آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1402 - 11:19   |   کد مطلب: 44984
وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز را خبرنگار ما از طریق فرماندار و رئیس مسکن و شهرسازی پیگیری کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، این روزها مسکن به عنوان یکی از موضوعات مهم، حیاتی و دغدغه برخی از مردم و مستأجران مطرح است که در این راستا دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در پیش گرفته است.

در استان همدان هم استاندار همدان در آخرین جلسات مربوط به این طرح در شورای تأمین مسکن استان همدان بر پیگیری مجدانه آن از سوی فرمانداران تأکید کرده است.

 

حال اسدآباد به عنوان یکی از شهرستان‌های استان همدان که دارای سه شهر اسدآباد آجین و پالیز است، مستثنی از این قضییه نیست و امام جمعه هم در تریبون نماز جمعه آن را با عنوان اینکه مستأجرا را دریابید مطالبه کرد.

 

در آخرین گزارش فرماندار در دی ماه سال گذشته اعلام شد از ثبت نام ۹ هزار و ۴۳۸ نفر متقاضی مسکن ملی  ۴ هزار و ۴۷۰  تأیید شدند که از آن میزان ۵۹ قطعه زمین واگذار شده است.

 

البته در دهه فجر پارسال(1401) نیز با حضور استاندار همدان ساخت ۳۰ واحد مسکونی شهر آجین در قالب طرح نهضت ملی مسکن کلنگ زنی شد و استاندار از واگذاری انفرادی و در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی و ورود خود متقاضی خبر داد که هنوز خبری مبنی بر شروع ساخت این مساکن در دست نیست!

 

 و اما برای پیگیری وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز طی تماسی با فرماندار به صورت اجمالی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: جلسه مسکن فردا برگزار شود.

 

بنابه گفته فرماندار که قرار است در مصاحبه ای کامل تر توضیحات ارائه کند، در شهر اسدآباد نیاز به 100 هکتار زمین است که منتهی کامل تأمین نشده و در دو نقطه نیاز به مجوز ماده 5 کمیسیون استان هست، درباره آجین و پالیز هم مشکلی نیست و آماده است. 9 هزار نفر متقاضی مسکن هستند که 4 هزار و 500 نفر آن تعیین تکلیف شده است.

 

و اما بنا داشتیم که موضوع و وضعیت اجری طرح مسکن را جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد یگیری کنیم که پاسخی دریافت نکردیم و به عنوان نماینده مردم در رسانه برای اطلاع‌رسانی در انتظار پاسخ می‌مانیم.
 

اما چند سوال تکراری که هنوز از مسئولان به جواب قطعی نرسیده ایم:
تاکنون چه تعداد از شهروندان واجدالشرایط مسکن ملی در شهرهای آجین، پالیز و اسدآباد ثبت نام کرده اند؟
 آیا متقاضیان وامهای ودیعه مسکن وام را دریافت کردند؟
آیا زمین برای ساخت مسکن ملی تأمین شده و قرار بود برای حل مشکل کمبود زمین تغییر کاربری زمین صورت بگیرد آیا انجام شد؟

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal