آخرین اخبار

22. مرداد 1394 - 11:25   |   کد مطلب: 28176
صدور 1200 کارت گواهی آموزشی، شناسایی و پروانه تولید صنایع دستی در اسدآباد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد خبر داد
صدور 1200 کارت گواهی آموزشی، شناسایی و پروانه تولید صنایع دستی در اسدآباد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از صدور 1200 کارت گواهی آموزشی، شناسایی و پروانه تولید صنایع دستی در اسدآباد خبر دداد و گفت: از این تعداد 37 درصد شهری و 63 درصد در روستاها است.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:  از سال 87 تاکنون بالغ بر یک هزار و 200 مورد گواهی آموزشی و کارت شناسایی و پروانه تولید در شهرستان اسدآباد جهت هنرجویان و هنرمندان صنایع دستی صادر شده است.
وی ادامه داد: از یک هزار و 200 پروانه تولید و کارت شناسایی هنرجویان صنایع دستی 37 درصد در شهر و 63 درصد در روستاها بوده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: از سال 87 تاکنون به صنایع دستی شهرستان 11 میلیون 160میلیون تومان اعتبارات اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: رشته‌های آموزش دیده شده صنایع دستی در زمینه سراجی سنتی، معرق شیشه، قلم‌زنی روی مس، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، معرق ،منبت، نقاشی روی سفال و گره چینی بوده است.
اکبری‌شایگان با اشاره به اینکه در سال 92 به دلیل مرغوبیت کالا در زمینه  صنایع دستی نشان ملی اخذ شده است، افزود: این نشان ملی توسط عبدالله عبدی در رشته ساز سنتی بوده است.
وی با بیان اینکه در سال 93 یک هزار 300 میلیون ریال تسهیلات از دو بانک تجارت و ملت به هنرجویان صنایع دستی پرداخت شده، گفت: همچنین 120 نفر جهت بیمه شاغلان صنایع دستی به تأمین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد  در پایان سخنانش با بیان اینکه سه کارگاه صنایع دستی با مجوز پروانه تولید در شهرستان فعال است، افزود: تعداد 50 کارگاه خانگی در شهرستان  فعال است.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal