آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 17:17   |   کد مطلب: 27962
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي اسدآباد:
70 درصد منازل روستايي اسدآباد كم دوام است
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي اسدآباد گفت: 70 درصد منازل روستايي اين شهرستان كم‌دوام يا بي‌دوام است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد كرم معصومي در گفتگو با خبرنگار هگمتانه، با اعلام اين مطلب اظهار كرد: از آغاز اجراي طرح مقاوم‌سازي تاكنون تنها 3500 واحد روستايي با استفاده از تسهيلات بنياد مسكن انقلاب اسلامي مقاوم‌سازي شده است.
وي مجموع سهميه اسدآباد را در بخش تسهيلات مقاوم‌سازي 350 فقره بيان كرد و افزود: در حال حاضر 112 پرونده براي دريافت تسهيلات به بانك‌هاي عامل شهرستان معرفي شده است.
معصومي علت عدم استقبال روستاييان از تسهيلات بنياد مسكن را پايين بود سقف اين تسهيلات دانست و گفت: در سال‌هاي اخير افزايش قيمت مصالح ساختماني و سختگيري بانك‌هاي عامل سبب شده است كه روستاييان از اين نوع تسهيلات استقبال چنداني نكنند.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي اسدآباد در پاسخ به اين سؤال كه چه تعداد از منازل روستايي نياز به مقاوم‌سازي دارد، گفت: در حال حاضر بيش از 11هزار واحد روستايي اين شهرستان نياز به مقاوم‌سازي دارد كه اميد است مسؤولان امر به اين مهم توجه ويژه‌اي داشته باشند.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو به فعاليت‌هاي عمراني بنياد مسكن اسدآباد در روستاها اشاره و بيان كرد: در سال جاري 15 روستاي اين شهرستان از عمليات بهسازي، جدول‌گذاري و آسفالت بهره‌مند شده‌اند كه ميزان اعتبارات هزينه شده در اين بخش بالغ بر يك ميليارد و 420 ميليون تومان است.
معصومي تعداد روستاهاي برخوردار شده از طرح هادي در اين شهرستان را 39 روستا اعلام كرد و گفت: با توجه به قول مساعد نماينده اسدآباد در كميته برنامه‌ريزي و تأمين اعتبار مورد نياز، مردم 5 روستاي ديگر اسدآباد در سال جاري از اجراي طرح‌ هادي بهره‌مند مي‌شوند.
وي ميزان اعتبارات عمراني مصوب شده شهرستان را 2 ميليارد و 366 ميليون تومان بيان كرد و گفت: از اين مبلغ تنها يك ميليارد و 366 ميليون تومان تخصيص پيدا كرد.
معصومي همچنين در خصوص صدور سند روستايي گفت: در راستاي رسميت بخشيدن به مالكيت‌هاي مسكوني، اداري و خدماتي در محدوده روستا‌ها و به منظور ايجاد انگيزه و ادامه اقامت و سرمايه‌گذاري در پنج ماهه سال جاري 80 جلد سند با همكاري اداره ثبت شهرستان صادر و تحويل روستاييان داده شده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal