آخرین اخبار

10. شهريور 1400 - 11:35   |   کد مطلب: 39916
محمدکرم مرادی با اشاره به اینکه از اوسط مرداد ماه برداشت محصولات باغی هل و شلیل آغاز شده، گفت: متأسفانه امسال 20 درصد از این محصولات دچار خسارت سرمازدگی شدند.

محمدکرم مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به برداشت زودهنگام محصولات هلو و شلیل در این شهرستان، اظهار کرد: از اواسط مردادماه امسال برداشت محصولات هلو و شلیل آغاز شده و باغداران در اواخر برداشت این محصولات هستند.

 

وی با بیان اینکه سطح کل باغات هلو و شلیل هزار و 200 هکتار است، افزود: از این میزان 665 هکتار باغات هلو و مابقی باغات شلیل است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه میانگین برداشت محصولات هلو و شلیل به صورت سالانه 30 الی 35 هزار تن است، تصریح کرد: با توجه به سرمازدگی های امسال پیش بینی می‌شود که 30 هزار تن هلو و شلیل برداشت شود.

 

 

وی با بیان اینکه 20 درصد از باغات محصولات هلو و شلیل دچار خسارت سرمازدگی شدند، افزود: کمتر از 5 درصد از باغات شهرستان به دلیل هزینه بالا بیمه هستند.

 

 

مرادی با اشاره به پراکندگی باغات هلو و شلیل در سطح شهرستان، گفت: بیشترین محصول باغی هلو و شلیل در منطقه جنت آباد شهر پالیز است.

 

 

وی با بیان اینکه بیشترین استفاده محصولات باغی هلو و شلیل به صورت تازه خوری است، گفت: متأسفانه شهرستان فاقد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی است و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از محصولات باغی در پای درختان هدر بروند و یا با قیمت پایینی به فروش برسند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal