11. شهريور 1394 - 17:31   |   کد مطلب: 28609
بخشدار مرکزی اسدآباد از بهره برداری 13 پروژه عمرانی توسط دهیاری روستاهای اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح ها شامل جدولگذاری، کانال سنگی، احداث پارک روستای بهراز، تکمیل ساختمان دهیاری، فنس کشی محوطه ساختمان دهیاری، و احداث پارک کودک روستای کمک سفلی است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدرسول طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما،  با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: یکی از طرح های موفق این دولت اجرای موفقیت آمیز طرح سلامت در سطح جامعه بود که انجام این طرح با این حجم گستردگی در کشور بی نظیر است و توانسته است از هزینه های دارو و درمان مردم را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد به نحوی که اکنون مردم در روستاها تنها 3 درصد از هزینه های دارو و درمان را پرداخت می کنند و این مهم باعث جلب رضایت عمومی مردم و به خصوص روستائیان شده است.
وی با بیان اینکه در بخش مرکزی اسدآباد 68 روستا با 40 دهیاری وجود دارد، اظهار داشت: طبق آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 جمعیت روستاهای این بخش 35 هزار و 317 نفر است که 91 درصد ساکنین این روستاها دارای دهیاری هستند و همچنین مجوز تأسیس 9 دهیاری جدید نیز صادر شده که بزودی دهیاران انتخاب و فعال خواهند شد و با اضافه شدن این تعداد دهیاری 96 درصد ساکنین از وجود دهیاری بهره‌مند خواهند شد.
بخشدار مرکزی اسدآباد ادامه داد: برای کل روستاهای بخش مرکزی شناسنامه روستا تهیه و اطلاعات آن به استانداری و تقسیمات کشوری تحویل گردیده است و طبق آمار و اطلاعات موجود تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی 187 نفر است که از این تعداد 8 روستا دارای شورای 5 نفره و تعداد 49 روستا دارای شورای 3 نفره و 11 روستا فاقد شورا می‌باشد.
وی مسائل فرهنگی را در اولویت هر برنامه‌ها می‌داند و می‌گوید: روستاهای بخش مرکزی اسدآباد دارای 92 مسجد و حسینیه و خانه عالم که تعدادی از مساجد و حسینیه‌ها بصورت نیمه کاره بوده و اعتبارات مساجد در سال‌جاری بسیار ناچیز بوده که از محل اعتبارات دهیاری‌ها به مساجد مبالغی کمک شده است و می‌طلبد اعتبارات فرهنگی مساجد و احداث خانه عالم مد نظر قرار گیرد.
طاهری از بهره برداری 13 پروژه عمرانی توسط دهیاری روستاهای اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح ها شامل جدولگذاری، کانال سنگی، احداث پارک روستای بهراز، تکمیل ساختمان دهیاری، فنس کشی محوطه ساختمان دهیاری، و احداث پارک کودک روستای کمک سفلی است.
وی یادآور شد: بیش از دو میلیارد و 601 میلیون ریال از درآمدهای دهیاری ها برای پروژه های مذکور هزینه شده است و همچنین 4 هزار و 30 متر جدولگذاری در برخی از روستاها انجام شده است.
بخشدار مرکزی اسدآباد با اشاره به اینکه کلیه روستاهای بخش مرکزی دارای تلفن ثابت هستند، افزود: تعداد روستاهای برق رسانی شده در سطح بخش مرکزی 68 روستا دارای برق است و شامل 2 پست 63 کیلو واتی در بخش مرکزی می‌باشد.
وی از بهره برداری 40 پروژه در بخش مرکزی خبرداد و گفت: این طرحها شامل گازرسانی به روستاها،اختتامیه کانون فرهنگی تابستانی، روکش آسفالت محور داشبلاغ، احداث مساکن مهر خودمالکین، آموزشگاه قالی‌بافی، تأمین برق انشعابات جدید، جدولگذاری و آسفالت،احداث زیرسازی چادر در روستای چپغلو، احداث سرویس بهداشتی، سردرب شهرک، احداث پل در روستای هودرج، پرورش بره پرواری، فیدرهای خروجی از پست جدید سیار اسداباد، اجرای 15 مورد آبیاری تحت فشار در 10 روستا است.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal