آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 17:02   |   کد مطلب: 27961
فرماندار اسدآباد با بيان اينکه بنياد مسکن براي توسعه روستاي نصرت‌آباد عملکرد خوبي نداشته است، گفت: بعد از پنج سال اين روستا به عنوان پايلوت توسعه انتخاب شده که هنوز اقدامي در آن صورت نگرفته است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس، مسعود بکائي در کارگروه توسعه روستايي شهرستان اسدآباد با اشاره به اينکه طي پنج سال گذشته روستاي نصرت‌آباد به عنوان روستاي پايلوت توسعه روستايي مطرح شده است، اظهار کرد: طي اين پنج سال هيچ اقدامي در اين روستا صورت نگرفته است.

وي با بيان اينکه زماني که روستايي به عنوان پايلوت انتخاب مي‌شود، يعني يک الگو و نمونه در بين تمام روستاهاست، گفت: با وجودي که اين روستا به عنوان پايلوت توسعه انتخاب شده، در مقايسه با روستاهاي ديگري که حتي در همسايگي آن هستند، هيچ تفاوت محسوسي ندارد.

فرماندار اسدآباد با بيان اينکه بنياد مسکن انقلاب اسلامي اسدآباد عملکرد خوبي در زمينه توسعه روستاي نصرت‌آباد نداشته است، افزود: اين بنياد به عنوان دبير کارگروه توسعه روستايي موظف بود که مصوبات جلسات اين کارگروه را پيگيري کند.

وي تأکيد کرد: در صورتي که هر کدام از ادارات يک کار مطالعاتي براي توسعه روستاي نصرت‌آباد انجام مي‌دادند، امروز بعد از پنج سال اين روستا به نمونه توسعه شناخته شده بود.

بکائي با بيان اينکه يکي از مشکلات روستاها که به عنوان موانع توسعه روستايي مطرح است، انحصاري فکر کردن در خصوص امکانات در روستاهاست، افزود: اگر مجتمع آبرساني براي چندين روستا تعريف مي‌شود، بايد همه روستاها از اين مجتمع بهره‌مند شوند، چراکه يک مجتمع تنها متعلق به يک روستا نيست.

وي با بيان اينکه روستاهاي اسدآباد فاقد فضاي سبز هستند، تصريح کرد: 60 درصد مردم روستاي نصرت‌آباد فاقد باغات شخصي هستند و بايد با ايجاد فضاي سبز، نشاط و سرسبزي را به روستاها برد.

فرماندار اسدآباد توسعه روستايي را مستلزم مشارکت روستائيان دانست و گفت: شوراها و دهياران مي‌توانند بيشترين نقش را در توجيه روستاييان داشته باشند که بنياد مسکن بايد از اين فرصت استفاده کند.

وي با اشاره به اينکه ميزان مصرف آب روستاييان 10 برابر مصرف شهرنشينان است، افزود: 10 درصد از ارزش توليد آب بر اساس کنتور توسط روستاييان پرداخت مي‌شود که متأسفانه برخي از آنها حتي آن 10 درصد را هم پرداخت نمي‌کنند.

بکائي با بيان اينکه وضعيت آب شرب روستايي در اسدآباد نسبت به ديگر شهرستان‌ها مطلوب است، گفت: با وجود 61 چاه عميق و تعدادي چشمه و قنات در روستاها، آب شرب کفاف روستاييان را نمي‌دهد، چراکه پرت آب در روستاها زياد است.

وي خاطرنشان کرد: دولت با وجود محدوديت‌هاي اعتباري نمي‌تواند به تنهايي مشکلات روستاييان را حل کند و مردم بايد براي حل مسائلي چون بحران آب، انجام پروژه‌هاي عمراني و بهسازي مشارکت کنند.(فارس)

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal