آخرین اخبار

28. آبان 1399 - 12:37   |   کد مطلب: 37406
در وضعیت بحرانی که کرونا سایه شوم و سیاه رنگ خود را بر اسدآباد افکنده و این شهرستان را به جزء تویسرکان با دیگر شهرهای استان متمایز کرده، آیا مصوبات ستاد کرونا به درستی اجرا می‌شود؟آیا نظارت‌ها مستمر است؟ اینها سؤالی است که در کارنامه آقای فرماندار به آن خواهیم رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خبری اعلام کرد، وضعیت اسدآباد و تویسرکان بحرانی و سایر شهرستان‌های استان همدان قرمز است؛

 

اسدآباد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته تاکنون چندین بار به وضعیت قرمز در آمده و برای دومین بار است که وضعیت آمار کرونا در این شهرستان بحرانی است؛

 

وضعیت بحرانی همان سایه شوم و سیاه رنگ ویرس منحوس کرونا بر این شهرستان دامن انداخته و بار دیگر شهرستان اسدآباد را از دیگر شهرستان‌های استان به جزء تویسرکان متمایز کرده است.

 

حال باید دید که ستاد مدیریت کرونا در این اوضاع بحرانی شهرستان چه عملکردی داشته که وضعیت از قرمز به سیاه درآمده و بحرانی‌تر شد!

 

با بررسی اجمالی از عملکرد فرماندار شهرستان اسدآباد می‌بینیم که جلسات ستاد کرونا در این شهرستان به قوت خود باقی است و معمولا" اخباری از آن در فضای مجازی منتشر می‌شود اما آیا مصوبات کامل اجرایی می‌شوند و یا نظارت مستمر بر اجرای مصوبات صورت می‌گیرد، یا در حد تهیه گزارش کار و انتشار یکی دو عکس در فضای مجازی به آن اهمیت داده می‌شود؟

 

چند روز گذشته که تودیع و معارفه یکی از مسئولان شهرستان در تجمع حدود 50 نفری برگزار شد و فرماندار اسدآباد هم که به عنوان رئیس ستاد مدیریت در آن حضور داشت، عکس العملی از وی بعداز انتشار یک گزارش انتقادی از این رسانه نسبت به دلیل برگزاری آن در این شرایط خاص شاهد نبودیم.

 

اگر سری به بانک‌های سطح شهر بزنید، خواهید دید که کمترین پروتکل بهداشتی در این امکان رعایت شده؛ برخی از بانک‌ها اگرچه درب بانک را بسته و خدمات بانکی را با پذیرش انفرادی و چند نفره افراد برای جلوگیری از ازدحام انجام می‌دهند، اما تجمع آنان در مقابل بانک هم خود معضلی است که چاره‌اندیشی نشده است!

 

اما در مورد امکانی که می‌بایست تعطیل باشد، آیا بهتر نیست که پلمب صورت بگیرد و به صورت دائم بر آن‌ها نظارت شود؟ که در صورت بازگشایی در خفا و پنهانی، با آنان برخورد قانونی صورت بگیرد.

 

و اما یکی از محل‌هایی که می‌توان گفت شیوع ویروس کرونا تشدید می‌شود، تاکسی‌های درون شهری است که به دلیل حمل و نقل مسافر و دریافت پول نقد، بیشترین خطر را دارد؛ این در حالی است که کوتاهی‌ها در نظارت بر تاکسی‌ها نمایان است و  در حد شعار باقی است؛

 

گاها" تاکسی‌ها برای اجرای مصوبه ستاد کرونا در خصوص عدم نشستن سه نفر در عقب خودرو، کرایه اضافی را از دیگر مسافران دریافت می‌کنند.

 

نظارت سازمان مدیریت حمل و نقل شهری اسدآباد بر تاکسی‌ها در یکی دو روز جواب نمی‌دهد و باید به صورت مستمر و به صورت اساسی باشد، البته از دیگر مصوبات ستاد در حوزه حمل و نقل تجهیز تاکسی‌ها به کارتخوان بوده که به صورت نیمه تمام رها شده؛ اگرچه رانندگان با پرداخت مبالغی و ارائه سفتته هایی در این امر مشارکت داشتند.

 

به نظر می رسد که مسئولان در این ایام خود نیز برای تردد در شهر از تاکسی استفاده کنند تا بیشتر مشکلات این حوزه را لمس کنند.

 

حال که ستاد ملی کرونا کشور اعلام کرده از اول آذرماه اعمال محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد و طبق گفته وزیر کشور اختیارات تعطیلی شهرها به استانداران و فرمانداران سپرده شده، باید دید که فرماندار اسدآباد در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد؟

 

البته آقای فرماندار در آخرین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا اعلام کرده که ورودی و خروجی شهر مسدود خواهد شد اما گویا تنها مسدودسازی جوابگو نیست چرا که ممکن است کوتاهی‌هایی در این زمینه رخ دهد؛ نمونه آن مسدود شدن ورودی بهشت زهرا است که بارها شاهد بودیم مردم با پارک وسایل نقلیه خودمقابل ورودی این محل، پیاده در بهشت زهرا حاضر می‌شدند یا به همراه وسایل نقلیه خود از مسیرهای دیگری برای ورود به بهشت زهرا استفاده می‌کردند.

 

و اما موضوع عملکرد فرماندار اسدآباد را از منظری دیگر به بررسی می‌پردازیم؛ باتوجه به اینکه محل سکونت آقای فرماندار در همدان است، آیا بعداز تعطیلی شهر و مسدود کردن راه‌ها، وی در آن سوی گردنه و در همدان خواهد ماند و خدمت از راه دور را خواهد داشت؟

وضعیت سکونت دیگر مدیران پروازی شهرستان چه خواهد شد؟ چرا که این سؤال برای دیگر مدیران پروازی شهرستان هم صدق می‌کند که بعداز مسدود شدن شهر، آنها چگونه خدمت خواهند کرد؟.

 

 شاید یکی از دلایل اوضاع نابسامان شهر، وضعیت سیاه و بحرانی و البته عدم نظارت‌ها و یا کوتاهی در نظارت‌ها همین مسئله است که  چطور یک مدیر پروازی در یک جامعه و شهر نظارت می‌کند، وقتی که خود ساکن شهر نیست!

 

ناگفته نماند که در ابتدای رخداد شیوع ویروس کرونا، شاهد بودیم که آقای فرماندار به همراه خانواده‌اش در شهرستان سکونت داشت و اوضاع شهرستان به لحاظ پیشگیری‌ها بهتر عمل می‌شد، انتظار می‌رود در این زمینه پیرو همان دستور آقای استاندار و مصوبه دولت در خصوص سکونت فرمانداران در محل خدمت، وی تا زمانی که در شهرستان در خدمت مردم است، در این شهرستان ساکن شود تا بهتر بتواند امور را مدیریت و نظارت کند.

 

و البته انتظار می‌رود آقای استاندار، همچنان که در دوره خدمت آقای افشاری فرماندار اسبق اسدآباد، نسبت به اجرای مصوبه دولت در زمینه "لزوم سکونت فرمانداران در محل خدمت" اقدام شد، در دوره خدمت آقای درویشی نیز این مصوبه اجرایی شود‌ تا شاهد کارنامه بهتری از عملکرد وی باشیم.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal