مستشار آمریکایی امروز پایش از خاک ایران برچیده شده و همینه او را شکست دادیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، گفت: باید در حوزه علمی، اقتصادی پیشرفت کنیم و این از اهداف انقلاب و ضرورت امروز جامعه است و البته برای مقابله با دشمن باید دستمان پر باشد.

لزوم پیشرفت علمی در دفاع از اسلام و ایران

رفیعی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه علمی پیشرفتهای زیادی کرده و به رخ جهان کشانده ایم، افزود: امروز در حوزه سلامت در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جزء بهترین کشورها بودیم چراکه زیرساخت‌ها در این کشور نسبت به دیگر کشورها آماده تر بود.

کمک مؤمنانه بخشی از امور مقابله ای با کرونا بود
وی گفت: امروز وجود نیروی متدین و جامعه پرستاری پزشکی، تصمیم گیران و تصمیم سازان همه بر سر سفره معارف دینی آمده اند و بخشی از آن کمک مؤمنانه بود اما لحظه لحظه فداکاری کادر درمانی را به عنوان مدافعان سلامت ارج بنهیم .

 

فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا البرز همدلی بین مسئولان در اسدآباد را مثال‌زدنی خواند و گفت: این همدلی را ارج می‌دهیم و انتظار می رود با این اتحاد و وحدت مسئولان رنج مردم را بزداییم و خدمت صادقانه اولویت کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal