آخرین اخبار

4. مرداد 1394 - 16:32   |   کد مطلب: 27951
فرماندار اسدآباد امروز به همراه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و خبرنگاران از مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران، برداران و مرکز متالوژی تخصصی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، فرماندار اسدآباد امروز به همراه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و خبرنگاران این شهرستان از مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران، برداران و مرکز متالوژی تخصصی اسدآباد بازدید کرد.

در این بازدید فرماندار اسدآباد با تبریک هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: این شهرستان دارای چند مرکز اموزشی فنی و حرفه‌ای است که در زمینه آموزش کارآموزان خوب عمل کرده است.

مسعود بکائی آموزش های فنی و حرفه ای را در راستای مهارتآموزی افراد جامعه یک ضرورت خواند و گفت: افراد میتوانند با شرکت در کلاسهای آموزشی این مراکز مهارتی را فرا گرفته و برای خود اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه  مؤسسات آموزش عالی آموزش به افراد را در سطح مهندسی فرا میدهد که این مهم یکی از مشکلات اصلی کشور است، افزود: بین مهندسی و تکنسین‌ها که نیروی کار هستند، حلقه مفقوده است که مؤسسات آموزش عالی  فاقد این کارایی است.

فرماندار اسدآباد سازمان فنی و حرفه‌ای را  برای آموزش افراد و کسب مهارت یک موقعیت اساسی دانست و گفت: در سطح کشور افراد تکنسینی‌ که دارای مدرک فوق دیپلم هستند، از مهندسین کمتر است و  به ازای هر نفر مهندسی که از دانشگاه فارغ‌ا‌‌‌لتحصیل می‌شود، باید 12 تا 16 نفر تکنسین داشته باشیم که زیر نظر این مهندسان در مؤسسات صنعتی و حرفه‌ای فعالیت کنند و این در حالی است که در این کشور کمبود تکنسین وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح آموزش کارگران ساده به حرفه‌ای است، گفت: هر کارآموزی که از سازمان فنی و حرفه‌ا‌ی مهارتی را آموزش می‌بیند، نباید خود کارآفرین باشد، بلکه باید با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این افراد کارآموز را در مکان سرمایه‌گذری شده فعالیت بپردازند.

وی افزود: نباید هر کارآموز آموزش دیده تسهیلاتی را بگیرد و خود یک کارگاه ایجاد کند، بلکه باید با جذب سرماه گذار اقدام به ایجاد اشتغال و استفاده از کاراموزان کنیم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal