آخرین اخبار

21. شهريور 1403 - 13:39   |   کد مطلب: 48418
مجمع نمایندگان ‌استان همدان برای تعیین تکلیف استاندار به زودی تشکیل جلسه خواهند داد تا بر سریک گزینه بومی یا غیربومی به اجماع برسند، اما آنچه از شواهد پیداست، برخی مسائل جناحی و حزبی اجازه این اجماع را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از تسنیم  با روی کار آمدن هر دولتی انتخاب استاندار یکی از موضوعات بحث‌برانگیز و مهم است که با گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه می‌شود و استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با روی کار آمدن دولت چهاردهم بحث داغ انتخاب استاندار همدان مطرح شده است و بر‌همین استدلال هر روز در فضای مجازی نیز گزینه‌‌ای معرفی یا رد می‌شود اما در میان این آمدن و رفتن‌های مجازی گمانه‌زنی برای انتخاب یک چهره واجد شرایط که بتواند سکان استان همدان را عهده‌دار شود همچنان ادامه دارد و هنوز اجماعی برای چنین انتخابی بین افرادی از جمله نمایندگان مجلس که می‌توانند اظهار نظراتشان تاثیر‌گذار باشد به وجود نیامده است.

محمد ابراهیم الهی‌تبار

این شرایط در حالی است که میلاد وندایی رئیس جبهه اصلاحات و قائم مقام ستاد دکتر پزشکیان اعلام رسمی کرده است که محمد الهی‌تبار گزینه اصلح و مورد تأیید آنان برای استانداری همدان است که با حداکثر آرا از سوی دو نهاد جبهه اصلاحات استان همدان و ستاد دکتر پزشکیان به وزارت کشور معرفی می‌شود.

الهی‌تبار در رزومه اجرایی خود مسئولیت‌هایی از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان و کرمانشاه، مدیرکل پژوهشی استانداری همدان، فرماندار اسد آباد، نهاوند و ملایر و نیز چند شهرداری را در دارد.

اما طبق شنیده ها ‌برخی از‌ نماینده‌ها نیز گزینه های جدید را به عنوان پیشنهادات اصلی استان برای پست استانداری در نظر گرفته اندکه همین‌اساس خسرو سامری و رشید حیدری مقدم  واکبر بهناجو از  گزینه های مد نظر   نمایندگان استان همدان می باشند.

هیچ گزینه مشخصی برای استانداری همدان وجود ندارد

در همین راستا رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان استان به اجماع و توافقی رسیده آمد یا نه، عنوان کرد: جلسه مجمع تشکیل شده اسامی نیز مطرح گردیده اما اینطور نبوده که درباره آن تصمیم قطعی گرفته شود.

علی‌اکبر رنجبر‌زاده اظهار‌ داشت: به طور قطع در انتخاب استاندار این نظر وزیر کشور است که در نهایت گزینه اصلی را روانه همدان می‌کند اما نمایندگان به‌عنوان مشورت‌دهنده در این میان نیز پیشنهاد و نظر خود را منطبق با شرایط استان مطرح خواهند کرد و نمایندگان همدان برای موضوعات مختلف و تعیین استاندار با وزیر کشور تشکیل جلسه خواهند داد.

نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد:  انتخاب استاندار بومی می‌تواند به شناخت فرصت‌ها و حل مشکلات کمک کند همچنین مردم‌داری، داشتن سوابق درخشان و تجربه کاری، مقبولیت و تخصص از دیگر شاخصه‌هایی است که به عقیده بنده برای استاندار بودن یک شخص می‌تواند مهم ارزیابی شود.

نگاه دولت و نمایندگان استان برای سکانداری همدان غیر سیاسی است

وی تاکید کرد: برای مدیریت استان به دنبال سیاسی بازی نخواهیم بود و در این مسیر نگاه دولت و نمایندگان استان برای سکانداری همدان غیر سیاسی و همسو است.رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تصدی پست استانداری تعیین نشده گفت: در این خصوص پیشنهادات گوناگونی مورد بررسی قرار می‌گیرند ولی افرادی که در فضای مجازی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است.

رنجبرزاده با اشاره به ظرفیت‌های مهم و گوناگون در استان همدان تاکید کرد: استان ما از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم در بخش‌های گوناگون اقتصادی، صنعتی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری به‌صورت آشکار و پنهان برخوردار است که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات استان یک ضرورت است.

وی نقش نمایندگان استان همدان را در تعیین استاندار نقش مشورتی دانست و بیان کرد: باور به اصول اعتقادی نظام، تفکر انقلابی، داشتن برنامه و آشنایی با ظرفیت استان از مهم‌ترین شاخص‌ها در تصدی پست استاندار همدان محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، بنا بر شرایط موجود و گفته‌های رئیس مجمع نمایندگان قرار است مجمع نمایندگان استان برای موضوعات مختلف استان که در راس آن تعیین تکلیف وضعیت استاندار است تشکیل جلسه‌ دهند اما معلوم نیست که باز هم به اجماع برسند یا نه؟

آنچه مشخص و محرز است این اجماع صورت نخواهد گرفت مگر اینکه اعضای این مجمع منافع استان را بالاتر از مسائل شخصی، سیاسی، گروهی و جناحی بدانند که در گذشته چنین از خود‌گذشتگی بین نمایندگان دیده نشده و نتیجه آن هم این بوده که وزارت کشور راسا یک استاندار را راهی همدان کرده است.

با این وجود انتظار می‌رود بالاخره فردی بر مسند استانداری همدان تکیه زند که به دور از سهم‌خواهی و نگاه‌های سیاسی دغدغه‌مند حل مشکلات اساسی همدان از جمله معیشت، اشتغال و توسعه پایدار این استان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی، علمی و نخبگانی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal