آخرین اخبار

2. آبان 1401 - 20:00   |   کد مطلب: 43473
صنایع و معادن شهرستان اسدآباد به خصوص صنایع و معادنی که در منطقه چهاردولی احداث شدند، اصلی را به عنوان مسئولیت اجتماعی به فراموش سپردند و به آن عمل نکردند حال با پیگیری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اتفاقات خوبی در این زمینه برای ارائه خدمات و انجام مسئولیت اجتماعی از درآمدهای صنایع و معادن این منطقه در حال انجام است.

به گزارش آوای سیدجمال، بر اساس اصلی در قانون ششم توسعه در قبال حمایت از صنایع و معادن، آنان مکلف‌اند درصدی از درآمدشان را از فروش خود به مسئولیت اجتماعی در عرصه های مختلفی مانند درمانی، عمرانی،  محیط زیست و… منطقه اطراف اختصاص دهند.

 

البته حوزه مسئولیت های اجتماعی این صنایع  کارخانجات وسیع است و میتوان به بهسازی و آسفالت راه و جاده که هر روز مورد استفاده ماشین آلات سنگین آن واحد قرار می گیرد، و یا در ساخت مسجد و مدرسه و درمانگاه یا حمایت از ورزشکاران و تیم های ورزشی یا دانشجویان و دانش آموزان نیازمند منطقه اشاره کرد.

 

حال این قانون در حالی است علی رغم وجود صنایع و معادنی در شهرستان اسدآباد به خصوص در منطقه چهاردولی که از امکانات مختلف این شهرستان به خصوص جاده و راه بهره می‌برند، اصلی فراموش شده است و به نظر می‌رسد تاکنون به هیچ مسئولیت اجتماعی خود عمل نکردند.

 

حال با پیگیری كيومرث سرمدى، نماینده اسدآباد که عضوی از کمیسیون اجتماعی مجلس است، در این زمینه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن به آنان گوشزد می‌شود.

 

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال از بهسازی آسفالت روستاهای این شهرستان با بخشی از درآمد کارخانجات این منطقه خبر داد و گفت: یکی از وظایف کارخانجات یا معادن منطقه انجام مسئولیت اجتماعی شان یعنی ارائه خدماتی در محلی است که کارخانه احداث شده است که پیگیری کردیم تا کارخانجات در شهرستان ملزم به انجام مسئولیت اجتماعی شان شوند.

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: در مرحله اول کارخانجات شرکت صبانور را پای کار آورده‌ایم و باتوجه به وجود یک کیلومتر راه خاكى روستاى محمدآباد در این منطقه قرار است با درآمد این کارخانجات این راه زيرسازى و آسفالت شود.

 

 

وی تصریح کرد: در بحث کارخانجاتی که در مناطق روستایی واقع شدند، پول به حساب دهیاریها واریز و و بهسازی زیرنظر بخشداریها انجام می‌شود. البته در بحث هزینه زیرسازی و آسفالت جاده محمدآباد به جاده اصلی به سمت داشبلاغ کارخانجات مستقر در منطقه متقبل شده و آنها انجام می دهند.

 

سرمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما معتقدیم چندین پروژه در استان ترک فعل باعث است پروژه ها هزینه بر و معطل شوند.

 

البته انتظار می رود مسئولیت های اجتماعی دیگر این کارانجات و معادن که قتصادی دارند، هم به آنان گوشزد شود. نمونه آن حمایت از تیم های ورزشی  و حتی ورزشکاران و نخبگان شهرستان است که در سطح استان و کشور حرف برای گفتن دارند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه‌ها

با تسکر ازنماینده فعال دغدغه مند اسدآباد

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal