آخرین اخبار

31. مرداد 1400 - 9:48   |   کد مطلب: 39819
گلایه مردم اسدآباد از وزن کردن جیگر به همراه مرغ؛ مسئولان نظارت کنند
سرپرست صمت: وزن کردن آلایش مرغ به همراه مرغ ممنوع و مصداق تقلب است/مردم گزارش دهند
براساس گزارش مردمی شهرستان اسدآباد شاهد وزن کردن آلایش مرغ به همراه مرغ و تحویل به مصرف کننده هستیم که این امر موجب گلایه مندی مردم شده واین درحالی است که سرپرست اداره صمت شهرستان ممنوعیت این نوع فروش آلایش مرغ را مطرح و آن را مصداق تقلب می داند.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، در پی گزارش مردمی، شاهد وزن کردن آلایش مرغ از جمله جیگر به همراه مرغ و فروش اجباری آن به مصرف کنندگان هستیم که این نهایت بی عدالتی در حق مصرف کننده است؛ چراکه ممکن است اولا" مصرف کننده نیازی به خرید آلایش مرغ نداشته باشد دوما" آلایش مرغ در بسته بندی بوده و قیمت خاص خود را دارد و در زمانی که بالاجبار از سوی فروشنده به همراه مرغ تحویل مصرف کننده می‌شود، وزن آن روی مرغ حساب شده و قطعا" حق الناسی را به دنبال خواهد داشت.

 

در این زمینه مرتضی حیدری، سرپرست اداره صمت شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: وزن کردن آلایش مرغ از جمله دل، جیگر،سنگدان و پا همراه مرغ ممنوع بوده و مصداق تقلب است.

 

وی گفت: در صورتی که مردم این نوع فروش آلایش مرغ به همراه مرغ را مشاهده یا شکایتی دارند، حتما" بر خورد می‌شود چراکه باید این آلایش مرغ به صورت جداگانه و با قیمت مصوب به فروش برسد.

 

سرپرست اداره صمت شهرستان اسدآباد یادآور شد: چون مرغ به صورت سهمیه وارد شهرستان می‌شود و کشتارگاه‌ها اجازه عرضه خارج از شبکه مرغ را ندارند، به همین دلیل زمان تحویل مرغ به عاملین شهرستان آلایش مرغ نیز تحویل داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مقدار مرغ تحویلی توسط کارگروه مرغ استان تحویل داده می‌شود و متغیر است، گفت: بعضی روزها ۱/۵تن و تا ۹ تن سهمیه مرغ به شهرستان را به صورت متغیر داریم.

 

حیدری با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد ۵ عامل عمده و ۱۵ خرده فروش مرغ فعالیت دارند، افزود: در طی عملیات بازرسی که با حضور اداره اطلاعات سپاه، بازرسان اداره صمت، پلیس اطلاعات و دامپزشکی انجام شد، مقدار۲۳۴ کیلو گرم مرغ تاریخ مصرف گدشته کشف و معدوم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات با هماهنگی دادستان واحد صنفی  پلمپ و برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شد.

 

 در کنار کمبود مرغ در شهرستان اسدآباد و گلایه مندی نسبت به این موضوع، شاهد وزن کردن آلایش مرغ به همراه مرغ هستیم که این امر مردم را آزرده خاطر کرده است، می‌طلبد که مسئولان پیگیری و نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

 انتهای پیام/ن
 

 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal