آخرین اخبار

14. تير 1400 - 12:43   |   کد مطلب: 39404
گفتگو با نویسنده‌ای به بهانه روز قلم؛
بگزاده: قلم بال پرواز من است/فرهنگ شهادت مرا به نوشتن واداشت
امروز به بهانه 14 تیر ماه، روز قلم، با یکی از نویسندگانی که دل در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارد، به گفتگو نشستیم.

به گزارش آوای سیدجمال، قسم به نون و قلم که خداوند با آوردن اسم قلم در قرآن از نهفته بودن برکتی در آن خبر داد؛ همان قلمی که امروز ابزاری برای به تحریر درآوردن آنچه عشق می‌تراود، شده است.

 

امروز 14 تیرماه مصادف با روز قلم است و فرصتی برای پرداختن به صاحبانی است که با قلم رفاقتی دیرینه و به وسعت تمام کلمات دارند.
به راستی خداوند در این قلم چه حکایتی نهفته که کتاب‌هایی نوشته می‌شود به وسعت بزرگی مردانی که در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند و نشان دادند که می‌توان در غبار نیز ایستاد.

 

امروز بهانه ای شد تا با خانم فاطمه بگزاده، یکی از نویسندگان جوان و خوش ذوق که دل به شهدا داده و قلمش برای آنان به تحریر درمی آمده است، به گفتگو بنشینیم.

 

او که بیشترین کتاب را در عرصه ایثار و شهادت به رشته تحریر درآورده، می‌گوید: این فرهنگ شهادت بود که مرا از 11 سالگی به تحرک نوشتن وادار کرد و امروز در آستانه 35 سال عمری که خدا عطا کرده، هنوز قلمم علی رغم همه بار مشکلات و کم و کاستی و بداخلاقی ها می‌تراود.

 

این نویسنده جوان اسدآبادی که با داشتن همسر و دو فرزند پسرش به نام های صالح و عباس مشغول خانه داری است، می‌گوید: دو کتاب از کتاب‌های او که درعرصه ایثار و شهادت است، به نام "خوابهایی از بهشت" و "عطر مریم" به زبانهای عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

 

او با عشقی که به کتاب و قلم دارد، می‌گوید: تنها چیزی که او را خسته نمی‌کند، فقط نوشتن است،آن هم بیشتر برای شهدا و به نام شهدا، البته که نویسندگی بال پرواز من است.

 

بگزاده عاشقانه از شهدا سخن می‌گوید، آنچنان شهدا را مردانی بی ادعا خواند که سینه سپر کرده و به جنگ رفته و شهید شدند.

 

او می‌گوید: در کنار کار نویسندگی برای شهدا، پیاده سازی مطالب برای نشریه ها را هم انجام می‌دهم که کمکی برای گذران امورات زندگی باشد.

 

این نویسنده اسدآبادی با بیان اینکه تاکنون 30 کتاب، 150 مجله با قلمش به تألیف و چاپ رسیده، افزود: البته 5 جلد کتاب دیگر هم در دست چاپ دارم.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal