آخرین اخبار

6. مهر 1401 - 11:40   |   کد مطلب: 43322
اسدآباد، دیاری که در جهاد و شهادت حرفهای زیادی برای گفتن دارد، در دوران دفاع مقدس اولین شهید خود تقدیم انقلاب می‌کند و تا به امروز پیکرش به وطن باز نمی گردد.

به گزارش آوای سیدجمال، با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بسیاری از مردم از شهرها و روستاهای مختلف برای دفاع از میهن اسلامی به میدان جنگ رفتند که برخی از آنان شهید و پیکرشان به وطن بازگشت و برخی هم هنوز خبری از پیکرشان نیست، البته بعضی هم مجروح و در کسوت جانبازی هستند.

و اما اسدآباد، دیاری که در جهاد و شهادت حرفهای زیادی برای گفتن دارد، مانند بسیاری از شهرها رزمندگانی برای دفاع از خاک و ناموس خود به میدان جنگ راهی شدند.

امروز به بهانه هفته دفاع مقدس درباره شهیدی که هنوز پیکرش جاویدالاثر است و به عنوان اولین شهید این دوران در اسدآباد نامش مطرح است، پرداختیم؛

سروان شهید مرتضی دولتی فرزند گل‌مراد متولد ۱۳۳۵ در روستای وندرآباد متولد می شود و در دوران جنگ از پرسنل گردان تانک لشگر ۸۴ زرهی خرم آباد به عنوان یکی از جوانان مقید به شئونات دینی و انقلاب اسلامی بوده است.

او بعد از پیروزی انقلاب بر اساس نیاز ارتش جمهوری اسلامی به پرسنل جوان و انقلابی تیپ ۸۴ زرهی خرم آباد می‌پیوندند و اولین دقایق شروع جنگ تحمیلی بر علیه ایران به مقابله با مهاجمین بعثی می پردازد و در نبرد با دشمن یعنی اول مهر ماه ۱۳۵۹ در مهران به شهادت می‌رسد.

این شهید غیرتمند روح پاکش به جوار حق پر کشید تا جاوید الاثر بماند و پیکر پاکش هنوز بدست خانواده نرسیده است  و در کجای خاک غرب کشور ملائک الهی از عطرافشانی ذرات پیکرش بهره می برند خدا می داند.
 روحش شاد و خاطرش جاودان‌باد

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal