آخرین اخبار

7. تير 1401 - 0:19   |   کد مطلب: 42614
رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اسدآباد به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشستی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی به معضلات و مشکلات این شهرستان پرداختند.

به گزارش آوای سیدجمال، در این نشست احمد کاظمی،  رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد با اشاره به فعالیت کمیته مصلحین و معترضین در این شهرستان، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت  تا پایان همین ماه،  ۴۷ میلیارد و 703 میلیون و 400 هزار ریال جنبه خصوصی جرم منتهی به صلح و سازش شود. همچنین ۶ میلیارد و ۴۳ میلیون و 200 هزار ریال ارزش ریالی جزایی بوده که درصورت  اجرای حکم باید در حق صندوق دولت پرداخت می کرد. 600 ماه مدت زمان حبس فعالیت این کمیته اجرا نشده است.

 

وی از اجرای طرح شمیم رضوی مخصوص دادگاه خانواده در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در شهرستان اسدآباد به صورت پایلوت همزمان در شهرهای ملایر و همدان اجرا می شود، در این طرح با استفاده از ظرفیت فعال امامزاده ها و مشاوران برای زوجین جلسه ای در جهت منصرف کردن آنان از اقدام شان در دادگاه انجام و به صلح و سازش برسند. امامزاده مدنظر ما امامزاده سیداحمد است.

 

رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد با اشاره به ایجاد خانه های مهر در راستای ملاقات فرزندان با والدین زندانی شده، گفت: این امر با همکاری بهزیستی انجام خواهد شد که فرزندان مشترک زوجین به جای دیدار و ملاقات در محیط کلانتریها در خانه های مهر با هم ملاقات داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه به جد پیگیر ایجاد دادگاه بخش پیرسلمان هستیم و در این راستا چارت این دادگاه را از قوه قضاییه خواهیم گرفت، گفت: البته این امر بستگی به کمک دولت و فرماندار دارد که زیرساخت را فراهم و زمین و یا ساختمانی را در اختیار ما بگذارند و ما نیروی قضایی و اداری آن را تأمین کنیم.

 

کاظمی در خصوص مسئله رباخواری هم گفت: این مسئله باید به استنباط برسد که متأسفانه دستم ما را در این زمینه چیزی نمی‌گیرد، چرا که رباخواران قراردادها و معاملاتی در قالب خرید و فروش انجام می‌دهند. در کل مسئله پیچیده ای است.

 

وی به کمکهای خوب خیرین و آزادی 19 نفر با کمک آنان اشاره کرد و گفت: محکومیت مالی زیر ۵۰ میلیون را به ما معرفی کنید تا با استفاده از ظرفیت خیرین کمک شود.

 

محمد شیرزادی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد هم از کاهش نزاع دسته جمعی و پرونده خشن در اسدآباد خبر داد و گفت: ۲۰ نفر رأی باز که محکومیت مالی دارند، در شهرداری مشغول کارند.

 

وی با اشاره به افزایش سرقت در شهرستان گفت: قانون در رسیدگی به پرونده های سرقت خرد دست و بال مارا بسته است و نیاز است که نمایندگان مجلس در این راستا قوانین محکم تری را تصویب کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به عدم ایجاد پایش تصویری از سوی شهرداری، گفت: هنوز شهرداری برای این امر تمکین نکرده است و با توجه به اینکه بسیاری از جرائم از طریق این پایش‌های تصویری می‌تواند کمک کار باشد، هرچه زودتر باید اقدام شود. البته ما در این زمینه مشکل فیبرنوری را با مخابرات حل کردیم.

 

وی به موضوع اجاره بهای مسکن، رباخواری، و بسیاری از معضلات اجتماعی شهرستان اشاره کرد و گفت: شهربازی پارک ملت غیر قابل استفاده و استاندارد نیست که با دستور ما پلمپ شده و به دلیل عدم توجه پیمانکار آن، حکم جلب وی صادر شده است.

 

شیرزادی به موضوع کنارگذر هم گریزی زد و گفت: یکی از مطالبات که در ابتدای ورودم به شهرستان پیگیر شدم همین موضوع کنارگذر بود که به دلیل کمبود اعتبارات به سرانجام نرسیده و باید آقایان دولت و فرماندار پیگیری کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal