آخرین اخبار

25. خرداد 1400 - 15:56   |   کد مطلب: 39222
محمدکرم مرادی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای گوشتی 22 واحد فعال و 8 واحد غیرفعال است، گفت: تنها ۱.۷ درصد مکانیزاسیون استان را دارا هستیم.

به گزارش آوای سیدجمال؛ محمدکرم مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، با اشاره به وجود ۳۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۷۷ هزار ۵۰۰ تن، اظهار کرد: از این تعداد۲۲ واحد فعال و 8 واحد غیرفعال است.

 

وی با اشاره به اینکه 9 هزار و 840 تن نهاده دامی بین دو هزار 460 دامدار شهرستانی توزیع شده، گفت: در سال 97 ما با کاهش جمعیت دام سبک مواجه بودیم که در حال این جمعیت افزایش خوبی داشته البته خشکسالی ها می‌تواند در کاهش جمعیت این دام اثرگذار باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی، تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بیمه هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت 5 مرکز خرید در شهرستان، گفت: این مراکز با ظرفیت ۷۳هزار و ۵۰۰ تن در حال فعالیت هستند.

 

مرادی با اشاره به مرغوبیت محصول گندم در این شهرستان گفت: ۴۳هزار تن گندم در شهرستان تولید می‌شود که در حال حاضر برداشت این محصول شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل مردادماه به پایان برسد.

 

وی با اشاره به افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اسدآباد، گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۳۱۴ پرونده به مراجع قضایی معرفی‌شده که ۴۷ فقره از آن منجر به صدور حکم شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به سرشاخه کاری درختان گردو، گفت: سهمیه تعهد امسال ما تعهد سرشاخه کاری 3 هزار پیوندک راداریم.

وی با اشاره به فعالیت بخش مکانیزاسیون کشاورزی، گفت: در این شهرستان 2 هزار و 200  تراکتور و ۱۲ دستگاه انواع کمباین وجود دارد که بوده که ۱.۷ درصد مکانیزاسیون استان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه 800 نفر متقاضی تراکتور دارند، گفت: اسدآباد به لحاظ ماشین‌آلات کشاورزی از ضعیف‌ترین شهرهاست و بسیاری از آن‌ها فرسوده شده است.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal