آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1402 - 15:04   |   کد مطلب: 45053
فاطمه قاسمی‌تجرد با اشاره به ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در دختران ایرانی و آمار 99 درصدی با سوادی در آنان، گفت: تا سال 1341، نه تنها زنان حق رأی در انتخابات نداشتند و بلکه شرکت آنان برای کسب مناصی سیاسی هم لحاظ نمی‌شد، اما بعداز انقلاب زنان عملا" حق رأی در انتخابات را دارند بلکه می‌توانند کرسی‌های سیاسی کشوررا تصاحب کنند.

به گزارش لیلا نظری فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، هجمه‌ها از پارسال با شعار «زن، زندگی، آزدی» علیه زنان و دختران مظلوم و بی‌گناه این سرزمین اسلامی و اوج گرفتن آن با ابزارهای مختلف رسانه‌ای از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چون توییتر و اینستاگرام شروع شد و عده‌ای تحت تأثیر این فضاسازی‌ها قرار گرفتند و با این تصور که در حق زنان و دختران ایرانی ظلم و بی‌مهری شده، مدعی حقوق آنان شدند.

 

دلباختگان فرهنگ غرب معتقدند جایگاه زنان بعداز انقلاب تنزل پیدا کرده!
آنان که دلباختنه فرهنگ غرب هستند، با ترسیم دوران قبل از انقلاب و وضعیت آزادی زنان میخواهند اینگونه القا کنند که بعدازانقلاب و در طول این چهل سال و اندی از عمر انقلاب جایگاه آنان نه تنها ترقی نداشته بلکه تنزل هم پیدا کرده!

این در حالی است که بعداز انقلاب جایگاه و حضور زن و دختر ایرانی با تفکراتی آزادانه در اجتماع و عرصه‌های مختلف رقم خورده است.

آنچانکه رهبری هم با اینکه مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه زن را دو نقش مادری و همسری می‌داند، معتقد است که خانه‌داری به معنی خانه‌نشینی و پرهیز از تدریس، مجاهدت و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی نیست بلکه یعنی زن هر کار دیگری که ذیل اصالت خانه‌داری امکان و به آن علاقه داشت، بتواند انجام دهد.

 

امام معتقد بود زن و مرد آزادند

و البته امام(ره) هم بانوان را در اسلام عالی رتبه دانسته و معقد بود «زن مانند مرد آزاد است که سرنوشت خود را انتخاب کند و در فعالیت های مختلف اجتماعی شرکت داشته باشد.اسلام می خواهد که زن حیثیت و شخصیت و شرافت خود را حفظ کند».

 

بنابراین امروز دختران و زنان ایرانی با کسب تحصیلات عالیه در امور مختلفی چون مدیریت یک اداره یا سازمان، نماینده مجلس، فرماندهی سپاه، خبرنگار یک رسانه، کارمند، خلبان، و... فعالیت دارند و به آنان ایگاه داده شده است.

 

فاطمه قاسمی‌تجرد، یکی از بانوان فعال در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت دختران ایرانی قبل و بعداز انقلاب، اظهار کرد: پای صحبت بزرگترها، مادربزرگ و پدر بزرگ‌ها که بنشینیم، اینگونه عنوان می‌کنند که دخترها عملا" اجازه تحصیل را نداشتند و می‌گفتند که او باید خانه‌داری کند، درس را می‌خواهد چکار!

 

وی ادامه داد: با انقلاب بود که دختران جایگاه خود را پیدا کرده و به تحصیل پرداختند، آنچنان که امروز توانستند علاوه بر خانه‌داری در عرصه‌های علمی و تحصیلی، اجتماع و فرهنگی پیشرفت کنند و حاضر باشند.

این بانوی فعال عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به پیشرفت‌های علمی زنان در دوران بعداز انقلاب اشاره کرد.

 

آمار دخترن در کنکور بیشتر از پسران است

وی گفت: براساس رصد آماری حضور و فعالیت علمی بانوان بیشتر از آقایان است آنچنان که تعداد دختران از پسران در کنکور همیشه بوده است.  

 

وی افزود: در حل حاضر تا سال 1400 سهم عضویت خانم‌ها در هیأت علمی 33 درصد بوده و در دانشکده علوم پزشکی 24 درصد بوده که این نشان از پیشرفت و حضور و فعالیت بانوان دارد.

 

99 درصد دختران باسوادند

قاسمی‌تجرد با اشاره به ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در دختران ایرانی، گفت: آمارها نشان می‌دهد که 99 درصد دختران دارای سواد هستند.

 

وی به اشاره به فعالیت چشمگیر زنان در عرصه سیاست، گفت: بر اساس بررسی تاریخ تا سال 1341 نه تنها زنان حق رأی در انتخابات نداشتند و بلکه شرکت آنان برای کسب مناصی سیاسی هم لحاظ نمی‌شد، اما بعداز آن حق ورود آنان به عرصه سیاسی اعمال شد که البته این هم تنها برای زنان خاص بوده است.

 

این بانوی فعال عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: بعداز پیروزی انقلاب و از سال 57 تاکنون نه تنها زنان عملا" حق رأی در انتخابات را دارند بلکه می‌توانند کرسی‌های سیاسی کشوررا تصاحب کنند.

 

تنها 27 درصد جامعه دانشجویی قبل از زن بودند بعداز انقلاب 60 درصد

وی بااشاره به فعالیت بانوان در عرصه‌های هنری، فرهنگی، یادآور شد: زنان بعداز دوران انقلاب پیشرفت زیادی داشته اند و براساس آخرین سال 1400، بیش از 3 هزار و 200 دانشجویی زن و مرد در کشور وجود دارد که 60 درصد آنان زنان شکل می‌دهند، البته قبل از دوران انقلاب تنها 38 هزار دانشجوی زن در دانشگاه معادل 27 درصد جامعه دانشجویی داشته ایم.

 

قاسمی‌تجرد خاطرنشان کرد: اینها نشان می‌دهد علی رغم سیاه‌نمایی دشمن در خصوص اینکه حجاب مخالف با مدرینته و پیشرفت است، می‌بینیم که زنان و ختران ما با حجاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته‌اند.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal