آخرین اخبار

8. مهر 1402 - 13:18   |   کد مطلب: 46180
در اسدآباد 7 خانواده شهید دارای 2 شهید وجود دارد که 6 خانواده 2 برادر شهید و یک خانواده پدر و پسر شهید تقدیم دین و انقلاب کرده‌اند، البته چندین خانواده شهید نیز دو شهید با نسبت‌های دایی خواهرزاده، عمو برادرزاده ، پسرعمو، پسردایی وجود دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، نقش اسدآباد در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این نقش را می‌توان در وجود سرداران شهیدی به نام چون علیرضا خزائی، سعید قهاری‌سعید و 13 ساله‌هایی با تفکر ناب  و استکبارستیزی چون شهید محمدرسول رضایی دانست که هنوز هم وصیت پرمعنا و پرمحتوای او در تاریخ ثبت شده است،  آنجا که نوشت «در تشییع جنازه‌ام پرچم آمریکا را آتش بزنید تا همه بدانند من ضدآمریکا و مطیع ولایت فقیه‌ام».

 

و از دیگر نقش‌آفرینی اسدآبادی‌ها در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران را می‌توان در تقدیم خون حدود 402 شهید، هزار جانباز و بیش از هزاران ایثارگر توصیف کرد.

 

و اما بد نیست بدانیم که در اسدآباد 7 خانواده دارای 2 شهید وجود دارد که 6 خانواده 2 برادر و یک خانواده پدر و پسر تقدیم دین و انقلاب کرده‌اند.

 

 برادران شهید علی اکبر و  فتحعلی رستمی، مرادقلی و اسلان کوروند، لطفعلی و عباس‌علی جمور، نور مراد و محمدعلی عبدی کوند، شیرحسین و هوشنگ فرامرزی، غلامرضا و علیررضا راشدی از 6 خانواده‌های دو شهیدی هستند که دو برادر تقدیم انقلاب کردند.

 

و اما سید نجم‌الدین و علی روح‌القدس  به ترتیب پدر و پسری از دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی هستند که جان‌شان را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند و شهید شدند.

 

و اما چندین خانواده نیز دو شهید با نسبت‌های دایی خواهرزاده، عمو برادرزاده ، پسرعمو، پسردایی و با این نسبت‌های درجه یک در شهرستان اسدآباد وجود دارد که در دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند .
انتهای پیام/ن

 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal