آخرین اخبار

15. بهمن 1401 - 21:04   |   کد مطلب: 44331
آوای سیدجمال از آغاز دلدادگی و عاشقی بانوان اسدآبادی‌ در مراسم معنوی اعتکاف گزارش می‌دهد؛
شرکت 330 بانو و دختر اسدآبادی در مراسم اعتکاف/معتکفین اسدآبادی اجابت شدند تا عبادت کنند
امسال 330 نفر از بانوان و دانش‌آموزان دختر شهر سید جمال‌االدین اسدآبادی با شرکت در مراسم پر فیض اعتکاف در مسجد امام رضا(ع) محله خاکریز این شهر گرد هم آمده‌اند تا با خلوت با خدا، حرف تا حرف اعتکاف که اجابت است و عبادت را به جا آورند.

به گزارش آوای سیدجمال، بار دیگر با آغاز مراسم اعتکاف لطف و مهربانی بی‌پایان پروردگار هستی شامل حال بندگان خوب خداوند شد.
باز دلدادهایی که دل به خدا داده و در خانه‌ای که صاحبش اوست، حاضر شدند تا با او خلوت کنند؛ حرف تا حرف اعتکاف که اجابت است و عبادت را به جا آورند.

 

حرف تا حرف اعتکاف که اجابت است و عبادت
خلوت سه روزه بندگان با خدا به عنوان «اعتکاف» شش حرف و هزاران معنا در خود دارد، به طوری که «الف» اش اجابت، «ع» اش عبادت، «ت» اش توبه، «ک» آن کفاره گناهان و «ف»،  حرف پایانی آن فارغ شدن از کینه و کدورت‌ها است.

با معتکف شدن، مهربانی‌ رب عالم  را می‌نگری، آن‌چنان که خط تا خط اشتباهاتت با مهر و عطوفتش بر تو می‌بخشاید و فرصتی دیگر برایت مهیا می‌شود؛

اینجاست که در این خلوتگاه عشق با خود می‌اندیشی که، که بوده‌ای؟ از کجا آمده‌ای ؟ و به کجا می‌روی؟ دیگر در این خانه که تنها محرمش خداست، غنی و فقیر معنا ندارد و همه با یک قیمت، آن هم خلوص نیت در مقابل معبود عالم سر تعظیم فرود می‌آورند و دست نیاز می‌گشایند.

 

در خانه خدا معتکف که باشی فقیر و غنی ندارد
حال همزمان با سراسر کشور در سیزدهم ماه رجب مراسم معنوی اعتکاف در ساعات اولیه سحر با گشوده شدن درب‌های دو مسجد جامع و امام رضا(ع) شهر اسدآباد آغاز شد.

در این گزارش به میان بانوان و دخترانی که از سوی خدا اجابت شدند تا در مسجد امام رضا(ع) محله خاکریز شهر اسدآباد به راز و نیاز پرداخته و عبادت کنند، رفتیم تا از حال و هوا و احساسات آنان در این مراسم معنوی جویا شویم.

 

یکی گوشه‌ای از مسجد نشسته و با دست گرفتن تسبیحی لب به دعا گشوده بود و دیگری در کنارش سر بر مهر و سجاده، نماز شکر می‌خواند. تعدادی هم دور هم حلقه زده بودند و طلبه‌ای برای آنان از دین و ایمان و توکل به خدا و احکام دینی سخن می‌گفت.

 

یک عده از دختران هم که پشت سر هم نشسته بودند و همه نگاه‌شان به سخنران مراسم بود، در سن و سال دهه هشتادی و هفتادی با عنوان دختران حاج قاسم در این مراسم معنوی حاضر شده بودند.

 

اعتکاف فرصتی برای آماده شدن برای میهمانی بزرگ خداست
حجت‌الاسلام علی سیاح، امام جمعه موقت اسدآباد که به عنوان امام جماعت این مراسم معنوی حاضر ‌شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مسجد امام رضا(ع) محله خاکریز امسال با میزبانی 330 نفر از بانوان و دختران معتکف فضای عرفانی و معنوی به خود گرفته است.

وی اعتکاف را فرصتی برای نزدیک شدن به خدا و بهترین مکان برای معتکف شدن فضای مسجد خواند و افزود: این مراسم مقدمه‌ای برای آماده شدن به ماه میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است.

در ادامه با تعدادی از معتکفین خواهر به گفت‌وگو نشستیم.

 

تنهایی با خدا زیباست، قدرش را بدانیم
معتکفی گفت: خدا در تمام مراحل زندگیم از کودکی تا به حال قدم به قدم همپای من بوده و هرگاه به زمین افتاده‌ام دستم را گرفته و البته بعضی اوقات می‌توانست مچم را بگیرد اما  لطف مهربانی او مرا شرمنده کرده و بس؛ درک خیلی از چیزها را نداشتم اما همیشه  داشتن و پرستیدن پروردگارم را به همه فخر فروختم. اعتکاف سه روز تنهایی من با خداست و این خلوت به قدری زیباست که بعد از پایان مراسم دلم نمی‌آید، این تنهایی را با کسی قسمت کنم.

 

خدا با اعتکاف فرصت بخشش گناه و خطا را داده
معنکفه خواهر دیگری خود را خطا کار می‌دانست، گفت: خداوند به وجود این موجود خطا کار فرصت فکر کردن داده و امیدوارم بتوانم در این فرصت باقی مانده عمرم از خطاهایم کم کنم البته که مرا از دیگر موجودات متمایز ساخت و مرا انسان آفرید و قدرت اختیار به من داد، برایم کافی است و امروز باید خود نشان دهم که انسان بودنم چقدر ارزش دارد.

 

یکی که طبق گفته خودش اولین‌‌بار لطف و نگاه خدا به او بوده و در این مراسم پر فیض و پربرکت حضور دارد، به خبرنگار ما گفت: این مراسم فرصتی برای نزدیک شدن به خداست و من با حضورم در این مراسم خود را به خدا نزدیک تر می‌بینم.

 

معتکفی هم با صدای بغض‌آلود از حاجاتی که از این مراسم گرفته، می‌گوید: سلامتی پدر و مادرم، شفای بیماران و ظهور آقا امام زمان(عج)  از جمله خواسته‌هایم از خداوند است.

 

آرزویم در جشن تکلیف این بودکه معتکف شوم
خبرنگار ما کنار دانش‌آموزی با چادر سفید رنگ با گلهای قرمز و صورتی که کنار مادرش نشسته بود و کتاب دعایی در دست داشت، نشست و از او پرسید که چند سال داری؟ او گفت: امسال به سن تکلیف رسیدم و وقتی در جشن تکلیف بودیم، با خود عهد بسته‌ام که در مراسم اعتکاف به همراه مادرم شرکت کنم، این آرزویم بود و برآورده شد. البته که آرزوی بزرگترم ظهور امام زمان(عج) است.

 

یکی دیگر از بانوان مؤمنه اسدآباد در پاسخ به این سؤال که «چرا در اعتکاف شرکت‌ کرده‌ای؟»،می‌گوید: دلیل حضور در اعتکاف را شناخت خود و خدایم بوده و امسال سومین سال متوالی است که در اعتکاف شرکت می‌کنم و دلیل تداوم حضورم حس و حال خاص و وصف ناشدنی این سه روز است.

 

هم خادمم هم معتکف، این لذتش بیشتر است
و اما گفتگوی‌مان با خادمی که هم معتکف بود و هم خادم معتکفان دیگر؛
او می‌گفت با شور و حال دیگری در این مراسم حاضرم و این درسی است که از حوزه و با نشستن پای منبرهای روحانیت و اساتید و معلمان خود گرفته‌ام.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal