آخرین اخبار

8. شهريور 1402 - 11:55   |   کد مطلب: 45977
مدیرکل محیط زیست استان همدان از ایستگاه صلواتی خیمه‌الزهرا(س) هیأت حیدریون شهرستان اسدآباد که با پرهیز از لیوان‌‌های یکبار مصرف، به فریضه الهی نهی از منکر جامه عمل پوشانیدند، بازدید کرد.

به گزارش لیلا نظری فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، محرم و صفر و به تبع اربعین حسینی که می‌رسد، سیل جمعیتی از زائران حسینی به سمت کربلای معلی راهی می‌شوند و در این راستا ایستگاه‌های صلواتی در مسیر آنان برپا شده و با نذورات مردمی از آنان پذیرایی می‌کنند.

 

برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات و پذیرایی از زوار حسینی، اعتقادی است که عاشقان و مریدان اباعبدالله حسین(ع) از گذشتگان به ارث برده و مقوله‌ای پسندیده است.

اما در این میان بعداز  پایان هر اربعین حسینی و پیاده‌روی، ممکن است انبوهی از زباله و وجود لیوان‌های یکبار مصرف محیط زیست مردم را بر هم زند و تهدیدی جدی برای سلامت انسان و منکری  در جامعه اسلامی شود که باید را نهی کنیم.

آنجا که پیامبراکرم(ص) فرمود که «حرمت زمین را نگه دارید که مادر شماست»،  می‌طلبد که با استفاده از لیوان شخصی، قمقمه یا فلاسک کوچک موجب کاهش آلودگی پلاستیک شویم و مسیر پاک پیاده‌روی اربعین حسینی را با زباله آلوده نکنیم.

در این راستا سازمان محیط زیست استان همدان در یک اقدام فرهنگی به توزیع لیوان‌های کاغذی بین تعدادی از ایستگاه‌های صلواتی این استان از جمله ایستگاه‌های صلواتی خیمه‌الزهرا(س) هیأت حیدریون شهر اسدآباد کرده است.

در این زمینه سیده مریم محمدی، مدیرکل سازمان محیط زیست استان همدان به همراه فرماندار و خبرنگاران بین خادمین امام حسین(ع) در این ایستگاه صلواتی حاضر و به آنان خداقوت گفت.

تصاویری از این منظر ببینید.
انتهای پیام/ن
 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal