آخرین اخبار

9. بهمن 1402 - 7:52   |   کد مطلب: 47167
در مراسم معنوی اعتکاف امسال:
بیش از هزار اسدآبادی معتکف شدند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از شرکت یک هزار و دو نفر معتکف از این شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: معتکفان اسدآباد در 9 مسجد شهرستان به راز و نیاز با خدا پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به اینکه امسال مراسم معنوی اعتکاف در 9 مسجد شهرستان اسدآباد برگزار شد، اظهار کرد: این مساجد شامل مسجد امام رضا(ع) محله خاکریز ویژه برادران، مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرک فرهنگیان ویژه دانش‌آموزان پسر، مسجد جامع طبقه فوقانی دانش‌آموزان  خواهر و طبقه پایین خواهران و پنج مسجد در سطح  روستاهای چنارعلیا، موسی‌آباد و  قاسم‌آباد لک‌لک، و دو شهر آجین  و پالیز محله جنت‌آباد بود.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و دو نفر خواهر و برادر در سطح شهرستان اسدآباد در ایام البیض اعتکاف، معتکف شدند، افزود: از این تعداد 716 نفر شرکت‌کننده خواهر و 286  نفر برادر بودند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به برنامه‎‌های متنوع فرهنگی در ایام اعتکاف در سطح 9 مسجد شهرستان اسدآباد، گفت: در این ایام چهار وعده افطاری، شام، سحری و میان وعده شب به معتکفان داده می‌شد.

 

وی تصریح کرد: در این ایام نشست‌های فرهنگی با حضور کارشناسان، امام جمعه و اساتید با موضوع سبک زندگی اسلامی، معنویت و اهمیت خلوت با خدا، قرآن برگزار شده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی برگزاری مناجات‌خوانی، ادعیه و مراسم ام‌داوود، محفل انس با قرآن،  نشست‌های حلقه‌های معرفتی یا حضور مبلغان خواهر و برادر، روایتگری همسر شهید الوانی زارع  و دعوتی را از دیگر برنامه‌های ایام اعتکاف در این شهرستان برشمرد.

 

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان پسر و دختر در مراسم معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: در این راستا دو مسجد مجزا را برای دانش‌آموزان تعبیه کردیم که حدود 288 نفر دانش‌آموز دختر وپسر در این مراسم شرکت کردند و معتکف شدند.

 

مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هر ساله همزمان با ایام ماه رجب به مدت سه روز با شرکت اقشار مختلف جامعه در مساجد برگزار می‌شود که امسال نیز اسدآباد با استقبال چشمگیر مردم 9 مسجد را برای این مراسم درنظر گرفتند.
انتهای پیام/ن
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal