آخرین اخبار

2. شهريور 1394 - 0:38   |   کد مطلب: 28425
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد از پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اسدآباد خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ 5 درصد و دوره بازپرداخت 12ساله است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم معصومی‌اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه 13 هزار و 984 خانوار روستایی در سطح شهرستان ساکن هستند، گفت: از این تعداد 11 هزار و 896 خانوار دارای مسکن و دو هزار و 88 خانوار فاقد مسکن هستند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از 11 هزار و 896 واحد مسکن روستایی تعداد سه هزار و  420 واحد معادل 29 درصد مقاوم‌سازی شده و مابقی واحدها کم دوام یا بی‌دوام هستند و نیاز مبرم به مقاوم‌سازی دارند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با بیان اینکه هر گونه ساخت وساز در روستاها بدون اخذ پروانه و نظارت نظام فنی روستایی ممنوع است، گفت: با توجه به کم داوم و بی دوام بودن مسکن های روستایی دولت اقدام به پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن ها به روستائیان کرده است.
وی اظهار کرد: روستائیان میتواند برای کاهش خطرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نظارت ناظرین نظام فنی روستایی نسبت به نوسازی و مقاوم سازی مساکن خود اقدام کنند.
معصومی‌اخوان یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 150 میلیون ریال با نرخ 5 درصد و دوره بازپرداخت 12ساله است.
وی از بهره‌برداری 20 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده شهرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: این واحدهای با پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی شده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با اشاره به بهره‌برداری پنج پروژه بهسازی روستایی، افزود: اجرای این پروژه‌ها از جمله خدمات دولت در روستاها است.
وی گفت: عملیات عمرانی و بهسازی از شهریورماه سال گذشته تاکنون در 15 روستا انجام شده است که  این عملیات‌ها شامل تخریب و خاکبرداری، جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و سنگ‌فرش معابر است.
معصومی اخوان افزود: عملیات‌های بهسازی در روستاهای ترخین‌آباد، کمک‌سفلی، گاوگدار، پیریوسف ، منورتپه، گذرکجین، خاکریز، احمدآباد، حسن‌آّباد، کینی‌سایه، دولت‌آباد، دهگلان، قره‌بلاغ، حسام‌آّباد و  سیراوند با مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal