آخرین اخبار

22. خرداد 1403 - 6:40   |   کد مطلب: 47945
رئیس میراث فرهنگی اسدآباد خبر داد:
صدور نزدیک به 3 هزار مجوز صنایع دستی در اسدآباد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از صدور دو هزار و ۷۵۰ مجوز آموزشی، کارت شناسایی، پروانه تولید در این شهرستان خبر داد و گفت: 100 نفر از صنعتگران این شهرستان بیمه هستند.

کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»؛ با اشاره نوپایی و تازگی صنایع دستی در شهرستان اسدآباد، گفت: امروز صنایع دستی در این شهرستان هنوز نوپا است و به تازگی مردم به این هنر به عنوان درآمدی در خانواده نگاه می‌کنند و بهره می‌برند.

 

وی برگزاری کلاس‌های آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در سالیان گذشته را از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان یکی از اولویت‌ها خواند و افزود: درحال حاضر هم در رشته‌های گلیم، سفال سنتی لعابدار، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چوب معرق و منبت، گره‌چینی، سازسازی و غیره کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد اذعان کرد: تاکنون دو هزار و ۷۵۰ مجوز آموزشی، کارت شناسایی، پروانه تولید به صورت انفرادی و کارگاهی از سوی این اداره صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: از تعداد دو هزار و ۷۵۰ مجوز بالغ بر ۴۰ کارگاه فعال، بالغ بر ۲۵۰ کارگاه مشاغل خانگی مستقر در منازل در شهرستان اسدآباد فعالیت دارند.

 

اکبری‌شایگان خاطرنشان کرد: از این تعداد بالغ بر ۱۰۰ نفر از صنعتگران بیمه تأمین اجتماعی شدند.

 

وی با اشاره به هفته صنایع دستی و برنامه‌های این هفته، گفت: در این هفته بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد یادآور شد: در راستای حمایت از این صنعتگران و رونق کارگاه‌ها هر ساله تسهیلات کم بهره به آنان پرداخت می‌شود.

 

وی معرفی صنعتگران برای حضور در نمایشگاه‌های سراسری تهران و سایر استان‌ها را از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در راستای حمایت آنان دانست.

 

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان علی‌رغم ان که به تازگی در حوزه صنایع دستی ورود کرده، اما تولیدات هنری و هنرمندان به نامی دارد که هنوز ناشناخته‌اند و نیاز به معرفی از سوی میراث فرهنگی دارد.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal