آخرین اخبار

29. شهريور 1400 - 11:28   |   کد مطلب: 40093
از سال گذشته با رشد چشمگیر تصادفات و نگرانی‌های مردم و پیگیری‌های رسانه ای و نماینده مجلس و البته با بررسی‌های پلیس این گردنه با هدف ایمن‌سازی جاده، طرح جداسازی رفت و برگشت با نصب نیوجرسی و انتقال روشنایی از حاشیه جاده به وسط جاده در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت که براساس گفته پلیس راهور در قسمتهایی که نیوجرسی نصب شده، تصادفات به صفر است، البته قسمتهایی از گردنه با باریک شدن جاده و بارش برف در زمستان این مسیر دچار مشکل خواهد شد که باید از هم اکنون چاره اندیشی شود.

به گزارش آوای سیدجمال، گردنه اسدآباد، یکی از گردنه‌های پرمخاطره و حادثه‎خیز کشور در استان همدان است که سالیانه تصادفات مرگ باری در این گرنه رخ می‌دهد.

 

از سال گذشته با رشد چشمگیر تصادفات و نگرانی های مردم و پیگیری های رسانه ای و نماینده مجلس و البته با بررسی‌های پلیس این گردنه با هدف ایمن‌سازی جاده، طرح جداسازی رفت و برگشت با نصب نیوجرسی و انتقال روشنایی از حاشیه جاده به وسط جاده در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت.

 

در این زمینه براساس نظر شهروندانی که بیشترین تردد را در گردنه دارند، برخی نصب این نیوجرسی‌ها را اثرگذار در تصادفات و برخی هم مشکل ساز در زمستان می‌دانند، این درحالی است که نصب نیوجرسی ها با نظر کارشناسانه پلیس و کارشناسان راهداری در حال انجام است.

 

یکی از شهروندان می‌گوید: با نصب این نیوجرسی‌ها، تردد سخت تر و مسیر طولانی تر شده و هم اکنون هم مشکل روشنایی دارد.

 

شهروند دیگر از کاهش تصادفات می‌گوید: با این اقدام تصادفات کاهش پیدا کرده و رانندگان خیلی راضی تر هستند چرا که تصادفات رخ به رخ کمتر شده است.

 

یکی از شهروندان نصب نیوجرسی را قبل از تعریض گردنه غیر کارشناسی دانست و گفت: کاش قبل از نصب نیوجرسی‌ها، کار کارشناسی صورت می‌گرفت و جاده را تعریض می شد.

 

وی ادامه داد: در زمستان با بارش برف، قطعا" به مشکل بر خواهیم خورد و راهداری برای برف روبی با مشکل مواجه خواهد شد و موجب مسدودی راه می‌شود.

 

شهروند دیگری هم گفت: برخی از نقاط گردنه اسدآباد باریک شده و نیاز به تعریض دارد و البته  روشنایی جاده هم باید تقویت شود.

 

یکی از رانندگان تریلر که این مسیر به صورت دائم تردد می کند، می‌گوید: گردنه اسدآباد نیاز به تونل داشت نه نیوجرسی، اگر دو تونل در گردنه ایجاد می شد هم تردد به سهولت انجام می شد و هم ساعتی کمتری برای تردد صرف می‌شد، این نیوجرسی‌ها مشکل ساز قطعا" در زمستان مشکل ساز خواهند شد و باید آن وقت مسئولان چه چاره ای می اندیشند.

 

سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد هم در این زمینه گفته باتوجه به کمتر شدن عرض جاده گردنه اسدآباد، تعریض جاده در دستور کار قرار خواهد گرفت که توسط راهداری انجام می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور استان همدان هم از کاهش تصادفات در گردنه اسدآباد خبر داده و گفته: خوشبختانه درقسمتهایی که نیوجرسی نصب شده،  تصادفات فوتی به صفر رسیده و این عملیات باعث شده از تجاوز به سمت مخالف رانندگان که عجله دارند و یا خواب آلوده هستند، باتوجه به شیب دار بودن گردنه به طورقطع جلوگیری شود.

 

وی نصب نیوجرسی و انتقال روشنایی به وسط جاده را یکی از طرح های موفق سازمان راهداری خواند و گفت: این امر در راستای ایمنی راه گردنه انجام شده است.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد نیز با بیان اینکه از سال گذشته ایمن سازی گردنه اسدآباد با نصب نیوجرسی از سال گذشته آغاز و 5 کیلومتر از مسیر راهدارخانه به سمت همدان انجام شده است، افزود: در حال حاضر هم نصب نیوجرسی و انتقال روشنایی به وسط جاده از مسیر راهدارخانه به سمت اسدآباد آغاز شده و امیدواریم قبل از برودت هوا بخش مهمی از کار انجام شود.

 

اگرچه ایمن سازی گردنه اسدآباد با اجرای دو طرح نصب نیوجرسی و انتقال روشنایی از حاشیه به وسط جاده در حال انجام است اما باید دید که آیا راهداری برای ایام زمستان که بارش برف در گردنه موجب مسدودی راه می شود، چاره ای اندیشیده است یا خیر؟
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal