آخرین اخبار

13. اسفند 1401 - 11:54   |   کد مطلب: 44587
با مطالبه‌گری رسانه‌ها و پیگیری مسئولان؛
بالاخره؛ گره بهسازی بنای سیدجمال باز شد
بعداز گذشت سال‌ها، با مطالبه‌گری رسانه‌ها و پیگیری مسئولان از جمله نماینده مجلس، در آستانه سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی به ثمر نشست و گره بهسازی بنای مزین به نام او باز شد.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس که بارها به عباسی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزرای وقت ارشاد به علت بی توجهی و رهاشدگی یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی تذکر داده بود، در آستانه سالروز بزرگداشت این شخصیت بین‌المللی از بهسازی بنای یادبود او خبر داد.

 

وی عنوان کرد که سید جمال‌الدین اسدآبادی به عنوان شخصیت بزرگ و ماندگار جهانی است که نقش وی در بیداری اسلامی و اتحاد جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه به دلیل بی توجهی زادگاه و یادمان وی که در محله‌ی قدیمی و اصیل "سیدان" اسدآباد است، مهجور مانده و محوطه‌ی اطراف آن سال‌ها رها و به صورت مخروبه درآمده است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با درخواست از وزیر ارشاد خواستار توجه ویژه و عاجل به بهسازی و محوطه‌سازی این یادمان شد، حال بعداز گذشت سال‌ها بهسازی این یادمان با تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری و خرید ۲ خانه در حریم بنای سید جمال آغاز شده است.

 

حال ضمن قدردانی از تلاش نماینده مجلس و دیگر مسئولان در پیگیری مطالبات فرهنگی، انتظار می‌رود نام سید جمال‌الدین اسدآبادی که در سال 93 در یونسکو به نام "سیدجمال افغانی" مصادره و به ثبت رسید را به نام «سیدجمال اسدآبادی ایرانی» بازگردانند البته این امر نیازمند پیگیرهای مستمر و مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal