آخرین اخبار

21. خرداد 1402 - 9:08   |   کد مطلب: 45231
مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس یایبند به قانون باشد؛
استفاده غیرقانونی از عناوین دکتر و مهندس در استان همدان !
مجازات برای افراد و شخصیت‌هایی که دارای مدرک معتبر از مراکز علمی نیستند اما از القاب و عناوین علمی استفاده می‌کنند، یکی از قوانینی است که در سال 88 به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید، حال انتظار می‌رود مسئولان دولتی به خصوص نمایندگان مجلس که وضع کننده قوانین هستند، بیشتر به این قانون پایند و عمل کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از قوانین در نظام جمهوری اسلامی که نه تنها مسئولان دولتی بلکه گاها" نمایندگان مجلس هم که وضع‌کننده قوانین هستند، به آن پایبند نبوده و مرتکب تخلف می‌شوند، قانون عدم استفاده از القاب و عناوین علمی است.

در این قانون آمده بود که استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌شود، توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است. طبق این قانون مرتکبین استفاده غیر مجاز از این عناوین علمی به مجازات ماده (556) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

 

برخی مسئولان از جمله دولتی و مجلسی در سطح استان همدان هنوز بعد از تصویب این قانون هم علی‌رغم تأکید و تبصره آن که استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی است، به آن بی‌تفاوت و در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود هم از این عناوین بهره می‌برند.

 

این قانون در 16 اسفندماه سال 1388 از سوی مجلس شورای اسلامی وضع و به تأیید شورای نگهبان در 25 اسفند همان سال رسید و حال عمل به این قانون را می‌طلبد، به خصوص نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات باید بیش از پیش مراقب این مهم باشند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal