آخرین اخبار

19. مرداد 1394 - 8:50   |   کد مطلب: 28114
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از اجرایی شدن بانک ژنتیک در سال جاری با نمونه‌برداری از ۵ هزار مجرم باسابقه خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، احمد شجاعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح دادپزشک گفت: این طرح دو سال اول به صورت آزمایشی در کشور اجرا می‌شود. استان تهران نیز یکی از استان هایی است که به صورت پایلوت طرح دادپزشک در آن اجرایی شده است.

وی در مورد راه‌اندازی بانک ژنتیک بیان کرد: همه مراحل راه اندازی طی شده، در کشور ۹ آزمایشگاه نیز تاسیس شده به طوری که قرار بود امسال با نمونه برداری از ۲۰ الی ۲۵ هزار مجرم سابقه‌دار بانک ژنتیک عملیاتی شود.

شجاعی افزود: با وجود کمبود اعتبار، امسال بنا داریم تا از ۵ هزار نفر از مجرمان ثبت اطلاعات ژنتیکی کنیم که این موضوع را از مجرمان باسابقه آغاز می کنیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد بودجه سازمان پزشکی قانونی نیز گفت: امسال افزایش بودجه به آن شکل نداشته ایم. در حوزه عمرانی مشکل کمبود بودجه نداریم و فعالیت ها انجام می شود، اما کمبودهایی در بحث مزایای پزشکان داریم.

وی ادامه داد: این کمبودها در پرداخت به پزشکان زمانی مشخص می شود که در مناطق محروم پزشک وزارت بهداشت چندین برابر پزشک ما در این منطقه دریافتی دارد و طبیعی است که پزشک ما جذب وزارت بهداشت شود.

شجاعی در مورد حق ویزیت پزشکان پزشکی قانونی گفت: حق ویزیت ما تعرفه ای است که رییس قوه قضاییه مصوب کرده و تمامی آن به خزانه واریز می شود و این پول به افراد و پزشکان تعلق نمی گیرد؛ چرا که ما به پزشکان حقوق ثابت می دهیم.

وی در مورد خطاهای پزشکی گفت: درصد زیادی از خطاها قصور پزشکی نیست و به همین دلیل نیمی از پزشکان از شکایت مطرح شده تبرئه می شوند و نیمی دیگر مقصر شناخته می شوند.

شجاعی در مورد استخدام پزشکان جدید نیز چنین بیان کرد: امسال مجوز استخدام ۵۰ پزشک را دریافت کرده ایم که مراحل استخدام را طی می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز مجوز استخدام ۲۰۰ پزشک را گرفته ایم که امیدواریم در نیمه دوم سال اجرایی شود.

شجاعی از عدم شناسایی یکی از اجساد سیل زدگان حادثه کن سولقان و سیجان خبر داد و گفت: از خانواده های مفقودین خواهش می کنیم که برای نمونه برداری DNA مراجعه کنند تا بتوانیم این یک جسد را نیز شناسایی کنیم.

شجاعی درباره اینکه گویا امسال آخرین سال فعالیت شما در سازمان پزشکی قانونی است؟ گفت: آمدن و رفتن ما دست خودمان نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal