آخرین اخبار

8. بهمن 1399 - 8:49   |   کد مطلب: 38066
کیومرث سرمدی اختلال در شبکه‌های تلویزیونی اسدآباد را معضل بزرگ و غیرقابل تأمل خواند و گفت: واقعیت‌های میدانی ما نشان می‌دهد نسبت به نقاط مشابه کشور پیشرفتی نداشتیم و نمونه آن راه‌های روستایی است که ۲۰ سال است رهاشده!

به گزارش آوای سیدجمال، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در دیداری که عصر روز ۷ بهمن‌ماه، با خبرنگاران و فعالان مجازی اسدآباد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران میراث بزرگی است که ملت بهای سنگینی را در جهت استمرار و پایداری، استقلال و تداوم آن داده و پای آن ایستاده است.

نقش اهالی رسانه امروز پررنگ‌تر از گذشته
وی ادامه داد: این ملت یک روز در میدان جبهه‌های دفاع مقدس و یک‌زمان در عرصه اقتصادی و تحریم مقابل دشمنان در سنگرها و خط مقدم بودند که نقش اهالی رسانه امروز بیشتر از گذشته مشهود و عیان است.

وی تأکید کرد: چه مجلس شورای اسلامی و دولتمردان و چه جوانان و اهالی رسانه با یک انسجام هدف مشترک دارند که به سمت آن در حال حرکت هستند.

خبرنگاران چشم بیدار و ناظر آگاه و بی‌طرف 
نماینده مردم اسدآباد در مجلس بابیان اینکه اعتقاد راسخ دارم خبرنگاران چشم بیدار، ناظران آگاه و بی‌طرف جامعه هستند، گفت: مردمی و آزاده بودن در بیان خبر، ارائه تحلیل و اطلاع‌رسانی رسالتی است که اگر در یک رسانه و چهره فرهنگی مخدوش شود، طبیعتاً تأثیرگذاری‌اش بر جامعه تحت تأثیر فاصله گرفتن از اهداف و ویژگی‌ها می‌شود، بنابراین بنده هم  قدر این فضا و ارزش شما را می‌دانم و نقد شما را باجان و دل می‌خرم.

بخش عمده‌ای از بردم در انتخابات را مرهون رسانه هستم
وی اذعان کرد: در انتخاباتی که گذشت، بخش عمده حضور پرشور مردم و منتی که بر من نهاده شد، تا برد با بنده باشد را مرهون اطلاع‌رسانی همه عزیزان رسانه هستم.

سرمدی تصریح کرد: امروز که ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد، تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های نظام شیطانی دنیا را به‌زانو درآورده و امروز می‌بینیم کشتی امن نظام جمهوری اسلامی است و این مهم تنها در عرصه نظامی و دفاعی نیست بلکه ما در مبارزه با بیماری منحوس کرونا از کشورهایی که مدعی قدرت هستند، جلوتر هستیم و این مرهون تلاش پزشکان و پرستاران و بسیجیان است.

مجلس مطالبات رهبری که حل مشکلات مردم است، موردتوجه دارد
وی تأکید کرد: در این دوره که مجلس به‌عنوان مجلسی انقلابی مطرح بوده و از دید مردم باید حلال مشکلات باشد، باید مطالبات رهبری هم پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه توجه به سفره و معیشت محرومین و فرهنگ و مسائل اعتقادی موردتوجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر اینکه شما خبرنگاران در دیدگاه و قضاوت مردم و تنویر افکار عمومی اثرگذار هستید، گفت: ممکن است همه ما در سلایق سیاسی و افکار بعضاً اختلافاتی داشته باشیم، اما در اهدافمان که بالندگی ایران و حل مشکلات مردم است، هدف مشترکی داریم و اینجا نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب می‌شناسد، بنابراین باید همه مراقبت کنیم که در بیان دیدگاه‌ها، انعکاس خبر توجه و خط قرمز داشته باشیم.

خبرنگاران و فعالان مجازی در بیان اخبار، آب در آسیاب دشمن نریزند 
وی ادامه داد: اولاً در بیان اخبار و مشکلات سمت‌وسوی ما طوری نباشد که آب به آسیاب به دشمن ریخته شود، بلکه باید در کنار دیده شدن همه خدمات نظام اسلامی در طی چندین ساله، مشکلات، کم‌کاری و عدم عمل مسئولان به تکالیف قانونی آنان ضمن انعکاس و نگاه به آن‌ها با رویکردی باشد که دو هدف را تعقیب کند، اولاً آن مسئولان که مسئول کوتاهی هستند، راهکار به آن‌ها داده شود و دوما” دشمن ما از این گزارش‌ها سؤاستفاده و سیاه نمایی نکند، متأسفانه برخی از رسانه‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که خوراکی برای دشمن می‌شوند.

 

سرمدی بر وحدت، امنیت، خدمات مسئولان، نظام تأکید کرد و گفت: هدف بنده از عضویت در کمیسیون اجتماعی بامطالعه و دغدغه مندی در زمینه آسیب‌های اجتماعی جامعه شهرستان بوده که گره از مشکلی بازکنم.

 

آسیب‌های اجتماعی اسدآباد از عقب‌ماندگی در زمینه‌های مختلف است
وی با تأکید بر اینکه ما مشکلات زیرساختی در زمینه مختلف ازجمله راه، صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و اشتغال داریم، افزود: آسیب‌های اجتماعی هم از این عقب‌ماندگی‌های شهرستان نشأت می‌گیرد و باید بتوانیم از ظرفیت کمیسیون اجتماعی مجلس برای حل مشکلات گام برداریم و قوانینی در این زمینه وضع کنیم.

 

وی دیدارهای چهره به چهره با مردم به‌خصوص در روستاها را در عمل به فرمایش رهبری خواند و گفت: حل مشکلات ما در دو بخش است که یک بخش زمان‌بر و نیاز به اعتبار است اما بخش دیگر نیاز به تلاش مسئولان دارد.

مدیر ولایی و مردمی را حمایت می‌کنم/مدیر خسته مرخص شود
وی تصریح کرد: مدیر ولایی و مردمی باشد، درب اتاقشان باید بر روی آنان باز و دغدغه‌ای جزء خدمت به مردم و گره‌گشای مشکلات آنان نداشته باشد،  در این صورت او را حمایت می‌کنیم، مگر اینکه مدیری خسته‌ای باشد که باید بهینه شود.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: علی‌رغم تلاش همه مسئولان گذشته از نمایندگان ادوار مختلف و فرمانداران و رؤسای ادارات برای حل مشکلات شهرستان، اما واقعیت‌های میدانی ما نشان می‌دهد نسبت به نقاط مشابه کشور پیشرفتی نداشتیم  و نمونه آن راه‌های روستایی است که ۲۰ سال است رهاشده!

واقعیت میدانی از شهرستان نشان می‌دهد که کار چندانی در اسدآباد نشده
وی بابیان اینکه بالای ۹۹ درصد مراجعین به دفتر ما، جوانان تحصیل‌کرده ، متدین، مؤمن ، دلسوز، و گرفتار و بیکار در زندگی هستند، گفت: این در حالی است که بالای ۴هزار ماشین سنگین در این شهر است و توجه خاصی به آنان نشده است.

سرمدی یادآور شد: ما باید بعد از دو سال کارنامه کاری خود را به مردم ارائه دهیم بنابراین باید تلاش خود را برای انجام حداقل کارها انجام دهیم.

 

آهنگ تمایل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران از ۱۴۰۰ احساس می‌شود
وی نویدی را به اهالی رسانه داد و گفت: آهنگ ورود و تمایلات سرمایه‌گذاران خارجی به داخل کشور از سال ۱۴۰۰ بیشتر احساس می‌شود و این امیدی برای کشور و حتی شهرستان است.

 

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با تأکید بر نقد منصفانه مسئولان، گفت: در بیان مشکلات به ما کمک کنید و ما و مسئولان را نقد کنید و به آسیب‌های فضای مجازی را هم توجه ویژه داشته باشید و برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی راهکار به ما بدهید.

خبرنگاران و فعالان مجازی از مشکلات کوچک و بزرگ شهرستان گفتند
در ادامه این نشست اهالی رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به مشکلاتی چون اختلال در شبکه تلویزیونی، عدم اجرای به‌موقع پروژه‌های عمرانی ازجمله کنارگذر، کتابخانه استاندارد، نبود انگیزه در برخی مدیران، بیکاری و اعتیاد، استفاده شخصی مسئولان از وسایل نقلیه دولتی، اشاره کردند که نماینده مردم در مجلس به سؤالات پاسخی ارائه داد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: به همه رؤسای ادارات که پیشنهادهای شدنی برای حل مشکلات در هر حوزه‌ای دارند، گفته‌ایم که آن‌ها را برای دیدار با وزرا و مسئولان بالادستی جمع‌بندی کنند تا از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

 

پلیس فتا را به فال نیک می‌گیرم
وی وجود پلیس فتا را به فال نیک گرفت و لزوم  تجهیز این حوزه را به امکانات برای بازخورد بهتر خواند.

 

سرمدی با اشاره به مشکلات حوزه آموزش مجازی و مشکلات شبکه شاد، گفت: متأسفانه در برخی از روستاها دسترسی به اینترنت وجود دارد، اما مردم گوشی و حتی تلویزیون ندارد که این موضوع هم قابل‌تأمل است و البته در برخی روستا هم دسترسی به این امکان وجود ندارد که پیگیر حل این مشکلات هستیم.

 

انتقاد از صداوسیما برای اختلال در شبکه‌های تلویزیونی اسدآباد
وی با انتقاد از صداوسیما در اختلال شبکه تلویزیونی اسدآباد، خاطرنشان کرد: این معضل قابل‌قبول نیست و آن را از استان و مسئولان ارشد صداوسیما در هفته آینده پیگیر خواهم بود.

 

وی در خصوص استخر شنا شهید سلیمانی، نیز گفت: در دیداری که با وزیر ورزش داشتیم درباره این استخر که سال گذشته به‌صورت نمایشی افتتاح شد، صحبت کردم و گفتم این استخر ظاهراً با تانکر پرشده و زیرساخت و گازرسانی نداشته، قول مساعد برای پیگیری را دادند.

کتابخانه استاندارد در دوره شورای بنده پایه‌ریزی شد
نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص کتابخانه استاندارد هم گفت: این کتابخانه در دورهای که بنده در شورا بودم، پایه‌ریزی شد و امسال هم که در مجلس هستم، با پیگیر بنده اعتبار دو میلیارد تومانی تخصیص شده و بقیه آن قرار است از استان تزریق شود و ساخت آن با واگذاری این پروژه از راه و شهرسازی به اداره کل کتابخانه‌ها شروع خواهد شد.

 

وی در خصوص سهام عدالت و بلاتکلیفی و سردرگمی مردم برای ثبت‌نام در سجام ، گفت: در این زمینه دو مشکل وجود دارد، برخی از مردم دارای سهام نیستند که در این زمینه برای بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌شده تا در دستور کار دولت قرار بگیرد، و اما در مورد ثبت‌نام در سجام، قانونا نباید حقی از آنان سلب شود و اگر مشکلی در این زمینه باشد، وزارت دارایی باید پاسخگو باشد.

 

تحرک مدیران در شهرستان را شاهد هستیم!/کوتاهی و خیانت کسانی دلیل فقر مطلق است
سرمدی در خصوص نظارت مجلس بر مسئولان دولتی شهرستان، گفت: حضور آقای کتابی و خانواده‌اش در اسدآباد خوب است و ارتباط و سرکشی‌های وی ما را کمک می‌کند و البته بنده هم از ادارات سرکشی دارم که تحرکی از مدیران را در این شهرستان شاهد بوده‌اید!

 

وی بابیان اینکه درست است کل مسائل و مشکلات درزمینهٔ طلاق، کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد اما بیکاری و مشکل درآمد و معیشت سرآمد همه این معضلات است، افزود: گناه اینان گردن دو گروه است؛ اولاً کسانی که کوتاهی کرده و دوما” کسانی که خیانت کردند، این فقر مطلق دردی است که مجلس انقلابی با توانی که در دولت فعلی باقی‌مانده و البته با تلاش دولت بعدی به حل مشکلات مردم خواهد پرداخت.

در پایان این نشست خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با نماینده مجلس عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal