آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 7:45   |   کد مطلب: 46801
دختر اسدآبادی در مسابقات کیک بوکسینگ کشور رقم زد؛
کسب مدال در چارچوب حجاب
امروزه یکی از دختران محجبه اسدآباد در عرصه ورزشی خوش درخشیده آنچنان که نه تنها حجاب خود مانع رسیدن به اهداف و پیشرفتش ندانسته بلکه آن را افتخار و رزم زنانه‌ای می‌داند که اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حجاب؛ مقوله‌ای است که داشتن آن نه تنها موجب امنیت و آرامش وجودی هر انسانی است بلکه مانعی برای رشد انسان و جامعه‌ای نمی‌شود.

آن‌چنان که امروزه بسیاری از دختران و بانوان محجبه و باحجاب ما در همه عرصه‌های مختلف می‌درخشند و حجاب‌شان مانع رسیدن به اهداف و پیشرفت‌شان نشده است.

 

چند روز پیش که مسابقات ورزشی کیک بوکسینگ رده بزرگسالان انتخابی اسکاتلند در سنین و وزن‌های مختلف در استان همدان برگزار شد، تیمی از دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی هم در این مسابقات نه تنها حضور داشت، بلکه با کسب افتخاراتی در آن درخشید.

 

این مسابقات که به مدت سه روز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هشت، ۹ و ۱۰ آذرماه به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، ۲۱ استان در آن حضور داشتند که اسدآباد هم از استان همدان به صورت یک تیم در آن حاضر شد و چند تن از ورزشکاران در وزن‌های مختلف موفق به کسب مقام شدند.

 

یکی از بانوان ورزشکاری که در رشته ورزشی کیک بوکسینگ رده بزرگسالان وزن-66 انتخابی اسکاتلند در استان کرمانشاه موفق به کسب مقام سوم شد، آناهیتا نوری است.

 

در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) فرصت را غنیمت شمرده و با این دختر بسیجی که در کنار تحصیل و ورزش حجابش را حفظ کرده و آن را آرامش خاطری می‌خواند، به گفتگو نشستیم‌.

آوای سیدجمال: بفرمایید خودتان را معرفی کنید و از علاقه‌تان به ورزش بگویید، از کجا شروع به ورزش کردید؟
آناهیتا نوری هستم، متولد 1382 از شهر اسدآباد، از کودکی خیلی بیش فعال بودم علاقه زیادی به ورزش داشتم، فرقی نمی‌کرد چه رشته‌ای فوتبال، تکواندو، وسطی، با ورزش انرژیم را تخلیه می‌کردم، در رشته تکواندو ثبت‌نام کردم، خیلی این رشته را دوست داشتم، بعد یک مدت دیگر ادامه ندادم ولی در مدرسه به صورت تیم کلاسی فوتبال و والیبال را شروع کردم و دوباره کلاس والیبال را شروع کردم، همچنان انرژی مضاعفی در خودم دیدم و ورزش‌های دیگر هم رفتم‌.

 

آوای سیدجمال: چه کسی مشوق شما برای رو آوردن به ورزش شد و به نظرتان ورزش را باید از چه سنینی شروع کرد؟
هیچ مشوقی دلسوز وخیرخواه تراز خانواده نیست، از کودکی  باید پدر و مادر آمادگی جسمی مثل سرعت و قدرت و توان فرزند خودشان را بسنجند و فرزند خودشان را نسبت به استعداد شناخته شده، به رشته ورزشی متناسب بفرستند.

آوای سیدجمال: از رشته ورزشی کیک بوکسینگ بگویید و چه نوع رشته‌ای است و چگونه آن را انتخاب کردید؟
کیک بوکسینگ، ورزشی است که به علاوه شجاعت تلاش صبر زیاد می‌طلبد، در کل موفقیت در هر زمینه‌ای زمان می‌برد، خیلی سخت باید عرق بریزی تمرین سخت کنی و محکم و ثابت قدم و استوار باشی. خودباوری و اعتماد به نفس دراین رشته شرط پیشرفت و صعود به قله موفقیت است.

 

آوای سیدجمال: چند سال است ورزش را به صورت تخصصی در این رشته فعالیت دارید؟
حدود سه سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم، متأسفانه در شهرستان ما به ورزش اهمیتی نمی‌دهند، با نداشتن امکانات کافی حتی بعضی مواقع بدون سانس و سالن در خانه تمرین کردم.

آوای سیدجمال: آیا حجابت مانع این نشد که ورزش کنی و وارد این رشته بشی؟
احساس می‌کنم ورزش کردن حس اعتماد به نفس بالایی به انسان می‌دهد، انرژیم را تخلیه می‌کند، از استرس‌هایم کمتر می‌کند، نسبت به خودم حس خیلی خوبی دارم. اینکه می‌گویند حجاب باعث محدودیت می‌شود و دست و پا گیر است، از نظر بنده صحیح نیست، من حجاب را دوست دارم، حال خوبی به من دست می‌دهد، و از نظرم نه تنها محجبه بودن مانع نیست که احساس می‌کنم از دیگران می خوام من را با انسانیتم نگاه کنند نه به ظاهرم، چراکه ارزش شخص به انسانیت نه به ظاهرش، به شخصه حجاب نه تنها مانع نشد بلکه همه جا باعث صعود و پیشرفتم شد.

آوای سیدجمال: از اینکه به عنوان یک باحجاب و بسیجی در چنین جایگاهی هستی چه احساسی داری؟
اول اینکه از خدا سپاسگزارم که افتخار بسیجی بودن سر راهم قرار داد، به نقل قول شهید مرتضی آوینی بسیجی بودن با همه تراژدی‌هایش دوس دارم، و حال یک ورزشکار بسیجی بودن مایه افتخار من است.
 

 

آوای سیدجمال: حرف‌تان با جوانان و دختران و بانوان که مسئله حجاب را مانع پیشرفتشان می‌دانند، چیست؟
حس خیلی خوبی به حجاب دارم وبه چادری بودن خود افتخار می‌کنم، البته به عنوان فردی محجبه تا حالا این حس را نداشتم که چادر دست و پا گیر است و جلوی فعالیتم را چه در ورزش، چه در کار و یا هر چیز دیگر گرفته باشد. و از نظر بنده حجاب نه تنها مانع پیشرفت نیست بلکه خودش باعث پیشرفت است، رزم زنانه به جنگ و پیکار نیست به اثرگذاری اوست. مفهوم آزادی برای زنان و دختران به منظور این نیست که بیایم و حجاب‌شان را برداریم یعنی حضور یک زن در تمام عرصه‌ها چه فرهنگی چه ورزشی، آزادی از نظر من یعنی حضور موفق یک زن یا یک دختر در تمام عرصه‌ها همراه با حجاب تا دیگران بفهمند که باید حریم و حرمت را حفظ کنند، درک این مطلب که چرا بعضی افراد به اشتباه یا با دشمنی این موضوع که حجاب مانع پیشرفت است را مطرح می‌کنند، اینکه برخی برای پیشرفت و آزادی یک زن از برداشتن حجاب دم می‌زنند اما کاش پی ببرند که به علاوه انگیزه باعث امنیت خود زن و دختران است.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal