آخرین اخبار

8. شهريور 1400 - 13:23   |   کد مطلب: 39895
سعید کتابی با بیان اینکه برخی از ادارات و بانکهای ما موضوع پیشگیری از کرونا را رها کردند و حتی کارکنان بدون ماسک هستند، باید بدانند که این ویروس شوخی بردار نیست، گفت: عدم واکسیناسیون کادر درمانی و فرهنگیان قابل قبول و پذیرفتنی نیست و باید هرچه زودتر واکسن دریافت کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد در ستاد کرونای این شهرستان، با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان، اظهار کرد: از روز عاشورا که 11 روز می‌گذرد، آمار کرونا در این شهرستان علی رغم برگزاری مراسمات عزاداری نشان می‌دهد که در این ایام پروتکل بهداشتی رعایت شده و باید از عزاداران امام حسین(ع)، هیأت‌های مذهبی و همکاری خوب اصناف در ایام محدودیتهای کرونایی قدردانی کرد.

 

وی راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت: امروز با تلاش کادر درمانی، عوامل دانشکده علوم پزشکی، سپاه، هلال احمر و همه اعضای ستاد کرونا سردرگمی بیمار در بیمارستان و اینکه کسی پاسخگو نباشد را نداریم.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر عدم عادی‌نگاری در جامعه، گفت: ورودی بیماران به بیمارستان کاهش نیافته و باید کمک کنیم که این امار با اطلاع رسانی و ایجاد حسیاسیت در بین جامعه کاهش یابد.

 

 

 

وی با اشاره به تجمعات زیاد در داروخانه ها، گفت: انتظار می رود که عوامل دانشکده علوم پزشکی نسبت به عدم تجمات در داورخانه تذکراتی را بدهند.

 

کتابی با انتقاد از برخی از ادارات و بانکها در عدم رعایت پروتکل بهداشتی، گفت: برخی از ادارات و بانکهای ما موضوع پیشگیری از کرونا را رها کردند و حتی کارکنان بدون ماسک هستند، باید بدانند که این ویروس شوخی بردار نیست و از کنار یکدیگر هم که عبور میکنند، باید احساس نگرانی کنند چرا که قدرت سرایت این ویروس به افراد زیاد شده است.

 

 

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روستاهای بادخوره، سیردره، موسی آباد، قاسم آباد لک لک منشاء آلودگی کرونا هستند، گفت: از دیگر راهکارهای مقابله با کرونا واکسیناسیون است که باید مردم آن را جدی بگیرند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر اجباری کردن واکسیناسیون فرهنگیان، گفت: عدم انجام واکسیناسیون برای گروههای هدفی که دراولویت این امر قرار می‌گیرد، قابل قبول و پذیرفتنی نیست چرا که با اقشار بیشتری در ارتباط هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای ما قابل قبول و پذیرفتنی نیست که یک نفر کادر درمانی واکسن دریافت نکرده باشد، افزود: همچنان گروه مشاغل از جمله رستورانها، باشگاههای ورزشی تعطیل هستند .

 

وی در خصوص بازگشایی مدارس،گفت: هنوز به صورت رسمی بازگشایی مدارس اعلام نشده و در پیشنهاد است.

15 تا 20 نفر بیمار کرونایی روزانه بستری می شود
دکتر ایرج‌ صالحی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه حتی یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ هم بدون تخت نمانده، گفت: در حال حاضر ۶۱ بیمار در بخش کرونا بستری هستند که از این تعداد ۱۷ مورد مثبت هستند

 

وی افزود: روزانه ۱۵ تا ۲۰ بیمار جدید در بخش بستری بیمارستان می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه ۱۸ ماه است با شیوع کرونا آموزش ما تعطیل است و دانش آموزان اینگونه آسیب می بیینند، گفت: البته باید شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم و براساس دستور ستاد کرونا باشد.

 

حقوق پرسنل غسالخانه باید بیشتر باشد
دادستان اسدآباد هم با تأکید بر دفن اموات کرونایی با رعایت پرتکل بهداشتی، گفت: حق الزحمه پرسنل آرامستان باید به نسبت کارشان در این ایام بیشتر شود چرا که علاوه بر کادر درمانی آنان نیز در معرض خطر بیشتری هستند.

 

وی در خصوص بازگشایی باشگاههای ورزشی گفت: فعلا" تعطیلی باشگاهها یک مصوبه است و براساس مصوبه باید تعطیل باشند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal