آخرین اخبار

6. تير 1402 - 9:49   |   کد مطلب: 45386
اگرچه مدتی است با حضور امام جمعه‌ای خوش سلیقه و دغدغه مند به مسائل و امور فرهنگی ، کارها و اقدامات در حوزه فرهنگی اسدآباد تغییر کرده و متحول شده ، اما همچنان به دلیل خالی بودن جایگاه مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اجرای کار فرهنگی مناسب نیست.

به گزارش آوای سیدجمال، کار فرهنگی همچون زیباسازی و مدیریت مبلمان شهری نمایانگر شهری با جلوه‌های خاص و متنوع همراه با آداب و رسوم آن شهر است؛ حال در شهر اسدآباد، مهد تربیت فرزندانی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی است، یکی از موضوعات مهمی که به عنوان یک دغدغه مطرح است، انجام کارهای فرهنگی، مذهبی و معنوی در این شهر است که قطعا” با انجام آن می‌توان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی موفق‌تر بود.

 

اگرچه مدتی است با حضور امام جمعه‌ای خوش سلیقه و دغده‌مند به مسائل و امور فرهنگی، کارها و اقداماتی در این راستا انجام شده، اما همچنان اسدآباد در اجرای کار فرهنگی خوب و اثربخش به خصوص در مناست‌هایی مانند اعیاد، ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) و یا بزرگانی دینی، ملی و مذهبی لنگ می‌زند.

 

برای لنگ زدن اسدآباد در بخش فرهنگی را می‌توان به موضوع مهمی چون کوک شدن ساز عروسی در شب شهادت امامان شیعیان و سرازیر شدن کاروان‌های عروسی در خیابان بعداز ساعت ۱۲ شب به بعد اشاره کرد.

 

و اما آخرین باری که ساز عروسی در شب شهادت یکی از ائمه اطهار(ع) کوک شد و با پیام چند تن از دغدغه مندان این حوزه از این رسانه درخواست مطالبه گری شد، در شب شهادت مظلوم‌ترین امام شیعیان، فرزند امام مهربانی‌ها حضرت جواد(ع) بود؛ آری زوجی که شاید از روی ناآگاهی شب شهادت مظلوم‌ترین امام را برای جشن شروع زندگی شان انتخاب کرده بودند و غافل از آنکه شب شهادت و عزاداری است!

 

البته این باز چندمین بار است که صدای نهیب و گوش‌خراش ارگ در برخی از کوچه‌های شهر و یا روستاهای اسدآباد به گوش می‌رسید و دل بسیاری از مریدان شیعه را آزرده‌خاطر می‌کند، اما گویی مسئولان همچنان در خواب غفلت به سر می‌برند! تا غدیر امسال کمتر از ۱۱ روز باقی مانده و می‌شود با تشویق همان زوج و دیگر زوجین آنان را به برپایی جشن شروع زندگی مشترک در آن ایام مبارک هدایت کرد و از برگزاری مراسم جشن در شب شهادت مظلوم‌ترین امامان شیعه آگاه کرد.

 

البته بارها خبرنگار ما این پیشنهاد را که در کنار نصب بنرهای تسلیت ایام شهادت ائمه اطهار(ع) و سیاهپوش کردن شهر و روستا، بنر تاریخ مناسبتهای ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) را در اماکنی که نیاز مردم برای برگزاری مراسمات جشن عروسی مانند آرایشگاه‌ها، گلفروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آلات موسیقی، و …به آنجاست، باخبر کنند تا مردم در ایام شهادت امامین شیعیان اقدام به برگزاری عروسی نکنند.

 

و اما این دغدغه مطرح شد تا یکبار دیگر به موضوع مهم خالی بودن جایگاه مهمترین دستگاه فرهنگی شهرستان اشاره کنیم.

 

دستگاهی که نه تنها باید دغدغه‌مندانه به موضوع مناسبت‌های ملی و مذهبی بپردازد بلکه باید جریان‌ساز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی در نظام اسلامی باشد. این دستگاه فرهنگی که یدک کش نام و کار تبلیغ دین است، همچنان بعداز چندین ماه هنوز در اسدآباد بدون سکاندار و البته با تعداد کمتر از انگشتان یک دست نیرو اداره می‌شود.

پیش از این حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با عنوان سرپرست در این اداره و دستگاه فرهنگی خدمت می‌کرد. اگرچه در این شهر هم روحانیون دغدغه‌مند به مسائل فرهنگی برای سکانداری این دستگاه فرهنگی کم نیست اما کمر به این موضوع توجه شده است.

و اما نکته‌ای که براساس شنیده دو انتشار در فضای مجازی شده، این است که تعداد روحانی در اسدآباد به تهران معرفی شده اند و در انتظار معرفی و انتصاب این مسئول هستیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal