آخرین اخبار

23. بهمن 1400 - 9:51   |   کد مطلب: 41438
مردم اسدآباد در روزهای دهه فجر شاهد افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی بودند که نگاهی اجمالی به آنها داشتیم.

به گزارش آوای سیدجمال،  همزمان با دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم اسدآباد در مناطق مختلف شهری و روستایی شاهد بهره برداری و یا آغاز عملیات پروژه هایی بودند که به اختصار به آنها خواهیم پرداخت.

 

از جمله این پروژه ها طرح حفاظت فیزیکی از تأسیسات آب شرب روستایی در روستاهای چنارسفلی ، دهنوش، النجه و گنجه بود که به صورت نمادین از پروژه فنس کشی روستای چنارسفلی بهره برداری شد. آب و فاضلاب برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه کرده است.

 

همچنین یک واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای چنارسفلی به بهره‌برداری رسید که بنیاد مسکن اسدآباد همزمان ۱۳۸ واحد مسکن مقاوم سازی دیگرا را به افتتاح رساند. این تعداد واحد مسکن روستایی شهرستان با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در سطح روستاهای این شهرستان از محل اعتبارات آورده متقاضی و تسهیلات بانکی انجام شده است.

 

یک واحد گلخانه تولید سبزی و صیفی نیز در شهرک گلخانه‌ای پردیس موسی آباد با اعتبار یک میلیارد و 41 میلیون تومان شامل اعتبارات بانکی و آورده متقاضی افتناح شد. با افتتاح این واحد گلخانه که در 4 هزار مترمربع سطح زیر کشت دارد، برای 4 نفر اشتغالزایی کرده است.

 

همچنین موسسه خیریه آبشار عاطفه ها شعبه دوم خود را در این ایام در شهر آجین با حضور مسئولان افتتاح کرد.

 

 در این ایام اورژانس 115 جاده ای در روستای رستم آباد هم آغاز به کار کرد. با افتتاح این مرکز روستاهای طویلان علیا، طویلان سفلی، چشمه علی، نادرآباد، حیدرآباد، رستم آباد، حسین آباد، تختی آباد، کینی سایه، گدارپهن، ده بور، ده سفید، چهار چشمه و میوله را تحت پوشش خود خواهد داشت.

 

یک مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی در زمینی به مساحت ۵۴۸ متر مربع در خیابان سپاه پاسداران شهر اسدآباد در جنب اداره آبفا کلنگ زنی شد. این زمین با همکاری فرمانداری به متراژ 548 مترمربع تهیه و درحال اخذ پروانه ساختمان برای ساخت است برای اجرای این پروژه ۳ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

 

همچنین پروژه آسفالت و جدولگذاری روستای شمس آباد با آسفالت ریزی 505 تن و جدولگذاری 565 متر به بهره برداری رسید. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای این طرح 13 میلیارد ریال هزینه کرده است.

 

همچنین یک واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای وندرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

همچنین یک کارگاه ریسندگی و قالیبافی در روستای وندرآباد با ایجاد اشتغال 50 نفر آغاز به کار کرد. این کارگاه بدون اخذ تسهیلات ایجاد شده است.

 

 

در این ایام پروژه عمرانی خط انتقال آب شرب مجتمع صادق آباد به بهره برداری رسید. برای اجرای این خط انتقال آب شرب مجتمع صادق آباد ۱۶۰ میلیمتر لوله پلی اتیلن  به طول ۱.۲ کیلومتر انجام داده است. این شرکت برای این پروژه ۵۳۴ میلیون تومان اعتبار از منابع استانی هزینه کرده است. با اجرای این پروژه هزار و ۷۰۰ نفر از اهالی روستاهای کوانج، سیردره، پیریوسف و صادق آباد از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

 

 

به مناسبت دهه فجر ساختمان شعبه پست بانک روستای قاسم آباد لک لک که به صورت اجاره تحویل این شعبه است، افتتاح شد. دهیاری این روستا که این ساختمان را با صرف هزینه ۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری ساخته، در حال حاضر آن را به صورت اجاره ای در اختیار پست بانک قرار داده است. همچنین یک شعبه پست بانک در روستای حسن آباد امام هم با حضور مدیر شعب پست بانک استان افتتاح شد.

 

 

دهستان چهاردولی با بیش از 8 هزار نفر جمعیت دارای دو واحد پست بانک بود که با واحد حسن آباد  این تعداد پست بانک به سه واحد افزایش پیدا کرد.

 

همچنین در ایام به همت سپاه ناحیه اسدآباد هزار و 800 بسته در قالب رزمایش کمک مؤمنانه توزیع شد. بنا به گفته فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان از ابتدای شیوع کرونا  450 هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر 320میلیارد تومان در استان و فراهم شده و 19 هزار بسته معیشتی با کمک سپاه، ستاد اجرایی امام(ره)، و خیرین در این شهرستان فراهم و توزیع شده است.

 

یک درمانگاه ویژه بسیجیان و البته آحاد مردم به نام شهید قهاری‌سعید در اسدآباد به بهره‌برداری رسید؛ این درمانگاه با وقف زمینی به مساحت 200 متر با زیربنای 370 مترمربع توسط پدر و پسری اهل روستای بادخوره در منطقه اسدآباد و تحویل به سپاه ایجاد شد.

 

همچنین با آخرین روز از دهه فجر امسال عملیات اجرایی پروژه احداث جدولگذاری بلوار شهر پالیز آغاز شد. شهرداری پالیز برای اجرای پروژه احداث جدولگذاری بلوار به طول 2 کیلومتر به صورت بتنی خواهد بود ، مبلغ 6 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal